Buemi vítězí v Marrakéši
Formule E, Marrakéš
Městský okruh v Marocké Marrakéši hostil závod Formule E vůbec poprvé. Samotný okruh, který je znám díky závodům WTCC, teprve vloni prošel rozsáhlou přestavbou.
Závod byl na necelém 3 kilometry dlouhém okruhu vypsán na celkem 33 kol.
Z pole position startoval Felix Rosenqvist, kterého v první řadě doplnil Sam Bird. Následovali Piquet Jr., Vergne, Abt, Prost, Buemi, Turvey, Frijns, Felix da Costa, Heidfeld, di Grassi, Lopez, Engel, Sarrazin, Evans, D´Ambrosio, Ma Qing Hua, Duval a Carroll. Obhájce titulu Buemi dostal penalizaci 5 míst za nesrovnalosti na voze.
Start závodu se obešel bez kolizí. Na prvních sedmi místech nedošlo ani na jednu výměnu pozice. Rosenqvist si okamžitě po startu začal budovat náskok, který byl vykoupen větší spotřebou vozu. Na začátky závodu jsme byli svědky pouze soubojů v druhé polovině závodního pole. V 5. kole Frijns ztratil hned dvě pozice. Nejdříve ho předjel Di Grassi, kterého následoval Heidfeld. Rosenqvist mezitím zajížděl nejrychlejší kola. Buemi nejdříve překonal Prosta, aby potom předjel Abta. FanBoost pro závod v Marrakéši získal Abt, Buemi a di Grassi. V 9. kole předjel Vergne Piqueta Jr. a ujal se 3. místa. Buemi zajížděl rychlá kola, kterými se nejdříve přiblížil Piquetovi. Netrvalo to dlouho a překonal ho. V 11. kole António Felix da Costa opřel svůj vůz do svodidel. Formuli dokázal dostat do boxů, kde ji vyměnil, ale bylo jisté, že nebude moci dokončit závod. Loic Duval si mezitím poškodil přední křídlo. Poškození bylo drobné a Francouz byl schopen pokračovat. V 15. kole překonal Vergne Birda a ujmul se 2. místa. Blížila se polovina závodu a některým jezdcům začínala docházet energii. Na konci 16. kola zajel nejdříve do boxů vedoucí Rosenqvist, kterého následoval Vergne, Piquet Jr., Engel, Heidfeld a Qing Hua. Piquet Jr. absolvoval zastávku téměř dvě minuty dlouhou a propadl se tak na konec pole. O kolo později absolvovalo výměnu vozů zbytek pole, které vedl Buemi. Ten ještě v 17. kole překonat Birda. Po všech výměnách se na 1. místo vrátil Rosenqvist za kterým stejně jako před výměnou jel Vergne. Rosenqvist měl náskok přibližně 5 sekundy a nadále jel rychle. Vergnovi druhé místo dlouho nevydrželo. Od komisařů obdržel penalizaci průjezd boxy za vysokou rychlost v boxech. Díky roztaženému poli se z 2. místa propadl na 5. Felix da Costa mezitím zajel nejrychlejší kolo. Kolem 20. kola je již jisté, že to Rosenqvist bude mít na konci závodu těžké. Ve 25. kole se na trati zastavil Duval. Na trati byly vyvěšeny žluté vlajky. Duval dokázal vůz znovu zprovoznil a na příkaz týmu měl zajet do boxů a následně se pokusit o rychlé kolo, za které by si ze závodu odnesl bonusový bod. Ve 26. kole byl již Buemi kousek za Rosenqvistem, který dostal příkazem nespotřebovávat zbytečnou energii navíc během bránění. O kolo později se již Buemi, který si pomohl Fanboostem, ujímá vedení v závodě a okamžitě Švédovi ujíždí. Ve 31. kole Rosenqvista překonal i Bird, který měl pár kol před cílem více energie. V 31. kole Vergne ztratil pozice vůči vozům týmu ABT. Mezitím Duval zajel nejrychlejší kolo závodu, když mu o chvíli později vůz opět výrazně zpomalil. V posledním kole se o akci postaral již jen Mitch Evans, když svůj vůz opřel o bariéru v 7. zatáčce.
Sébastien Buemi si s přehledem dojel pro další vítězství a upevnil si tak vedení v šampionátě. Na pódiu ho doplnili Sam Bird a Felix Rosenqvist. V závodě nebyli klasifikováni António Felix da Costa a Maro Engel.
Nejrychlejší kolo v závodě získal Loic Duval.
Jezdec | Tým | Čas/Odstup | |
1.
|
S.Buemi | Renault e.dams | 47:40,840 |
2.
|
S.Bird | DS Virgin Racing | +2,457 |
3.
|
F.Rosenqvist | Mahindra Racing | +7,195 |
4.
|
N.Prost | Renault e.dams | +11,586 |
5.
|
L.di Grassi | ABT Schaeffler Audi Sport | +13,771 |
6.
|
D.Abt | ABT Schaeffler Audi Sport | +18,233 |
7.
|
O.Turvey | NEXTEV NIO | +21,710 |
8.
|
J.E.Vergne | TECHEETAH | +28,011 |
9.
|
N.Heidfeld | Mahindra Racing | +33,699 |
10.
|
J.M.Lopez | DS Virgin Racing | +33,863 |
11.
|
R.Frijns | Andretti Formule E | +37,092 |
12.
|
S.Sarrazin | Venturi Formula E Team | +40,683 |
13.
|
J.D´Ambrosio | Faraday Future Dragon Racing | +42,034 |
14.
|
A.Carroll | Panasonic Jaguar Racing | +49,026 |
15.
|
Q.H. Ma | TECHEETAH | +50,433 |
16.
|
N.Piquet | NEXTEV NIO | +1:15,452 |
17.
|
M.Evans | Panasonic Jaguar Racing | + 1 kolo |
18.
|
L.Duval | Faraday Future Dragon Racing | + 3 kola |
19.
|
M.Engel | Venturi Formula E Team | + 7 kol |
20.
|
A.F. da Costa | Andratti Formula E | + 12 kol |