McLaren nemá žádný problém se šasi
Za vším je třeba hledat Hondu.
Není žádné my a oni, McLaren a Honda, ale jsme pouze my, McLaren-Honda. Nějak takhle to bylo na začátku spojení druhého nejstaršího týmu F1 s japonskou automobilkou. Během testů před sezónou 2017, během nichž příprava McLarenu trpí poruchami pohonných jednotek, ale nic takového neplatí. Éric Boullier se ohradil i proti analýze Pedra de la Rosy, který vozu MCL32 vytkl nestabilitu v zatáčkách.
"McLaren je nervóznější než jsem očekával. Všiml jsem si, že Fernando (Alonso) pracuje s volantem více, než by bylo ideální. Vůz je nestabilní v první i páté zatáčce a má tendenci zablokovat kola. Nikdo nejel stejnou stopou jako Fernando. Opravdu jsem si nemyslel, že vůz McLarenu bude i na takhle širokých pneumatikách tak nervózní,” řekl bývalý testovací jezdec McLarenu..
Ale i za nervozitu vozu prý může Honda.
"Kupodivu, vůz dobře reaguje na jakoukoliv změnu v nastavení a jezdci jsou s touto oblastí spokojeni," řekl závodní ředitel McLarenu. "Přečetl jsem si nějaké komentáře, ale nejsou pravdivé. Za tímhle není pouze šasi. Berte v potaz, že máme hybridní motory, což znamená, že jen zatlačíte na plynový pedál a už máte elektrickou energii, která zná pouze dva režimy - zapnutý (naplno) a vypnutý. Připočtěte k tomu turbo a pochopíte, proč vůz vypadá nervózně.
Měli jsme takový problém. Když jezdec zatlačí na plyn, ztratí zadní část vozu, který pak vypadá nervózně. Ale žádný problém. Problémy s ovladatelností, staré pneumatiky... Řekněme, že zahřívání pneumatik není ideální, ale jezdíme pouze s testovací specifikací. Zkoušíme různé věci, ale nejezdíme s kompletním vozem,jenž bude v Austrálii.”
Boullier také potvrdil, že kvůli obavám o spolehlivost pohonné jednotky se dobrovolně vzdávají velké části jejího výkonu, aby se minimalizovalo riziko další výměny. Proto jsou jezdci McLarenu každý den v dolní polovině tabulky nejrychlejších kol. Zároveň to ale způsobuje zmíněný problém se zahříváním.
"Když nejezdíte dostatečně rychle, nedodáte pneumatikám dostatečné množství energie, nedodáte potřebné množství energie brzdám a mění se i světlá výška. Když jste na rovinkách o 15 nebo i 18 km/h pomalejší, má to spoustu následků. Ale aspoň jsme na trati a sbíráme data, co teď potřebujeme, abychom ověřili korelaci s daty ze simulací, díky čemuž budeme moci pokročit ve vývoji vozu."
O rozpadu partnerství ale nemůže být ani řeči.
"Ne. Máme platný kontrakt. Ani jsme na to nepomysleli, protože máme dlouhodobý kontrakt a chceme na tom stavět."
"McLaren je nervóznější než jsem očekával. Všiml jsem si, že Fernando (Alonso) pracuje s volantem více, než by bylo ideální. Vůz je nestabilní v první i páté zatáčce a má tendenci zablokovat kola. Nikdo nejel stejnou stopou jako Fernando. Opravdu jsem si nemyslel, že vůz McLarenu bude i na takhle širokých pneumatikách tak nervózní,” řekl bývalý testovací jezdec McLarenu..
Ale i za nervozitu vozu prý může Honda.
"Kupodivu, vůz dobře reaguje na jakoukoliv změnu v nastavení a jezdci jsou s touto oblastí spokojeni," řekl závodní ředitel McLarenu. "Přečetl jsem si nějaké komentáře, ale nejsou pravdivé. Za tímhle není pouze šasi. Berte v potaz, že máme hybridní motory, což znamená, že jen zatlačíte na plynový pedál a už máte elektrickou energii, která zná pouze dva režimy - zapnutý (naplno) a vypnutý. Připočtěte k tomu turbo a pochopíte, proč vůz vypadá nervózně.
Měli jsme takový problém. Když jezdec zatlačí na plyn, ztratí zadní část vozu, který pak vypadá nervózně. Ale žádný problém. Problémy s ovladatelností, staré pneumatiky... Řekněme, že zahřívání pneumatik není ideální, ale jezdíme pouze s testovací specifikací. Zkoušíme různé věci, ale nejezdíme s kompletním vozem,jenž bude v Austrálii.”
Boullier také potvrdil, že kvůli obavám o spolehlivost pohonné jednotky se dobrovolně vzdávají velké části jejího výkonu, aby se minimalizovalo riziko další výměny. Proto jsou jezdci McLarenu každý den v dolní polovině tabulky nejrychlejších kol. Zároveň to ale způsobuje zmíněný problém se zahříváním.
"Když nejezdíte dostatečně rychle, nedodáte pneumatikám dostatečné množství energie, nedodáte potřebné množství energie brzdám a mění se i světlá výška. Když jste na rovinkách o 15 nebo i 18 km/h pomalejší, má to spoustu následků. Ale aspoň jsme na trati a sbíráme data, co teď potřebujeme, abychom ověřili korelaci s daty ze simulací, díky čemuž budeme moci pokročit ve vývoji vozu."
O rozpadu partnerství ale nemůže být ani řeči.
"Ne. Máme platný kontrakt. Ani jsme na to nepomysleli, protože máme dlouhodobý kontrakt a chceme na tom stavět."