Masi odmítá protežování Red Bullu
V pravidlech parc fermé je řád a systém.
Red Bull skoro každý víkend opravuje něco na svém zadním křídle, stejně jako dělají jiné týmy opravy na svých vozech a za porušení pravidel parc fermé se to nikdy nepovažuje. Ale když je jeden konec zadního křídla Mercedesu 0.2 milimetru mimo normy a evidentně nejde o úmysl, jelikož z křivého křídla žádná výkonnostní výhoda nekouká, musí Lewis Hamilton startovat z posledního místa, místo z prvního. Takový je příběh nabídnutý šéfem Mercedesu a je na řediteli závodů F1 nabídnout alternativu.
"Všechny zprávy poslané Jo Bauerem, naším technickým delegátem, před závodem, se jasně týkaly buď oprav nebo nahrazení dílů, které se pod pravidly parc fermé smějí dělat," vysvětluje Michael Masi. „Máme na to přesný seznam, který je každému k dispozici. Takže ano, pravidelně dostáváme žádosti, hlavně o víkendech sprinterské kvalifikace, protože v tyto víkendy začíná parc fermé platit již v pátek večer. Z našeho úhlu pohledu tedy postupujeme vůči všem stejně a konzistentně, přičemž každou žádost posuzujeme zvlášť.
Pokud zpozorujeme něco, co by mohlo být systematické, tedy opakovanou žádost o totéž, pak tým požádáme o trvalou úpravu dané věci. Takže je to může být poněkud komplikované, ale nemyslím si, že nejsme konzistentní. Ke všem zúčastněným, ke všem jezdcům přistupujeme stejně. Samozřejmě, když někdo dostane trest, vždy má úhel pohledu, ze kterého to není fér. Vyrovnat se s tím je součástí naší práce.“
Měříme všem stejně, trvá na svém Masi. Foto: Red Bull
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Red Bull