I McLaren má zářijový deadline
Už potřebuje začít navrhovat nový vůz.
Fernando Alonso před pár dny řekl, že nejpozději v září se podívá na svoje možnosti a rozhodne se, zda bude příští rok závodit za McLaren, za jiný tým F1, nebo někde jinde. Deadline se ale netýká pouze něj, velké rozhodnutí čeká celý McLaren. O jaký typ rozhodnutí jde, všichni dobře víme. McLaren uvažuje, zda by nebylo lepší vzdát se motorů i peněz Hondy a vsadit na jistotu jako zákazník jiného výrobce motorů. Pokud se nerozhodne v září, bude muset dělat kompromisy při navrhování nového vozu.
"V podstatě se můžete novému motoru přizpůsobit za 12 týdnů,” řekl jeho závodní ředitel Éric Boullier. "Dá se to udělat i tři měsíce před začátkem sezony. Ale pokud chcete vůz navrhnout kolem motoru, musí to být v září."
Pokud by definitivní rozhodnutí padlo 1. září, McLaren by měl 178 dní do začátku předsezonních testů, tedy do 26. února 2018. Pokud by to odkládal až do poslední možné chvíle, tak Boullierových 12 týdnů vychází na 4. prosinec, co bude 8 dní po posledním závodě sezony v Abú Zabí. Vyměnit Hondu za jiného dodavatele by ale pro McLaren neznamenalo pouze přizpůsobit zadní část vozu jiné pohonné jednotce. Tým z Wokingu si sám vyrábí převodovky a vyřešit by bylo třeba i palivo a maziva. V současnosti má technickou spolupráci s BP a Castrolem, kteří ale vyvíjejí hlavně pro Renault a jeho motory.
"V podstatě se můžete novému motoru přizpůsobit za 12 týdnů,” řekl jeho závodní ředitel Éric Boullier. "Dá se to udělat i tři měsíce před začátkem sezony. Ale pokud chcete vůz navrhnout kolem motoru, musí to být v září."
Pokud by definitivní rozhodnutí padlo 1. září, McLaren by měl 178 dní do začátku předsezonních testů, tedy do 26. února 2018. Pokud by to odkládal až do poslední možné chvíle, tak Boullierových 12 týdnů vychází na 4. prosinec, co bude 8 dní po posledním závodě sezony v Abú Zabí. Vyměnit Hondu za jiného dodavatele by ale pro McLaren neznamenalo pouze přizpůsobit zadní část vozu jiné pohonné jednotce. Tým z Wokingu si sám vyrábí převodovky a vyřešit by bylo třeba i palivo a maziva. V současnosti má technickou spolupráci s BP a Castrolem, kteří ale vyvíjejí hlavně pro Renault a jeho motory.