FOM se nesnažil nikoho podvést
Nejednalo se prý o manipulaci s výsledky.
Společnost Formula One Management se razantně postavila proti obvinění z manipulace s výsledky s cílem vyvolat dojem, že Grand Prix sleduje více diváků, než tomu skutečně je.
Nový statistický systém rozlítil sponozory týmů, protože snížil počet diváků sledujících závody o sto padesát miliónů.
Dříve FOM uváděl, že závody sleduje zhruba tři sta miliónů diváků. Nově se však nezapočítávají ti, kteří sledují formuli 1 pouze zběžně a zajímá je třeba jen další vítězství Michaela Schumachera.
'Diváci nikde nechybí,' uvedl manažer FOM Jeremy Martin. 'Rozlišujeme však mezi jednolivci a společnými anténami. Udáváme raději pesimistický odhad.'
Někteří sponzoři reagovali na snížení divácké základny o padesát procent a vyzvali týmy ke snížení ročního poplatku. To okamžitě vyvolalo vlnu nevole ze strany stájí působících ve formuli 1.
'Pro klienty se hodnota jejich investic přes noc snížila na polovinu.' To je stanovisko Bena Pincuse, šéfa společnosti The Works London, která se stará o sponzorské záležitosti McLarenu a Ferrari.
Pincus rovněž uvedl, že bude týmy žádat o snížení sponzorských peněz.
Před provedením změny výpočtu sledovanosti poskytl FOM týmům zprávu obsahující popis metody, která lépe 'zohledňuje globální dopad šampionátu… bez zveličování počtu diváků.'