Vettel si udržel místo na vrcholu tabulky
VC Bahrajnu - 2. trénink
Vítejte na Formule.cz a při sledování druhého tréninku na Velkou cenu Bahrajnu. V prvním tréninku byl nejrychlejší Sebastian Vettel, který s přehledem překonal jezdce Red Bullu, zatímco Kimi Räikkönen nemohl jezdit kvůli poruše pohonné jednotky. Mercedes svou rychlost skryl za netrpělivost, když nové žluté (měkké) pneumatiky použil na ještě slabě pogumované trati. Zajímavostí je, že ve startovním poli sezóny 2017 jsou všichni jezdci, kteří na Mezinárodním okruhu v Bahrajnu zvítězili více než jednou. Po dvě vítězství mají Lewis Hamilton, Sebastian Vettel a Felipe Massa, tři pouze Fernando Alonso. V zatím ještě krátké historii VC Bahrajnu je nejúspěšnější Ferrari, ale Mercedes ho může už pozítří dohnat, pokud si na konto připíše čtvrté vítězství. Po dvě vítězství mají týmy Renault a Red Bull.
Již zmíněná teplota trati bude hrát v Bahrajnu ještě důležitější roli než obvykle. Závod i kvalifikace totiž začnou, před západem slunce a skončí pod umělým osvětlením. Po západu slunce začne trať rychle chladnout a tyto podmínky si jezdci mohou vyzkoušet pouze v druhém tréninku, první i třetí se jezdí v odpoledním vedru. Po prvních dvou závodech sezóny se zdá, že Mercedesu vyhovují chladnější podmínky a Ferrari lépe bojuje proti přehřívání pneumatik. Misky vah by tedy mohly být v pohybu i během závodu.
Začátek přímého přenosu z Bahrajnu potěšil fanoušky Ferrari, Kimi Räikkönen nasedal do vozu a připravoval se dohnat co nejvíce z času ztraceného kvůli poruše motoru v prvním tréninku. Nepotěšil fanoušky McLarenu, Stoffel Vandoorne se do vozu nechystal, protože i jeho v prvním tréninku zradila pohonná jednotka a mechanici ještě pracovali na její výměně. Honda upřesnila, že se jednalo o poruchu MGU-H a vyměňovala se celá jednotka s výjimkou baterií a řídící elektroniky.
Räikkönen na začátku tréninku využil ušetřenou sadu bílých (středně-tvrdých) pneumatik, jeho soupeři spěchali začít stint na žlutých. Vrchol tabulky nejrychlejších časů obsadil Sebastian Vettel. Valtteri Bottas byl pouze o 0.001 sekundy rychlejší než Vettel a stěžoval si, že ho omezuje přilnavost zadní části vozu. Stejný problém hlásil Pérez, Hamilton své první kolo vzdal kvůli chybě ve čtvrté zatáčce. Na třetí příčce se překvapivě objevil Nico Hülkenberg, ale pouze do chvíle, kdy cílovou čáru protnul Max Verstappen.
Holanďan na Bottase ztratil 0.155s a zařadil se na třetí místo. Těsně za ním jel Hamilton a na pár vteřin přebral vrchol tabulky, vzápětí ho překonal Räikkönen. Pak trénink přerušil Carlos Sainz, který svůj svůj vůz nechal stát na okraji trati. Musel být aktivován virtuální safety car. Měřené kolo ještě neměli Daniel Ricciardo, jezdci Sauberu a Vandoorne. Po zrušení virtuálního safety caru se Ricciardo zařadil na šesté místo. Do horní poloviny tabulky se kromě jezdců Ferrari, Mercedesu a Red Bullu dostali i Hülkenberg, Sainz, Grosjean a Massa.
Pár minut před uplynutím první půlhodiny tréninku vyjel Vettel z boxů na červených (super-měkkých) pneumatikách. Bottas ho následoval na stejné směsi a následovali další. Vettel se svým kolem nebyl spokojen a týmu oznámil problém s brzdami, přestože Räikkönenův čas na žlutých vylepšil o téměř sekundu. Bottase zdržel provoz v prostředním sektoru a se ztrátou čtyř setin sekundy se zařadil na druhou příčku. Hamilton opět vzdal první pokus, tentokrát hned po první zatáčce a ve druhém kole se mu neuhnul Hülkenberg. Verstappen své první kolo na červených pokazil v poslední zatáčce.
Hamilton se nakonec zařadil až na čtvrtou příčku, pod Daniela Ricciarda. Na vrcholu tabulky byl, navzdory nespokojenosti, Vettel. Bottas během jízdy přišel o T-křídlo a Räikkönen se zařadil až na páté místo. Nad osmého Verstappena se dostali Hülkenberg a Massa. Räikkönen svůj čas dokázal zlepšit a s pomocí nejrychlejšího prostředního sektoru přeskočit Hamiltona. Tři minuty před uplynutím poloviny tréninku svou garáž opustil také Vandoorne.
Jezdci se pak už pustili do trénování delších stintů. Vettel se týmu ptal, zda by se nedal snížit jas číslic ukazujících zařazený převodový stupeň a dostal negativní odpověď. Za chvíli měl ale podstatně větší problém. Jeho volant i motor zhasly. Jelikož byl téměř na konci kola, z kopce sjel setrvačností až téměř do boxové uličky, kde mu už pomohli maršálové a dotlačili ho k jeho mechanikům.
Ferrari poruchu rychle lokalizovalo a odstranilo a Vettel mohl pokračovat v jízdě. Verstappen ztratil více času, protože mechanici museli opravovat podlahu vozu. Poškození prý způsobilo Bottasovo T-křídlo, Fin jezdil bez něj. V tréninku nepokračoval Sainz a Vandoorne po jízdě na žlutých pneumatikách opět zmizel v garáži Mclarenu. Nejhorší časy na červených pneumatikách dosáhli jezdci Sauberu, kteří jsou na bahrajnských rovinkách kvůli loňským motorům Ferrari v ještě větší nevýhodě než v prvních dvou závodech sezóny. Nad nimi se usadili Stroll a Pérez.
Verstappen se do tréninku vrátil 15 minut před jeho ukončením. Mezitím Räikkönen, Hamilton, Bottas i Ricciardo dosahovali stejné časy na hranici 1: 37s a 1: 36s. Pořadí v tabulce nejrychlejších kol se už neměnilo, nejlepší čas opět dosáhl Sebastian Vettel. Valtteri Bottas a Daniel Ricciardo ale byli pomalejší pouze o necelou desetinu sekundy.
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
1 | Vettel | Ferrari | 1:31.310 | 29 | |
2 | Bottas | Mercedes | 1:31.351 | 0.041 | 35 |
3 | Ricciardo | Red Bull | 1:31.376 | 0.066 | 28 |
4 | Raikkonen | Ferrari | 1:31.478 | 0.168 | 34 |
5 | Hamilton | Mercedes | 1:31.594 | 0.284 | 35 |
6 | Hulkenberg | Renault | 1:31.883 | 0.573 | 37 |
7 | Massa | Williams | 1:32.079 | 0.769 | 37 |
8 | Verstappen | Red Bull | 1:32.245 | 0.935 | 18 |
9 | Grosjean | Haas | 1:32.505 | 1.195 | 34 |
10 | Kvjat | Toro Rosso | 1:32.707 | 1.397 | 35 |
11 | Magnussen | Haas | 1:32.854 | 1.544 | 33 |
12 | Ocon | Force India | 1:32.875 | 1.565 | 38 |
13 | Palmer | Renault | 1:32.876 | 1.566 | 38 |
14 | Alonso | McLaren | 1:32.897 | 1.587 | 31 |
15 | Perez | Force India | 1:33.319 | 2.009 | 34 |
16 | Stroll | Williams | 1:33.361 | 2.051 | 36 |
17 | Ericsson | Sauber | 1:33.944 | 2.634 | 34 |
18 | Sainz | Toro Rosso | 1:34.072 | 2.762 | 5 |
19 | Wehrlein | Sauber | 1:34.117 | 2.807 | 29 |
20 | Vandoorne | McLaren | 1:34.230 | 2.920 | 8 |