Minimální hmotnost vozů opět stoupla
Mohou za to pneumatiky.
Dnes jsme se dozvěděli oficiální minimální hmotnost vozů F1 sezóny 2017. Hmotnost ve srovnání s loňskými vozy již stoupla ze 702 na 722 kilogramů kvůli tomu, že vozy budou větší. V pravidlech ale byla i poznámka o dalším zvýšení, které způsobí rozdíl v hmotnosti pneumatik. Ty budou letos také větší i těžší.
Podle Pirelli stoupla hmotnost přední pneumatiky o více než 1 kilogram a zadní o více než 1.5 kg. Celá sada pneumatik je tedy o přibližně 6 kilogramů těžší a o tolik se posouvá i hmotnostní limit. Každý vůz tedy bude mít spolu s jezdcem a bez paliva minimálně 728 kilogramů. Vozy by přesto měly být na začátku sezóny o 3 až 5 sekund rychlejší než loňské.
Podle Pirelli stoupla hmotnost přední pneumatiky o více než 1 kilogram a zadní o více než 1.5 kg. Celá sada pneumatik je tedy o přibližně 6 kilogramů těžší a o tolik se posouvá i hmotnostní limit. Každý vůz tedy bude mít spolu s jezdcem a bez paliva minimálně 728 kilogramů. Vozy by přesto měly být na začátku sezóny o 3 až 5 sekund rychlejší než loňské.