Pirelli vybralo pneumatiky pro prvních 8 závodů
Z Austrálie až do Ázerbájdžánu.
Pirelli nám již prozradilo, na jakých pneumatikách se bude závodit v prvních osmi závodech sezóny 2017. Jelikož pro tuto sezónu připravilo zcela nové pneumatiky, v prvních pěti závodech budou mít všichni jezdci stejný počet sad z jednotlivých směsí, přičemž rozhodnutí je na italském výrobci. Sami si budou vybírat až od Velké ceny Monaka.
Systém přitom zůstává nezměněný, v pátek ráno bude mít jezdec v garáži vždy jednu sadu z nejměkčí nabízené směsi pro poslední část kvalifikace (kdo se nedostane do Q3, tomu pneumatiky zůstanou, kdo se do Q3 dostane, ten je musí do kvalifikaci vrátit), dvě sady z tvrdších směsí pro závod a dalších 10 sad dle vlastního výběru. Uprostřed prvního tréninku a po prvním tréninku se Pirelli vrátí jedna sada, po druhém tréninku dvě a po třetím také dvě. Před kvalifikací a závodem tedy může mít každý jezdec ještě 7 sad pneumatik.
Pirelli začne sezónu odvážně, v Austrálii jezdcům nabídne i ultra-měkké pneumatiky (označené fialovým pruhem), které do Melbourne cestují poprvé. Loni byla nejměkčí směsí v nabídce super-měkká. Na nejměkčích pneumatikách se bude závodit i v Rusku a vrátí se do Monaka a Kanady. Na opačné straně spektra je tvrdá (oranžová) směs, kterou uvidíme pouze na španělském okruhu Barcelona-Catalunya, kde bude výhodou její odolnost vůči silám působícím v rychlých zatáčkách.
Do Číny, Bahrajnu i Ázerbájdžánu putují tři prostřední směsi, tedy super-měkká (červená), měkká (žlutá) a středně-tvrdá (bílá). Samozřejmě, jezdci budou mít v zásobě i pneumatiky do mokrých (modré) a přechodných (zelené) podmínek.
Systém přitom zůstává nezměněný, v pátek ráno bude mít jezdec v garáži vždy jednu sadu z nejměkčí nabízené směsi pro poslední část kvalifikace (kdo se nedostane do Q3, tomu pneumatiky zůstanou, kdo se do Q3 dostane, ten je musí do kvalifikaci vrátit), dvě sady z tvrdších směsí pro závod a dalších 10 sad dle vlastního výběru. Uprostřed prvního tréninku a po prvním tréninku se Pirelli vrátí jedna sada, po druhém tréninku dvě a po třetím také dvě. Před kvalifikací a závodem tedy může mít každý jezdec ještě 7 sad pneumatik.
Pirelli začne sezónu odvážně, v Austrálii jezdcům nabídne i ultra-měkké pneumatiky (označené fialovým pruhem), které do Melbourne cestují poprvé. Loni byla nejměkčí směsí v nabídce super-měkká. Na nejměkčích pneumatikách se bude závodit i v Rusku a vrátí se do Monaka a Kanady. Na opačné straně spektra je tvrdá (oranžová) směs, kterou uvidíme pouze na španělském okruhu Barcelona-Catalunya, kde bude výhodou její odolnost vůči silám působícím v rychlých zatáčkách.
Do Číny, Bahrajnu i Ázerbájdžánu putují tři prostřední směsi, tedy super-měkká (červená), měkká (žlutá) a středně-tvrdá (bílá). Samozřejmě, jezdci budou mít v zásobě i pneumatiky do mokrých (modré) a přechodných (zelené) podmínek.
velká cena | směsi | ||
Austrálie | ultra-měkká | super-měkká | měkká |
Čína | super-měkká | měkká | středně-tvrdá |
Bahrajn | super-měkká | měkká | středně-tvrdá |
Rusko | ultra-měkká | super-měkká | měkká |
Španělsko | měkká | středně-tvrdá | tvrdá |
Monako | ultra-měkká | super-měkká | měkká |
Kanada | ultra-měkká | super-měkká | měkká |
Ázerbájdžán | super-měkká | měkká | středně-tvrdá |
Rakousko | |||
Velká Británie | |||
Maďarsko | |||
Belgie | |||
Itálie | |||
Singapur | |||
Malajsie | |||
Japonsko | |||
USA | |||
Mexiko | |||
Brazílie | |||
Abú Zabí |