McLaren neví, zda dokáže dojet až do cíle
Austrálie bude další velký test.
Příští pátek večer už budeme znát výsledky prvních dvou tréninků na Velkou cenu Austrálie, pro McLaren to ale bude jen další test. Během zimní přípravy neabsolvoval ani jednu závodní simulaci a jeho šéf si ani není jistý, zda vůbec existuje možnost dostat oranžové vozy až pod šachovnicovou vlajku. Důvodem je samozřejmě nový motor Hondy.
"To doufám, ale nejsem si jistý," cituje Érica Boulliera španělské AS. "Pokud budeme mít dobrý motor, budeme konkurenceschopní. Pokud ne, nebudeme. Jednoduché."
Včera se objevila zpráva, že spolumajitel McLarenu, Mansour Ojjeh, zaklepal na dveře Daimleru a informoval se o možnosti získat pohonné jednotky Mercedesu. McLaren ale má s Hondou podepsaný velký kontrakt, který údajně vyprší až v roce 2023. Rozpad partnerství by byl možný, jen kdyby se Honda vzdala a stáhla z F1. Japonci jsou ale odhodláni vytrvat.
"Když jsme se vraceli do F1, samozřejmě jsme doufali, že budeme v jiné situaci. Ale zůstáváme stoprocentně oddaní naší budoucnosti ve sportu i našemu vztahu s McLarenem. Věříme v tohle partnerství, stejně jako McLaren. Máme-li se pohnout kupředu, bude důležité pracovat jako jeden tým a vzniklou situaci řešit společně," řekl Jusuke Hasegawa. "Prioritou je zachovat upřímnou a otevřenou komunikaci a pokračovat v posilování všech vztahů mezi Hondou a McLarenem i přes problémy, kterým čelíme. Pro nás to není krátkodobý projekt."
Podle Hasegawy se problémy mohou zvenčí zdát ještě závažnější, než ve skutečnosti jsou. Navzdory problémům získaly Honda a McLaren před sezónou spoustu dat. Motor neměl mnoho rozdílných problémů a něco se podařilo vyřešit už během druhého týdne testů. Špatné jízdní vlastnosti se dají vyřešit úpravou mapování motoru a vývojové oddělení již pracuje na zvýšení výkonu.
"To doufám, ale nejsem si jistý," cituje Érica Boulliera španělské AS. "Pokud budeme mít dobrý motor, budeme konkurenceschopní. Pokud ne, nebudeme. Jednoduché."
Včera se objevila zpráva, že spolumajitel McLarenu, Mansour Ojjeh, zaklepal na dveře Daimleru a informoval se o možnosti získat pohonné jednotky Mercedesu. McLaren ale má s Hondou podepsaný velký kontrakt, který údajně vyprší až v roce 2023. Rozpad partnerství by byl možný, jen kdyby se Honda vzdala a stáhla z F1. Japonci jsou ale odhodláni vytrvat.
"Když jsme se vraceli do F1, samozřejmě jsme doufali, že budeme v jiné situaci. Ale zůstáváme stoprocentně oddaní naší budoucnosti ve sportu i našemu vztahu s McLarenem. Věříme v tohle partnerství, stejně jako McLaren. Máme-li se pohnout kupředu, bude důležité pracovat jako jeden tým a vzniklou situaci řešit společně," řekl Jusuke Hasegawa. "Prioritou je zachovat upřímnou a otevřenou komunikaci a pokračovat v posilování všech vztahů mezi Hondou a McLarenem i přes problémy, kterým čelíme. Pro nás to není krátkodobý projekt."
Podle Hasegawy se problémy mohou zvenčí zdát ještě závažnější, než ve skutečnosti jsou. Navzdory problémům získaly Honda a McLaren před sezónou spoustu dat. Motor neměl mnoho rozdílných problémů a něco se podařilo vyřešit už během druhého týdne testů. Špatné jízdní vlastnosti se dají vyřešit úpravou mapování motoru a vývojové oddělení již pracuje na zvýšení výkonu.