Potvrzeno: Velká cena Malajsie končí
F1 se letos naposled vrátí na okruh Sepang.
Nové vedení F1 a Mezinárodní okruh v Sepangu se s konečnou platností dohodli, že se nedohodnou. Organizátorům Velké ceny Malajsie končí kontrakt a noví nepodepíší, takže letošní závod bude posledním.
VC Malajsie byla závodem, který odstartoval rozšiřování kalendáře a částečný přesun F1 do asijských zemí s rychle rostoucí ekonomikou. První závod na okruhu navrženém Hermanem Tilkem se konal v roce 1999 a vyhrál ho Eddie Irvine ve voze Ferrari. Italský tým vyhrál 7 z 18 závodů, nejúspěšnějším jezdcem je Sebastian Vettel se čtyřmi vítězstvími. Po skončení Velké ceny Malajsie 2017 přibude do historické tabulky poslední řádek, okruh se ale bude nadále využívat. Výsadní postavení bude mít závod mistrovství světa motocyklů, který se v Malajsii těší mnohem vyšší návštěvnosti než závod F1, který musela dotovat vláda.
Pro Liberty Media to ale není žádná katastrofa, uvolnění jednoho místa v narvaném kalendáři F1 se jí naopak bude hodit. Příští rok se F1 vrátí do Německa a konečně i do Francie.
"Vždy je smutné říci sbohem některému z členů rodiny F1," píše se v oficiálním prohlášení Seana Bratchese, výkonného ředitele F1 odpovědného za obchodní záležitosti. "Téměř dvě desetiletí patřili malajští fanoušci mezi nejnadšenější podporovatele našeho sportu.
Jak jsme řekli v Melbourne, máme velké plány jak dostat naši globální fanouškovskou základnu blíže ke sportu, poskytnout jí lepší digitální zážitky a vytvářet nové události. Těší nás, že se během sezóny budeme moci podělit o další detaily z těchto plánů.
V kalendáři sezóny 2018 budeme mít 21 vzrušujících podniků, přibudou závody ve Francii a v Německu. Rád bych využil této příležitosti a poděkoval Mezinárodnímu okruhu v Sepangu za jeho pohostinnost a profesionalitu, ale i za to, že zůstává oddaný motorsportu."
Malajská tisková agentura Bernama informuje, že státní podnik Petronas bude nadále partnerem týmu Mercedes.
VC Malajsie byla závodem, který odstartoval rozšiřování kalendáře a částečný přesun F1 do asijských zemí s rychle rostoucí ekonomikou. První závod na okruhu navrženém Hermanem Tilkem se konal v roce 1999 a vyhrál ho Eddie Irvine ve voze Ferrari. Italský tým vyhrál 7 z 18 závodů, nejúspěšnějším jezdcem je Sebastian Vettel se čtyřmi vítězstvími. Po skončení Velké ceny Malajsie 2017 přibude do historické tabulky poslední řádek, okruh se ale bude nadále využívat. Výsadní postavení bude mít závod mistrovství světa motocyklů, který se v Malajsii těší mnohem vyšší návštěvnosti než závod F1, který musela dotovat vláda.
Pro Liberty Media to ale není žádná katastrofa, uvolnění jednoho místa v narvaném kalendáři F1 se jí naopak bude hodit. Příští rok se F1 vrátí do Německa a konečně i do Francie.
"Vždy je smutné říci sbohem některému z členů rodiny F1," píše se v oficiálním prohlášení Seana Bratchese, výkonného ředitele F1 odpovědného za obchodní záležitosti. "Téměř dvě desetiletí patřili malajští fanoušci mezi nejnadšenější podporovatele našeho sportu.
Jak jsme řekli v Melbourne, máme velké plány jak dostat naši globální fanouškovskou základnu blíže ke sportu, poskytnout jí lepší digitální zážitky a vytvářet nové události. Těší nás, že se během sezóny budeme moci podělit o další detaily z těchto plánů.
V kalendáři sezóny 2018 budeme mít 21 vzrušujících podniků, přibudou závody ve Francii a v Německu. Rád bych využil této příležitosti a poděkoval Mezinárodnímu okruhu v Sepangu za jeho pohostinnost a profesionalitu, ale i za to, že zůstává oddaný motorsportu."
Malajská tisková agentura Bernama informuje, že státní podnik Petronas bude nadále partnerem týmu Mercedes.