Poslední trénink patřil červeným
3. trénink VC Číny.
Po pátečních trénincích, které musely být zrušeny kvůli přílišnému smogu a nemožnosti záchranářského vrtulníku vzlétnout, vypadá dnes situace v Šanghaji o poznání lépe.
Vzhledem k absenci dat z prvního a druhého tréninku čeká týmy o to více usilovnější práce při nalezení optimálního nastavení. Jezdci tak budou muset otestovat dlouhé úseky jako simulace závodu i rychlá kola pro přípravu do dnešní kvalifikace. Akce, které jsou tak normálně rozprostřeny do tří tréninků, musejí dnes týmy provést během pouhé hodiny.
Jako první na závodní dráhu vyjel Romain Grosjean s haasem, toho okamžitě následovalo téměř celé závodní pole. Grosjean stanovil první měřený čas na hodnotu 1:41.238, kterou okamžitě překonal Hülkenberg s renaultem. Další posunutí nejrychlejšího času zajistil Daniel Ricciardo s red bullem na 1:37.411.
Carlos Sainz hlásil týmu, že nemá žádný výkon, ale zřejmě se nejednalo o závažný problém, protože jeho torro roso v tréninku pokračovalo.
Půlka jezdců nasadila superměkkou červenou sadu a půlka měkkou žlutou sadu a týmy tak s větším množstvím paliva simulovaly rozdílné strategie pro závodní režim, při kterém inženýři sledovali především klíčové opotřebení pneumatik. Nejrychlejší časy na kolo tak zatím zůstávaly v umírněnějších mezích.
Rozruch na dráze způsobil Valtteri Bottas, z jehož mercedesu se nejdříve uvolnilo a následně úplně odlétlo t-křídlo. Poté se do problémů dostali Jolyon Palmer a Marcus Ericsson, když se roztočili a nakrátko se ocitli mimo trať.
Po 15 minutách tréninku se na čele průběžného pořadí usadili Ricciardo, Perez, Stroll, Vandoorne, Räikkönen,Ocon, Vettel, Hamilton, Hülkenberg a první desítku uzavíral Bottas.
Po otestování závodních simulací jezdci přezuli na červené pneumatiky a pustili se do trénování kvalifikačních kol.
Časy se tím pádem začaly dramaticky zrychlovat, nejdříve se předvedl Räikkönen, jehož čas 1:34.519 překonal loňský nejrychlejší kvalifikační čas Nika Rosberga.
O dvě minuty později svého týmového kolegu poráží rozdílem více než sekundy jeho týmový kolega Vettel, který tak časem 1:33:336 překonal svůj rekord z roku 2011.
Pěkné souboje s časem sváděli Massa, Verstapen a Ricciardo, ale na obě ferrari to nestačilo.
K dalším pokusům vyjíždějí mercedesy, Bottas bez t-křídla, ale ani jeden z nich nestačil na vedoucího Vettela, jezdci Mercedesu však rozdělili rudou dvojici a odsunuli Räikkönena na čtvrté místo. Ten ovšem okamžitě reaguje bezchybně zajetým kolem a vrací se zpět na průběžnou druhou příčku.
Mechanici Mercedesu nasadili zcela nové superměkké sady a vozy se vydávají na závěrečné pokusy. Absolutně nejrychlejší čas v prvním sektoru předvedl Lewis Hamilton, ve druhém sektoru zajel své osobní maximum, to samé i Bottas, ale ani jeden z jezdců Mercedesu se na čelo výsledkové listiny nepodíval. Bottas se zařadil na třetí místo, protože se zdržel v provozu, ještě hůře dopadl chybující Hamilton, který zůstal čtvrtý. Na radikální opotřebení červených pneumatik si v závěru stěžoval Verstapen.
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
1 | Vettel | Ferrari | 1:33.336 | 20 |
|
2 | Raikkonen | Ferrari | 1:33.389 | 0.053 | 19 |
3 | Bottas | Mercedes | 1:33.707 | 0.371 | 26 |
4 | Hamilton | Mercedes | 1:33.879 | 0.543 | 25 |
5 | Massa | Williams | 1:34.773 | 1.437 | 23 |
6 | Verstappen | Red Bull | 1:34.946 | 1.610 | 20 |
7 | Ricciardo | Red Bull | 1:35.092 | 1.756 | 23 |
8 | Stroll | Williams | 1:35.182 | 1.846 | 24 |
9 | Palmer | Renault | 1:35.192 | 1.856 | 21 |
10 | Sainz | Toro Rosso | 1:35.223 | 1.887 | 24 |
11 | Hulkenberg | Renault | 1:35.449 | 2.113 | 22 |
12 | Magnussen | Haas | 1:35.521 | 2.185 | 22 |
13 | Perez | Force India | 1:35.626 | 2.290 | 20 |
14 | Grosjean | Haas | 1:35.680 | 2.344 | 22 |
15 | Kvjat | Toro Rosso | 1:35.804 | 2.468 | 23 |
16 | Ocon | Force India | 1:35.811 | 2.475 | 24 |
17 | Alonso | McLaren | 1:35.912 | 2.576 | 17 |
18 | Ericsson | Sauber | 1:36.063 | 2.727 | 25 |
19 | Vandoorne | McLaren | 1:36.221 | 2.885 | 21 |
20 | Giovinazzi | Sauber | 1:36.705 | 3.369 | 24 |