Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Wolff: Mercedes je F1 upsaný pouze do roku 2020

Wolff: Mercedes je F1 upsaný pouze do roku 2020

S Ferrari se může potkat ve Formuli E.

Mercedes Toto Wolff odmítl garantovat, že Mercedes zůstane v F1 i po roce 2020.

Jméno Mercedes je s F1 spojeno od roku 1991, kdy nesly jeho jméno motory vyráběné společností Ilmor pro tým Leyton House. Od roku 1995 se Mercedes stal partnerem McLarenu, později odkoupil Ilmor, rozvázal partnerství s McLarenem a od roku 2010 má vlastní tovární tým, který vznikl po odkoupení týmu Brawn GP v roce 2009. Automobilka se ve smlouvě s Berniem Ecclestonem zavázala tento tým udržet do roku 2020, ale co bude potom, to ještě neví ani Toto Wolff, který je ředitelem i spoluvlastníkem tohoto týmu.

"Mercedes se v roce 2009 rozhodl, že už nebude soutěžit pouze jako výrobce motorů, ale bude mít vlastní tým F1," cituje Wolffa La Gazzetta dello Sport. "Zavázali jsme se do roku 2020, ale nevíme, co bude potom. Já to vidím tam, že zůstaneme v F1, pokud se bude její vývoj ubírat pozitivním směrem. "

Pozitivní změny se očekávají od nového vlastníka komerčních práv, americké společnosti Liberty Media. Obchod by měl být uzavřen příští rok a zástupci společnosti pak mohou začít s majiteli velkých týmů vyjednávat o nových smlouvách. 44letý Torger Christian Wolff tvrdí, že ani on nebude v F1 do konce života a za pár let pravděpodobně odejde.

"Do F1 jsem se dostal po investování do Williamsu. V roce 2012 jsem dostal toto místo u Mercedesu a teď je rok 2016. Já nebudu v F1 navždy, pravděpodobně už jenom pár let. Tak dlouho, dokud mě bude tato práce bavit. Jsem v situaci, kdy můžu dělat to, co miluji. Nyní chci dále pracovat s lidmi, se kterými jsme dosáhli ohromné ​​úspěchy. Právě v současné době jednám o dalších dvou letech (na místě výkonného ředitele týmu a sportovního ředitele Mercedesu). Je to extrémně náročná práce a člověk jí musí být oddán. Když mě to už nebude bavit, bude na čase začít dělat něco jiného,​​" prozradil Rakušan, který s manželkou Susie Wolffovou očekává příchod prvního potomka.

V souvislosti s odchodem z hybridní F1 se nabízí přechod do elektrické Formule E. Mercedes před pár týdny oznámil, že si u FIA rezervoval místo v sezóně 2018/19, druhé získalo BMW. Mercedes to k ničemu nezavazuje, ale v zákulisí minulé ePrix byli viděni pracovníci jeho dceřiné společnosti HWA. Ta však nepracuje na projektu v F1, stará se o DTM.
 
Světy F1 a FE jsou již vícenásobně propojeny. Renault má týmy v obou sériích, McLaren vyvíjí novou baterii, díky které se již nebudou muset uprostřed závodů měnit vozy, Williams pomáhá týmu Jaguaru a možnost vstupu již zkoumal i Sergio Marchionne, generální ředitel Ferrari.

"Dlouho jsem si s tím lámal hlavu, ale jsou tu dva problémy," řekl Marchionne o FE. "Pokud se během závodu musí měnit vozy, tak to není něco, co by Ferrari přitahovalo. Kromě toho, standardizace spojená s elektrickým vozem je Ferrari proti srsti. Ale podle mě je možné, že v budoucnu budeme moci vyrobit takový vůz, který bude kompletně Ferrari. Ale v této chvíli tam nejsme. A kdyby se to mělo stát, stane se to až za několik let. Ale je to možné."

Ferrari zatím více věří hybridům. První hybridní vůz, LaFerrari, vyrobilo v roce 2013 a podle Marchionneho to od roku 2019 bude standard.