Přiláká Liberty BMW, Ford a Volkswagen?
Asi ne.
Zahraniční média se po oznámení o dokončení prodeje F1 americkému gigantu Liberty Media a odchodu Bernieho Ecclestona rozjeli do světa a začali se zástupců automobilek ptát, zda uvažují o návratu do královny motorsportu. Většinou dostali zápornou odpověď. Ford se nezdráhal přiznat, že F1 je příliš drahá a on je spokojený v levnějších sériích.
"O F1 opravdu neuvažujeme a nemyslím si, že bychom si to v dohledné době rozmysleli. Formule 1 je příliš drahá. Když se podíváte, ve kterých sériích jsme nyní, uvidíte, že jsou to série, které nám pomáhají dosahovat našich cílů v oblasti vývoje nástrojů, technologie i lidí a přenášet je do silničních automobilů. Každá série, ve které nyní jsme, má něco z toho," řekl Autosportu Dave Pericak, výkonnostní ředitel Fordu.
BMW odešlo po sezóně 2009, rok po Hondě, která je již 2 roky zpět v F1 jako motorový partner McLarenu. Ale zatímco Hondu přilákaly hybridní technologie, BMW vidí budoucnost v elektřině a v současnosti už je partnerem týmu Andretti ve Formuli E.
"Když jsme se v roce 2009 rozhodli odejít z F1, byla to součást dlouhodobé strategie společnosti. Chtěli jsme část zdrojů vynakládaných na F1 přesměrovat do výzkumu a vývoje alternativních pohonů. To jsme udělali a usadili jsme se na vedoucí pozici mezi výrobci prémiových vozů v segmentu elektromobilů. Sledujeme vývoj ve světovém motorsportu, ale rozhodně neplánujeme návrat do F1," píše se v oficiálním stanovisku BMW.
Malou naději dal F1 Wolfgang Dürheimer, generální ředitel Bentley Motors a Bugatti a bývalý sportovní ředitel celého Volkswagenu. Automobilka se po Dieselgate stáhla z WRC, ale možná by se mohla rozhodnout pro agresivní postup při očišťování svého jména, kde by se zřejmě opět rozhodovala mezi sériemi s hybridními a čistě elektrickými pohonnými jednotkami.
"Podle mě to je třeba zvážit, protože právě začíná něco nového. A když se začíná něco nového, tak to samozřejmě třeba přezkoumat. Podívat se na předchozí rozhodnutí a znovu je zvážit," citují německá média Dürheimera.
"O F1 opravdu neuvažujeme a nemyslím si, že bychom si to v dohledné době rozmysleli. Formule 1 je příliš drahá. Když se podíváte, ve kterých sériích jsme nyní, uvidíte, že jsou to série, které nám pomáhají dosahovat našich cílů v oblasti vývoje nástrojů, technologie i lidí a přenášet je do silničních automobilů. Každá série, ve které nyní jsme, má něco z toho," řekl Autosportu Dave Pericak, výkonnostní ředitel Fordu.
BMW odešlo po sezóně 2009, rok po Hondě, která je již 2 roky zpět v F1 jako motorový partner McLarenu. Ale zatímco Hondu přilákaly hybridní technologie, BMW vidí budoucnost v elektřině a v současnosti už je partnerem týmu Andretti ve Formuli E.
"Když jsme se v roce 2009 rozhodli odejít z F1, byla to součást dlouhodobé strategie společnosti. Chtěli jsme část zdrojů vynakládaných na F1 přesměrovat do výzkumu a vývoje alternativních pohonů. To jsme udělali a usadili jsme se na vedoucí pozici mezi výrobci prémiových vozů v segmentu elektromobilů. Sledujeme vývoj ve světovém motorsportu, ale rozhodně neplánujeme návrat do F1," píše se v oficiálním stanovisku BMW.
Malou naději dal F1 Wolfgang Dürheimer, generální ředitel Bentley Motors a Bugatti a bývalý sportovní ředitel celého Volkswagenu. Automobilka se po Dieselgate stáhla z WRC, ale možná by se mohla rozhodnout pro agresivní postup při očišťování svého jména, kde by se zřejmě opět rozhodovala mezi sériemi s hybridními a čistě elektrickými pohonnými jednotkami.
"Podle mě to je třeba zvážit, protože právě začíná něco nového. A když se začíná něco nového, tak to samozřejmě třeba přezkoumat. Podívat se na předchozí rozhodnutí a znovu je zvážit," citují německá média Dürheimera.