Rozvíjející se celosvětový šampionát
Zájemci o soutěžení v Intercontinental GT Challenge
Do hledáčku výrobců, ale i soukromých stájí se dostává také další počin z nabídky SRO, Intercontinental GT Challenge. Unikátní šampionát, který hodnotí výsledky z vybraných vytrvalostních závodů celého světa, čeká kromě rozšíření kalendáře také vzrůst zájmu účastníků.
Přestože je smyslem šampionátu docílit využití místních týmů na jednom z pěti kontinentů, přibývá stájí se zájmem o absolvování celého seriálu. Po dlouhodobém působení M-Sportu (Bentley) se letos týkalo týmů Strakka (Mercedes-AMG) a Black Swan (Porsche). Roste i zájem výrobců, takže není vyloučeno rozšíření soubojů letošních pěti značek.
Jedním z nově zastoupených výrobců může být zákazník britského výrobce Aston Martin, tým Garage 59. Další ostrovní tým, M-Sport s vozy Bentley, účast potvrdil spolu s oznámením zájmu o BGTS. Shodná bude i sestava britské stáje: Gounon, Pepper, Kane, Soulet, Soucek a Abril.
Letošní triumf ve 24 hodinách ve Spa chce obhajovat Walkenhorst Motorsport. Aby stáj vybavená vozy BMW splnila požadavek SRO pro účast značky v tomto podniku, upřednostnila působení v kontinentálním mistrovství před celým BGTS.
Otazník visí nad druhým vozem mnichovského výrobce v IGTC. Nyní jsou k dispozici pouze informace o zájmu týmu 3Y Technology. Francouzská stáj se po letošní účasti v krátkých závodech chce raději věnovat vytrvalostním kláním. Německý výrobce nabídne svým týmům služby Augusta Farfuse a Martina Tomczyka.
Již v létě unikly spekulace o nasazení vozu Honda NSX GT3. Od té doby nejsou k dispozici nové informace o případné účasti japonského výrobce v IGTC.
Ve stejné době se jevila nepravděpodobná přítomnost Lamborghini. Zprávy ze začátku října týkající se zájmu čínského FFF Racingu o reprezentaci italského výrobce mohou rozhodnutí změnit. Jde o stáj vedenou továrním pilotem Squadra Corse Andreou Caldarellim.
Početné zastoupení budou mít vozy s trojcípou hvězdou ve znaku. Po letošní účasti hodlá pokračovat Strakka Racing. K němu se připojí s velkou pravděpodobností francouzský Akka ASP anebo Sun Energy1.
Tím je projekt amerického magnáta Kenyho Habula, jenž letos vybojoval titul v hodnocení amatérských jezdců. Američan podnikající v oboru solárních energií letos využíval v IGTC servis stájí Scott Taylor Motorsport (Bathurst), HTP (Spa), Black Falcon (Suzuka) a Akka ASP (Laguna Seca). Pro příští rok se rozhoduje mezi stájemi Black Falcon anebo Akka ASP.
Posílit svoji pozici po letošní účasti jednoho vozu v barvách týmu Manthey hodlá nasazením dvou vozidel Porsche. Zatímco výběr týmu ještě nebyl zveřejněn, jezdecké sestavy se shodují s BGTS. Ve zkušenější posádce nalezneme trio Dumas/Műller/Jaminet, v druhém voze trojici Werner/Olsen/Campbell.