Haas: Velcí kluci si zaslouží velké peníze
Peníze nejen berou, ale i dávají.
Nestává se často, aby šéf nebo majitel malého týmu obhajoval rozdělování příjmů F1 nastaveno ve prospěch velkých týmů. Výjimku udělal Gene Haas, majitel nejmenšího týmu F1, který těží ze spolupráce s Ferrari. Velké týmy se zvučnými jmény lákají na tribuny fanoušky a prý je v pořádku, když si za to nechají zaplatit.
"Mám velký respekt před Mercedesem a Ferrari a Red Bullem, protože dávají do sportu spoustu peněz," řekl majitel amerického týmu F1, spolumajitel týmu NASCAR a majitel společnosti Haas Automation vyrábějící obráběcí stroje. "Sedět tady a říkat: "Můj menší tým by si zasloužil více z peněz sportu..." Nikdy jsem neuvažoval tímto způsobem. Ani v NASCAR, které platí mnohem méně než F1.
Někdo může říci, že Ferrari si nezaslouží peníze z třetího koše (peníze za "historický přínos") a že ten tým dostává peníze jen za to, že se jmenuje Ferrari... Ale Ferrari přivádí na závody velké množství zákazníků, tak si i bere podíl na prodejích lístků. Já nebudu říkat, že si ho nezaslouží. Kdyby závodily pouze Haas, Manor a Sauber, tribuny by byly prázdné. My tyto velká jména potřebujeme.
Ferrari je ikona, je tu od nepaměti a je perfektním příkladem toho, jak se někdo může proslavit závoděním. Primárně je to výrobce automobilů, ale závody je proslavily po celém světě. Já se tak trochu pokouším o něco podobného. Vyrábím obráběcí stroje a své jméno mohu proslavit skrz závodění.
Mercedes a Red Bull sportu získávají fanoušky, proto je potřebujeme. Musíme být opatrní a nevzít jim peníze kvůli někomu, kdo si je ničím nezasloužil. Naším úkolem je ukázat, že s těmito velkými kluky dokážeme soupeřit, čímž si vybojujeme respekt."
"Mám velký respekt před Mercedesem a Ferrari a Red Bullem, protože dávají do sportu spoustu peněz," řekl majitel amerického týmu F1, spolumajitel týmu NASCAR a majitel společnosti Haas Automation vyrábějící obráběcí stroje. "Sedět tady a říkat: "Můj menší tým by si zasloužil více z peněz sportu..." Nikdy jsem neuvažoval tímto způsobem. Ani v NASCAR, které platí mnohem méně než F1.
Někdo může říci, že Ferrari si nezaslouží peníze z třetího koše (peníze za "historický přínos") a že ten tým dostává peníze jen za to, že se jmenuje Ferrari... Ale Ferrari přivádí na závody velké množství zákazníků, tak si i bere podíl na prodejích lístků. Já nebudu říkat, že si ho nezaslouží. Kdyby závodily pouze Haas, Manor a Sauber, tribuny by byly prázdné. My tyto velká jména potřebujeme.
Ferrari je ikona, je tu od nepaměti a je perfektním příkladem toho, jak se někdo může proslavit závoděním. Primárně je to výrobce automobilů, ale závody je proslavily po celém světě. Já se tak trochu pokouším o něco podobného. Vyrábím obráběcí stroje a své jméno mohu proslavit skrz závodění.
Mercedes a Red Bull sportu získávají fanoušky, proto je potřebujeme. Musíme být opatrní a nevzít jim peníze kvůli někomu, kdo si je ničím nezasloužil. Naším úkolem je ukázat, že s těmito velkými kluky dokážeme soupeřit, čímž si vybojujeme respekt."