Bude mít F1 dvojité turbo a 1200 koní?
MGU-H možná zazvoní umíráček.
Auto Motor und Sport přišel se zprávou, že po minulotýdenním setkání výrobců motorů s prezidentem FIA je favoritem na nový motor F1 šestiválec s dvojitým turbem a výkonem přibližně 1200 koní.
FIA po ukončení schůzky oficiálně prozradila pouze cíle stanovené pro motory, které budou používány po roce 2020. Nadále mají být technologicky provázané s motory v nových silničních automobilech, zároveň mají být jednodušší než současné, alespoň stejně výkonné a přitom mají mít lepší a hlasitější zvuk.
Marc Surer pracující pro německou odnož Sky Sport řekl: "FIA se nechce vzdát hybridních motorů, jenže jedno turbo motor obírá o zvuk. Zvuk je momentálně největším problémem F1 a nedá se vyřešit s jedním velkým turbem. proto budeme potřebovat dvě turba. Pak by bylo velmi složité získávat energii z výfuku, takže FIA nejspíš obětuje MGU-H, aby fanouškům mohla dát lepší zvuk."
Bez zachycování tepelné energie z výfuku by tedy motory F1 měly být hlučnější a o něco jednodušší a další výhodou bude snížení hmotnosti, protože vozy od ukončení éry atmosférických motorů V8 přibraly téměř 100 kilo. Dalšího zjednodušení by se mohlo dosáhnout standardizací baterií a turbodmychadel, čímž by se vývoj soustředil na rekuperaci pohybové energie z brzdového systému. Té by mohlo být více, kdyby se začala zachycovat i energie z předních brzd.
FIA po ukončení schůzky oficiálně prozradila pouze cíle stanovené pro motory, které budou používány po roce 2020. Nadále mají být technologicky provázané s motory v nových silničních automobilech, zároveň mají být jednodušší než současné, alespoň stejně výkonné a přitom mají mít lepší a hlasitější zvuk.
Marc Surer pracující pro německou odnož Sky Sport řekl: "FIA se nechce vzdát hybridních motorů, jenže jedno turbo motor obírá o zvuk. Zvuk je momentálně největším problémem F1 a nedá se vyřešit s jedním velkým turbem. proto budeme potřebovat dvě turba. Pak by bylo velmi složité získávat energii z výfuku, takže FIA nejspíš obětuje MGU-H, aby fanouškům mohla dát lepší zvuk."
Bez zachycování tepelné energie z výfuku by tedy motory F1 měly být hlučnější a o něco jednodušší a další výhodou bude snížení hmotnosti, protože vozy od ukončení éry atmosférických motorů V8 přibraly téměř 100 kilo. Dalšího zjednodušení by se mohlo dosáhnout standardizací baterií a turbodmychadel, čímž by se vývoj soustředil na rekuperaci pohybové energie z brzdového systému. Té by mohlo být více, kdyby se začala zachycovat i energie z předních brzd.