McLaren dále šije do Hondy
Její korporátní kultura do F1 nepatří.
O situaci v partnerství McLaren-Honda se toho od začátku zimních testů napsalo už dost. Honda opatrně přiznává, že není spokojena s výsledkem vlastní práce a její pohonná jednotka je stejně slabá jako nespolehlivá. McLaren se potřebuje ujistit, že nikdo nepochybuje, u koho došlo k selhání. Tentokrát jeho závodní ředitel Hondu vyzval, aby tým vyvíjející pohonné jednotky odstřihla od své korporátní kultury, která v F1 působí jako zatažená ruční brzda.
"Potřebují pouze jedno, pochopit a integrovat závodní kulturu F1," vzkázal šéfům Hondy přes média Éric Boullier. "Chci tím říct, že v motorsportu a F1 se vše točí kolem kalendáře. Máme pevné cíle, pevná data, zlepšení rychlosti a vždy se snažíme realizovat nejlepší řešení v co nejkratším čase. Když na projektu pracuje výrobce automobilů, odklad o pár týdnů nic neznamená, produkt ani obchodní model tím neutrpí. Pokud ale v motorsportu nenasadíte plánované nové díly do prvního závodu, tak je ten závod ztracen. Tak uvažujeme v F1.
Pokud nám dodavatel něco dodá po měsíci, zapracujeme na tom, aby to příště byly tři týdny a ze tří týdnů poté uděláme dva. Čas si vážíme více než peníze. V tom se lišíme od zbytku světa a to je také důvod, proč Mercedes sídlí v Anglii (tým v Brackley, továrna na pohonné jednotky v nedalekém Brixworthu). Má tady výhodu dodavatelského řetězce se zkušenostmi s F1. Naši dodavatelé jsou možná dvojnásobně dražší (jako dodavatelé Hondy), ale jsou tři, čtyři, pětkrát rychlejší. Vliv korporace nepomáhá efektivnosti. Čím více se podobáte korporaci, čím více procesů přebíráte od korporace, tím jste pomalejší a méně přizpůsobiví, což nezapadá do závodní kultury."
"Potřebují pouze jedno, pochopit a integrovat závodní kulturu F1," vzkázal šéfům Hondy přes média Éric Boullier. "Chci tím říct, že v motorsportu a F1 se vše točí kolem kalendáře. Máme pevné cíle, pevná data, zlepšení rychlosti a vždy se snažíme realizovat nejlepší řešení v co nejkratším čase. Když na projektu pracuje výrobce automobilů, odklad o pár týdnů nic neznamená, produkt ani obchodní model tím neutrpí. Pokud ale v motorsportu nenasadíte plánované nové díly do prvního závodu, tak je ten závod ztracen. Tak uvažujeme v F1.
Pokud nám dodavatel něco dodá po měsíci, zapracujeme na tom, aby to příště byly tři týdny a ze tří týdnů poté uděláme dva. Čas si vážíme více než peníze. V tom se lišíme od zbytku světa a to je také důvod, proč Mercedes sídlí v Anglii (tým v Brackley, továrna na pohonné jednotky v nedalekém Brixworthu). Má tady výhodu dodavatelského řetězce se zkušenostmi s F1. Naši dodavatelé jsou možná dvojnásobně dražší (jako dodavatelé Hondy), ale jsou tři, čtyři, pětkrát rychlejší. Vliv korporace nepomáhá efektivnosti. Čím více se podobáte korporaci, čím více procesů přebíráte od korporace, tím jste pomalejší a méně přizpůsobiví, což nezapadá do závodní kultury."