McLaren by s nejlepším motorem vyhrával
Musí čekat na Hondu.
Pokud by měl McLaren nejlepší motor v F1, vyhrával by závody, tvrdil Autosportu Éric Boullier. Tým z Wokingu nevyhrál od Velké ceny Brazílie 2012, což je již 78 závodů, nejdelší šňůra v historii tohoto týmu. Lví podíl na tom má mít pohonná jednotka od Hondy. McLaren k Hondě přešel od Mercedesu, tedy od výrobce toho motoru, se kterým by prý MP4-31 bylo vítězným strojem.
"Pokud bychom letos měli nejlepší motor, mohli jsme vyhrávat závody," cituje závodního šéfa McLarenu Autosport. "Jsme si tím jisti, prozradila nám to data z GPS."
Ale přečíst data z GPS tak, aby byl McLaren MP4-31 nejlepším strojem v zatáčkách, není jednoduché. Vůz neměl tolik přítlaku, jako dva nejúspěšnější vozy, Mercedes W07 a Red Bull RB12, ale ani nemohl mít, protože musel mít nízký aerodynamický odpor.
"S Hondou máme mnoho prostoru pro zlepšení. Ovlivní to i vývoj šasi, protože všechny části vozu jsou propojeny. Pokud máte málo výkonu, nemůžete postavit vůz s vysokým odporem, protože ho to zpomalí. Neustále musíte udržovat rovnováhu. S Hondou pracujeme jako jeden tým , abychom dosáhli společného cíle."
Boullier předpokládá, že Hondě ještě nějakou dobu potrvá, než dokáže dohnat nejsilnějšího konkurenta.
"Rozdíly se zmenšují, ale dostat se na místo Mercedesu, to chce víc než jen kopírovat konkurenci. Musíte projít celou cestou. Nedá se to udělat za tři ani za šest měsíců, potřebujete roky. Renault také potřeboval čas a doteď to nedokázal, ještě není tam, kde chce být. Přitom svůj motor začal vyvíjet před šesti lety."
"Pokud bychom letos měli nejlepší motor, mohli jsme vyhrávat závody," cituje závodního šéfa McLarenu Autosport. "Jsme si tím jisti, prozradila nám to data z GPS."
Ale přečíst data z GPS tak, aby byl McLaren MP4-31 nejlepším strojem v zatáčkách, není jednoduché. Vůz neměl tolik přítlaku, jako dva nejúspěšnější vozy, Mercedes W07 a Red Bull RB12, ale ani nemohl mít, protože musel mít nízký aerodynamický odpor.
"S Hondou máme mnoho prostoru pro zlepšení. Ovlivní to i vývoj šasi, protože všechny části vozu jsou propojeny. Pokud máte málo výkonu, nemůžete postavit vůz s vysokým odporem, protože ho to zpomalí. Neustále musíte udržovat rovnováhu. S Hondou pracujeme jako jeden tým , abychom dosáhli společného cíle."
Boullier předpokládá, že Hondě ještě nějakou dobu potrvá, než dokáže dohnat nejsilnějšího konkurenta.
"Rozdíly se zmenšují, ale dostat se na místo Mercedesu, to chce víc než jen kopírovat konkurenci. Musíte projít celou cestou. Nedá se to udělat za tři ani za šest měsíců, potřebujete roky. Renault také potřeboval čas a doteď to nedokázal, ještě není tam, kde chce být. Přitom svůj motor začal vyvíjet před šesti lety."