Ztráta na nejlepší je snad jenom žert, zlobí se Sainz
Pole F1 se rozdělilo do odlišných kategorií.
Carlos Sainz se zlobí, že změna pravidel rozdělila F1 na přinejmenším dvě ligy. První ligu jezdí pouze piloti ve vozech Ferrari, Mercedesu a trochu zaostávajícího Red Bullu. Sainz si sice za dva roky už zvykl, že ve voze Toro Rosso nemůže bojovat o vítězství, ale v Austrálii dostal od vítěze závodu celé kolo a v Číně byl posledním, kdo ho nedostal. V prvním závodě bylo v jednom kole s vítězem pouze dalších pět jezdců, ve druhém šest. Španělský závodník neskrývá zklamání.
"Vnímám je jako jezdce z jiné kategorie," řekl Sainz. "Ani mě nezajímají jejich časy. Je to hloupé. Je to snad vtip? To už spolu nebudeme závodit? Bolí mě, když na to myslím, ale jsem si jist, že kdybych byl v jednom z těchto dvou týmů (Ferrari, Mercedes) , tak by mě to vůbec netrápilo. Ale ztrácet 2.5 sekundy na kolo opravdu není zábavné a nejsem si ani jistý, zda z toho má nějakou radost Lewis (Hamilton, vítěz VC Číny)."
Jelikož ani největší týmy ještě zdaleka neprozkoumaly všechny možnosti, které jim zpřístupnila nová pravidla, Sainz nevěří, že se rozdíl bude během sezóny zmenšovat. Velké týmy budou pokračovat ve vývoji, zatímco pro malé byla zima mimořádně finančně náročná.
"Podle mě se budou rozdíly pouze zvětšovat. To je na tom to nejhorší. Zlepšování vozů bude vyžadovat další peníze. I týmy jako Renault se mohou dostat vpřed díky rozpočtu. Ale (technický ředitel Toro Rosso) James Key odvádí skvělou práci, budeme mít pár dobrých nových dílů a čekají nás vzrušující boje."
"Vnímám je jako jezdce z jiné kategorie," řekl Sainz. "Ani mě nezajímají jejich časy. Je to hloupé. Je to snad vtip? To už spolu nebudeme závodit? Bolí mě, když na to myslím, ale jsem si jist, že kdybych byl v jednom z těchto dvou týmů (Ferrari, Mercedes) , tak by mě to vůbec netrápilo. Ale ztrácet 2.5 sekundy na kolo opravdu není zábavné a nejsem si ani jistý, zda z toho má nějakou radost Lewis (Hamilton, vítěz VC Číny)."
Jelikož ani největší týmy ještě zdaleka neprozkoumaly všechny možnosti, které jim zpřístupnila nová pravidla, Sainz nevěří, že se rozdíl bude během sezóny zmenšovat. Velké týmy budou pokračovat ve vývoji, zatímco pro malé byla zima mimořádně finančně náročná.
"Podle mě se budou rozdíly pouze zvětšovat. To je na tom to nejhorší. Zlepšování vozů bude vyžadovat další peníze. I týmy jako Renault se mohou dostat vpřed díky rozpočtu. Ale (technický ředitel Toro Rosso) James Key odvádí skvělou práci, budeme mít pár dobrých nových dílů a čekají nás vzrušující boje."