McLaren-Honda nedopadne jako Red Bull-Renault
Je zde však obava ze ztráty sponzorů…
Obnovené partnerství McLaren-Honda je hned v první rok vystaveno obrovskému mediálnímu tlaku, neprojde týden, aniž by Éric Boullier, Jasuhisa Araj nebo jezdci museli odpovídat na otázky ohledně neúspěšné sezóny, nedostatku výkonu a skřípající spolupráce. Během sezóny se nevyhnuli ani nenápadnému ukazování prstem. Éric Boullier upozornil, že ERS McLaren leckdy připraví o 150 koní a Jasuhisa Araj zase po závodě v Maďarsku poukazoval na rozdíl mezi vítězným vozem Red Bullu a vozem McLarenu na trati, kde na rozdíle v koňských silách až tak nezáleží. Prý se ale nemůže stát, aby se tyto dvě seriózní společnosti veřejně rozhádaly jako Red Bull a Renault.
"Náš vztah je jiný než vztah Red Bullu a Renaultu," upozornil Boullier, závodní ředitel McLarenu. "Red Bull možná můžeme nazvat privilegovaným zákazníkem Renaultu, ale i tak je zákazníkem. My jsme továrním týmem Hondy, takže náš vztah je úplně jiný."
Boullier také popřel zprávy tvrdící, že Ron Dennis Hondu požádal o vyměněnu Jasuhisa Araje za někoho schopnějšího.
"Struktura vedení Hondy je jako matrice a funguje. Chceme vyhrávat, možná máme problém s časem, protože jsme startovali daleko vzadu, ale chceme vyhrávat co nejdříve. Toto je častým tématem rozhovorů mezi McLarenem a managementem Hondy, ale s jeho strukturou jsme spokojeni."
Není to poprvé, co McLaren naznačuje, že Hondu musí tlačit k rychlejšímu nasazování novinek a plánování krátkodobých kroků. Automobilka by mohla klidně upřednostnit úspěch v dlouhodobém horizontu a cestu za budoucími tituly, zatímco McLaren se potřebuje co nejdříve vyhrabat z chvostu pole.
"Jsem si jistý, že značky (McLaren) se to ještě nedotklo díky skvělým výsledkům podávaných během mnoha let. Takže značka jako taková podle mě nebyla poškozena, ale co se týče tržeb a výnosů… Nemůžeme zůstat tam, kde jsme, jinak to bude mít přímý dopad na naše příjmy. Tento sport je řízen byznysem, a pokud nedokážete najít a přesvědčit nové sponzory, tak vás to poškodí. Nedá se to vyjádřit v milionech, ale pokud neukážete, že jste na cestě vzhůru a brzy budete zpátky na bodech, tak budete jen těžko hledat nové sponzory."