Bottas pocítil rychlost vozu sezóny 2017
Těší se na rychlost v zatáčkách.
Valtteri Bottas pocítil rychlost vozu sezóny 2017, ačkoli zatím pouze v simulátoru Williamsu. Nové, širší monoposty F1 mají být rychlejší v zatáčkách a pomalejší na rovinkách, takže časy na kolo by měly být pouze o čtyři až pět sekund lepší než loňské. Z jezdcova pohledu to ale vypadá jinak, protože rychlost v zatáčce vnímá intenzivněji než rychlost na rovince.
"V zatáčkách je to nyní o dost rychlejší, líbí se mi to," řekl Bottas, který by již brzy mohl vyzkoušet i simulátor Mercedesu. "Jezdci se líbí, když může zatáčkou projet rychleji. Více trakce, přilnavosti, přítlaku, to všechno je dobré. Na rovinkách je rychlost nižší, ale na tom moc nezáleží. Takže mám (z jízdy v simulátoru) dobrý pocit."
Bude tomu muset přizpůsobit jezdecký styl?
"Já osobně si nemyslím, že bude potřeba drasticky měnit styl jízdy. S vyšší přilnavostí se samozřejmě změní ideální stopa některých zatáček a pár, před kterými jsme dosud museli trochu přibrzdit, projedeme naplno. Takže se asi změní přístup k některým kombinacím zatáček a liniím, ale neočekávám velkou změnu. Myslím, že nyní jsou hlavní výzvou delší stinty a udržování pneumatik v dobrém stavu. Práce s točivým momentem, výjezdy ze zatáček a jemná práce pravou nohou a vyhýbání se smykům jsou důležitější. To je nyní největší výzvou."
A co vyšší nároky na fyzickou připravenost jezdce?
"V simulátoru nebylo cítit velký rozdíl, ale to se samozřejmě změní, až budu (na trati) cítit přetížení v zatáčkách. Ale co se týče ježdění a jeho náročnosti, to nevím. Nečekám velký rozdíl. Je to můj názor. Během zimní přípravy se vždy snažíme zjistit, kolik potřebuji trénovat a jaké má být vyvážení mezi svaly a výdrží. Při vyšších přetíženích možná budu potřebovat více svalové hmoty, ale nebude to velká změna."
"V zatáčkách je to nyní o dost rychlejší, líbí se mi to," řekl Bottas, který by již brzy mohl vyzkoušet i simulátor Mercedesu. "Jezdci se líbí, když může zatáčkou projet rychleji. Více trakce, přilnavosti, přítlaku, to všechno je dobré. Na rovinkách je rychlost nižší, ale na tom moc nezáleží. Takže mám (z jízdy v simulátoru) dobrý pocit."
Bude tomu muset přizpůsobit jezdecký styl?
"Já osobně si nemyslím, že bude potřeba drasticky měnit styl jízdy. S vyšší přilnavostí se samozřejmě změní ideální stopa některých zatáček a pár, před kterými jsme dosud museli trochu přibrzdit, projedeme naplno. Takže se asi změní přístup k některým kombinacím zatáček a liniím, ale neočekávám velkou změnu. Myslím, že nyní jsou hlavní výzvou delší stinty a udržování pneumatik v dobrém stavu. Práce s točivým momentem, výjezdy ze zatáček a jemná práce pravou nohou a vyhýbání se smykům jsou důležitější. To je nyní největší výzvou."
A co vyšší nároky na fyzickou připravenost jezdce?
"V simulátoru nebylo cítit velký rozdíl, ale to se samozřejmě změní, až budu (na trati) cítit přetížení v zatáčkách. Ale co se týče ježdění a jeho náročnosti, to nevím. Nečekám velký rozdíl. Je to můj názor. Během zimní přípravy se vždy snažíme zjistit, kolik potřebuji trénovat a jaké má být vyvážení mezi svaly a výdrží. Při vyšších přetíženích možná budu potřebovat více svalové hmoty, ale nebude to velká změna."