Éric Boullier mluvil o nenaplněných očekáváních
Vina je opět na straně pohonné jednotky.
Polovina předsezónních testů je pryč a McLaren má na kontě celkem 208 kol. Pro srovnání, vůz Mercedesu byl schopen odjet více než 150 kol za jediný den. V první i druhý den testů tým doplatil na poruchy nové pohonné jednotky Hondy. První motor měl poruchu olejového systému, mechanické selhání druhého Honda stále zkoumá. Ani v posledních dvou dnech se jezdci McLarenu nedostali do první poloviny tabulky nejrychlejších časů a Vandoornova data ze čtvrtého dne jsou ovlivněna jízdou na mokré, usychající i suché trati. A to před zahájením spolupráce s Hondou v McLarenu všichni svorně tvrdili, že nejpozději v roce 2017 budou bojovat o tituly. Éric Boullier připouští zklamání.
"Jsou to jen první dny, ale když jsme jeli do Barcelony, měli jsme o něco vyšší očekávání," řekl závodní ředitel McLarenu v rozhovoru pro oficiální web F1. "Týden nezačal podle našich představ a v Japonsku nyní musí máknout, pokud máme dostat odpověď na otázku, proč došlo k těmto poruchám. Poruchám, které jsme vůbec neočkávali my ani Honda.”
Oba problémy jsou zcela nové.
"Nové problémy a oba opravitelné, ale nepočítali jsme s nimi. Není to nic vážného, není to chyba v designu motoru. Není to tak špatné jako v předchozích letech. Ale upřímně, očekávání nebyla naplněna. Po třech letech se nenaplnila očekávání našich fanoušků."
Jak na nedobrou situaci zareagovala hvězda týmu, dvojnásobný mistr světa, Fernando Alonso, kterému letos vyprší smlouva?
"Nic před ním neskrýváme a rozsudek je vždycky vynesen na trati. Fernando je dobře informovaný, takže věděl, co může očekávat. Můžeme to dohnat a dostat se na očekávanou úroveň? Nevím. Musíme zjistit, co je špatně."
Dá se další odklad návratu mezi špičku F1 ještě nějak omluvit?
“Pohonná jednotka ještě nikdy nebyla tak důležitá. V minulosti jste mohli mít o 30, 40 nebo i 50 koní méně a kompenzovat to dobrým šasi. Ale u těchto pohonných jednotek nejde jenom o výkon. Řešíme kvalitu zachycování a opětovného využívání energie, strategii využívání energie... To jsou věci, o kterých jsme vůbec nic nevěděli a objevili jsme je až loni. Mercedes je v těchto věcech lepší, protože je odhalil dříve než všichni ostatní. Kvůli tomu jsou rozdíly větší než dříve."
A samotné šasi McLarenu naplnilo očekávání?
"Loni jsem řekl, že máme čtvrté nejlepší šasi a když jsme byli v jednom závodě dobří a v dalším se propadli, média mě roznesla na kopytech a lidé mi přestali věřit. Nyní tu chybu neudělám, ale můžu říct, že jsem s naší prací spokojený. Jsem spokojený s lidmi v našem týmu."
Takže problém zůstává na straně Hondy. Jak jsme již mnohokrát slyšeli a četli, motorový partner McLarenu byl před sezónou 2015 v nevýhodě.
"Stále platí, že je tři roky za ostatními. Mercedes, Renault a Ferrari začaly vyvíjet v roce 2010 a už měly fungující organizace, protože byly v F1. Honda o návratu rozhodla v roce 2013 a začínala od píky. Měla jen prázdné budovy! Vše se muselo koupit a museli se najít správní lidé. Takže ve férovém srovnání máme výrobce, kteří měli sedm let a stále nenašli správný recept a máme Hondu, která začala se čtyřletým mankem. A tyto pohonné jednotky jsou tak složité, že musíte kráčet krok za krokem, žádné zkratky."
"Jsou to jen první dny, ale když jsme jeli do Barcelony, měli jsme o něco vyšší očekávání," řekl závodní ředitel McLarenu v rozhovoru pro oficiální web F1. "Týden nezačal podle našich představ a v Japonsku nyní musí máknout, pokud máme dostat odpověď na otázku, proč došlo k těmto poruchám. Poruchám, které jsme vůbec neočkávali my ani Honda.”
Oba problémy jsou zcela nové.
"Nové problémy a oba opravitelné, ale nepočítali jsme s nimi. Není to nic vážného, není to chyba v designu motoru. Není to tak špatné jako v předchozích letech. Ale upřímně, očekávání nebyla naplněna. Po třech letech se nenaplnila očekávání našich fanoušků."
Jak na nedobrou situaci zareagovala hvězda týmu, dvojnásobný mistr světa, Fernando Alonso, kterému letos vyprší smlouva?
"Nic před ním neskrýváme a rozsudek je vždycky vynesen na trati. Fernando je dobře informovaný, takže věděl, co může očekávat. Můžeme to dohnat a dostat se na očekávanou úroveň? Nevím. Musíme zjistit, co je špatně."
Dá se další odklad návratu mezi špičku F1 ještě nějak omluvit?
“Pohonná jednotka ještě nikdy nebyla tak důležitá. V minulosti jste mohli mít o 30, 40 nebo i 50 koní méně a kompenzovat to dobrým šasi. Ale u těchto pohonných jednotek nejde jenom o výkon. Řešíme kvalitu zachycování a opětovného využívání energie, strategii využívání energie... To jsou věci, o kterých jsme vůbec nic nevěděli a objevili jsme je až loni. Mercedes je v těchto věcech lepší, protože je odhalil dříve než všichni ostatní. Kvůli tomu jsou rozdíly větší než dříve."
A samotné šasi McLarenu naplnilo očekávání?
"Loni jsem řekl, že máme čtvrté nejlepší šasi a když jsme byli v jednom závodě dobří a v dalším se propadli, média mě roznesla na kopytech a lidé mi přestali věřit. Nyní tu chybu neudělám, ale můžu říct, že jsem s naší prací spokojený. Jsem spokojený s lidmi v našem týmu."
Takže problém zůstává na straně Hondy. Jak jsme již mnohokrát slyšeli a četli, motorový partner McLarenu byl před sezónou 2015 v nevýhodě.
"Stále platí, že je tři roky za ostatními. Mercedes, Renault a Ferrari začaly vyvíjet v roce 2010 a už měly fungující organizace, protože byly v F1. Honda o návratu rozhodla v roce 2013 a začínala od píky. Měla jen prázdné budovy! Vše se muselo koupit a museli se najít správní lidé. Takže ve férovém srovnání máme výrobce, kteří měli sedm let a stále nenašli správný recept a máme Hondu, která začala se čtyřletým mankem. A tyto pohonné jednotky jsou tak složité, že musíte kráčet krok za krokem, žádné zkratky."