Nová pravidla: Změněn byl třeba systém push-to-pass
Jezdci dostanou i další sadu měkkých pneumatik.
Jen pár dní před prvním letošním oficiálním testem Verizon IndyCar Series představila INDYCAR úpravy pravidel, které od letošní sezóny zavádí. Změnil se třeba formát závodního víkendu na krátkých oválech ve Phoenixu a na Gateway Motorsports Parku a také na silničním okruhu v Indianapolisu. Jezdci dostali na závodní víkend další sadu měkkých pneumatik a úpravami prošel také systém k usnadnění předjíždění push-to-pass.
Do nočních oválových závodů ve Phoenixu a na Gateway Motorsports Parku se jezdci budou kvalifikovat až v den závodu. Oba podniky jsou na programu v sobotu večer. V pátek jezdce čekají jen dva volné tréninky, přičemž ten druhý se pojede ve stejném čase jako sobotní závod. Jen dvoudenní bude také závodní víkend spojený s Velkou cenou Indianapolisu, tedy v pátek 12. května čekají piloty tréninky a kvalifikace a v sobotu 13. května závod.
Zatímco doposud měli piloti během závodních víkendů na městských a silničních okruzích k dispozici tři sady měkkých, červeně označených, pneumatik, a jednu si museli pošetřit na závod, od letošní sezóny jim INDYCAR na závodní víkend přidá čtvrtou sadu.
Týmy ale musí čtvrtou sadu pneumatik odevzdat po prvním nebo druhém volném tréninku. Respektive po prvním tréninku musí odevzdat jednu sadu a po druhém tréninku další sadu odlišné specifikace.
V pátek budou na silničních a městských okruzích tréninky začínat v 11 a 15 hodin místního času a budou trvat 45 minut. O tom, jestli zůstane zachován i sobotní dopolední trénink, tisková zpráva IndyCar mlčí.
Velké změny dozná systém pro usnadnění předjíždění Push-to-pass, který krátkodobě zvyšuje výkon motoru přibližně o 40 koňských sil. Během závodů v St. Petersburgu, na okruhu Belle Isle v Detroitu a na trati Sonoma Raceway budou mít jezdci systém k dispozici na 150 sekund. Při ostatních závodech na městských a silničních okruzích pak na 200 sekund. Když pilot zmáčkne tlačítko na volantu, systém se na 15 až 20 vteřin zapne. Nově jej ovšem piloti budou moci deaktivovat a pošetřit jej. Nebudou jej ovšem smět aktivovat na startu a během restartů závodů vyjma restartů v posledních dvou kolech závodu.
Poslední změna se týká kvalifikace na závody na okruhu Belle Isle. Doposud se do jednoho detroitského závodu kvalifikovali piloti standardně tříkolovou vyřazovací kvalifikací a do druhého zkrácenou kvalifikací, kdy vždy polovina pilotů bojuje na trati 12 minut. Nově se tak piloti budou kvalifikovat do obou závodů.
Pole se podle výsledků posledního tréninku před prvním závodem vždy rozdělí na dvě skupiny. Obě dostanou k dispozici 12 minut na trati. Minimálně 5 minut bude pak INDYCAR pilotům garantovat, že budou vyvěšeny zelené vlajky. Pokud pilot způsobí přerušení kvalifikace, jeho dva nejlepší časy budou anulovány a INDYCAR mu nedovolí v kvalifikaci pokračovat. Vítězové obou kvalifikačních skupin získají jeden mistrovský bod. Absolutně nejrychlejší pilot získá pole position a další piloti z jeho skupiny se seřadí za ním na lichých místech na roštu. Piloti z pomalejší skupiny obsadí sudá místa na startovním roštu.