Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Marko: Dennis vetoval náš přestup k Hondě. Chválabohu!

Marko: Dennis vetoval náš přestup k Hondě. Chválabohu!

Red Bull měl velké štěstí.

Helmut Marko potvrdil, že před koncem sezóny 2015 měl Red Bull vážný zájem o smlouvu na pohonné jednotky Hondy. Ferrari a Mercedes ho v zájmu svých továrních týmů odmítly a s Renaultem byl rozhádaný kvůli nenaplněným slibům na jedné a ostré kritice v médiích na druhé straně. Zdálo se, že už zbývá pouze Honda nebo odchod z F1. Tehdy naštěstí Ron Dennis využil veto ve smlouvě McLarenu s Hondou a jednání zablokoval. Kvůli vážnosti situace se pak Renault a Red Bull přece jen usmířily, ačkoli oficiálně se motory ve vozech Red Bull jmenuji TAG Heuer. Kdyby si Dennis Hondu žárlivě nehlídal, Red Bull by byl ve stejně katastrofální situaci jako McLaren.

"Poprvé upřímně řeknu, že jsem Ronu Dennisovi vděčný, že vetoval náš plán s Hondou. Jinak bychom nyní možná měli motory Honda," cituje Marka Motorsport-Total. "Skutečnost, že to Hondě trvá tak dlouho, mě velmi překvapila. Nebyl bych tomu věřil."

S motorem Renault je na tom Red Bull mnohem lépe, ačkoli Mercedesu a Ferrari se prý momentálně nemůže rovnat.

"Bohužel, momentálně jsme číslo 3 ve všech oblastech. Balík Mercedesu je prostě nejlepší, Ferrari je mu blízko pouze v závodním režimu. Mercedes je o půl sekundy rychlejší, i když (Niki) Lauda by vám určitě tvrdil, že pouze o tři desetiny. Mercedes může i během závodu přepnout na nejvyšší režim a tehdy je zcela nemožné předjet ho, vždycky se vzdálí. Během závodu to ale může udělat pouze v pěti nebo šesti kolech."

Rozdíl by se mohl zmenšit už ve Velké ceně Ruska. Týmy Renaultu jezdí s loňskou verzí MGU-K, která je údajně o 5 kilogramů těžší než nová a další kilogram vozům přidává robustnější chlazení. Na rozdíl od nové je ale spolehlivá. Renault původně odhadoval, že chyby odstraní až před VC Španělska, ale práce zřejmě pokračují lépe, než se očekávalo.