Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

McLaren nemá žádný problém se šasi

McLaren nemá žádný problém se šasi

Za vším je třeba hledat Hondu.

Není žádné my a oni, McLaren a Honda, ale jsme pouze my, McLaren-Honda. Nějak takhle to bylo na začátku spojení druhého nejstaršího týmu F1 s japonskou automobilkou. Během testů před sezónou 2017, během nichž příprava McLarenu trpí poruchami pohonných jednotek, ale nic takového neplatí. Éric Boullier se ohradil i proti analýze Pedra de la Rosy, který vozu MCL32 vytkl nestabilitu v zatáčkách.

"McLaren je nervóznější než jsem očekával. Všiml jsem si, že Fernando (Alonso) pracuje s volantem více, než by bylo ideální. Vůz je nestabilní v první i páté zatáčce a má tendenci zablokovat kola. Nikdo nejel stejnou stopou jako Fernando. Opravdu jsem si nemyslel, že vůz McLarenu bude i na takhle širokých pneumatikách tak nervózní,” řekl bývalý testovací jezdec McLarenu..

Ale i za nervozitu vozu prý může Honda.

"Kupodivu, vůz dobře reaguje na jakoukoliv změnu v nastavení a jezdci jsou s touto oblastí spokojeni," řekl závodní ředitel McLarenu. "Přečetl jsem si nějaké komentáře, ale nejsou pravdivé. Za tímhle není pouze šasi. Berte v potaz, že máme hybridní motory, což znamená, že jen zatlačíte na plynový pedál a už máte elektrickou energii, která zná pouze dva režimy - zapnutý (naplno) a vypnutý. Připočtěte k tomu turbo a pochopíte, proč vůz vypadá nervózně.

Měli jsme takový problém. Když jezdec zatlačí na plyn, ztratí zadní část vozu, který pak vypadá nervózně. Ale žádný problém. Problémy s ovladatelností, staré pneumatiky... Řekněme, že zahřívání pneumatik není ideální, ale jezdíme pouze s testovací specifikací. Zkoušíme různé věci, ale nejezdíme s kompletním vozem,jenž bude v Austrálii.

Boullier také potvrdil, že kvůli obavám o spolehlivost pohonné jednotky se dobrovolně vzdávají velké části jejího výkonu, aby se minimalizovalo riziko další výměny. Proto jsou jezdci McLarenu každý den v dolní polovině tabulky nejrychlejších kol. Zároveň to ale způsobuje zmíněný problém se zahříváním.

"Když nejezdíte dostatečně rychle, nedodáte pneumatikám dostatečné množství energie, nedodáte potřebné množství energie brzdám a mění se i světlá výška. Když jste na rovinkách o 15 nebo i 18 km/h pomalejší, má to spoustu následků. Ale aspoň jsme na trati a sbíráme data, co teď potřebujeme, abychom ověřili korelaci s daty ze simulací, díky čemuž budeme moci pokročit ve vývoji vozu."

O rozpadu partnerství ale nemůže být ani řeči.

"Ne. Máme platný kontrakt. Ani jsme na to nepomysleli, protože máme dlouhodobý kontrakt a chceme na tom stavět."