První trénink v Číně vůbec nic nenapověděl
VC Číny - 1. trénink
Shanghai International Circuit leží zhruba 75 minut od centra Šanghaje díváci se sem dostanou buď vlakem nebo lodí. Hlavní zastřešená tribuna naproti boxům má kapacitu 29 000 míst a je 400 metrů dlouhá. Zajímavý je tvar celého okruhu, který znázorňuje znak "Shang", původní symbol jména Shanghai.
První trénink v Číně vůbec nic nenapověděl. Příčinou nebyla voda na trati, ale kombinace zatažené oblohy se smogem nad Šanghají. Ohrozila totiž přistávání zdravotnického vrtulníku, a proto se z plánovaných 90 minut odjela necelá polovina.
Po očekávané premiéře v Melbourne ještě nebyly zodpovězeny všechny otázky pro novou sezonu. Vzhledem k charakteru tratě se neukázalo hlavně to, jak se budou vozy chovat v rychlých zatáčkách. A zda monoposty podle nové specifikace budou schopné předjíždět. V Albert Parku totiž došlo během celého závodu k pouhým pěti „opravdovým“ předjetím.
V Číně se začínalo jezdit za zcela odlišných podmínek než před dvěma týdny v Austrálii. Nad okruhem bylo zataženo v kombinaci se smogem, trať byla pod vodou a to byla příležitost k tomu, aby týmy vyzkoušely pneumatiky do mokra. Na trať vyjeli Magnussen, Grosjean, Massa, Stroll, Kvjat a Vandoorne. Nestačili však ujet ani jedno měřené kolo a první trénink byl zastaven. Důvodem byla skutečnost, že by v případě potřeby vrtulník nemohl přistát v šanghajské nemocnici.
A první čínský trénink byl přerušen nejméně na půl hodiny! Pauza se nakonec protáhla na více než 40 minut, takže týmům se možnost testování zkrátila na pouhou polovinu. Když se rozsvítilo zelené světlo, mnozí jezdci hladově vyrazili na trať se zeleně označenými pneumatikami do přechodných podmínek. Magnussen na nich hned roztočil parádní hodiny, po něm i Grosjean či Massa. Naopak Verstappen nastavil svým časem 1:50,491 první laťku k překonání.
Ze špičky ho však nikdo další do souboje s časem nenásledoval. Za zadními koly se stále zvedaly vysoké sloupce vody. Půl hodiny před koncem Hülkenberg rozblikal virtuální safety car, protože po smyku skončil zahrabaný v kačírku kousek od svodidel. Ze svého renaultu musel vystoupit a trénink tím pro něho skončil, aniž by se doopravdy rozjel k ostrému kolu.
Na novém asfaltovém povrchu v prostoru startu a cíle stála voda a jezdci byli upozorňováni na možné nebezpečí. Pětadvacet minut před koncem byly znovu vyvěšeny červené vlajky a opět to bylo kvůli zdravotnickému vrtulníku. Podle očekávání se na čínskou trať už nevyjelo a z prvního tréninku na VC Číny zbyla jen smutná troska.
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
1 | Verstappen | Red Bull | 1:50.491 | 4 | |
2 | Massa | Williams | 1:52.086 | 1.595 | 7 |
3 | Stroll | Williams | 1:52.507 | 2.016 | 7 |
4 | Sainz | Toro Rosso | 1:52.840 | 2.349 | 5 |
5 | Grosjean | Haas | 1:53.039 | 2.548 | 6 |
6 | Kvjat | Toro Rosso | 1:53.314 | 2.823 | 4 |
7 | Alonso | McLaren | 1:53.520 | 3.029 | 5 |
8 | Ricciardo | Red Bull | 1:54.038 | 3.547 | 7 |
9 | Bottas | Mercedes | 1:54.664 | 4.173 | 4 |
10 | Magnussen | Haas | 1:55.104 | 4.613 | 8 |
11 | Hulkenberg | Renault | 1:55.608 | 5.117 | 6 |
12 | Vandoorne | McLaren | 1:57.445 | 6.954 | 4 |
13 | Ericsson | Sauber | 2:15.138 | 24.647 | 4 |
14 | Giovinazzi | Sauber | 2:15.281 | 24.790 | 4 |