Ve třetím tréninku byl nejlepší Verstappen
VC Bahrajnu - 3. trénink
Vítejte na Formule.cz a při sledování třetího tréninku na Velkou cenu Bahrajnu. Než piloti vyrazí do kvalifikace a zítra do závodu, dostanou ještě hodinu času na přípravu. Včera své úlohy favoritů potvrdily týmy Ferrari a Mercedes, ale nevyhnuly se problémům.
Sebastiana Vettela postrašil výpadek elektroniky, ale i přesto mu patří nejrychlejší kola obou tréninků. Kimi Räikkönen přišel o prakticky celý 1. trénink kvůli poruše a výměně pohonné jednotky, zatímco Lewis Hamilton měl v druhém tréninku problém najít ideální brzdné body a volný prostor na trati a tím přišel o možnost vyzkoušet si kvalifikační kolo na nových červených (super-měkkých ) pneumatikách. Naopak, Bottas za Vettelem ve 2. tréninku zaostal pouze o 0.041 sekundy. Konkurenceschopně vypadal i red bull Daniela Ricciarda, nejrychlejší kolo má pouze o 0.066s pomalejší než Vettel a v dlouhém stintu udržel prakticky stejné tempo jako on. Max Verstappen přišel o cenný čas kvůli poškození podlahy zapříčiněnému T-křídlem, které odpadlo z Bottasova vozu.
Výše zmíněné tři týmy jsou i na nejvyšších příčkách tabulky Poháru konstruktérů, přičemž Mercedes od Ferrari dělí jediný bod. Vettel i Hamilton letos získali jedno vítězství a jedno druhé místo, takže šampionát jezdců vedou se shodným počtem bodů. Pod nimi jsou seřazeni Verstappen, Bottas, Räikkönen a Ricciardo. Nejlepším jezdcem ze "zbytku světa" je Carlos Sainz a nejlepším týmem jeho Toro Rosso.
Vícero jezdců absolvovalo instalační kola, ale ani jeden z nich nepokračoval měřeným kolem. Grosjean si Haasu stěžoval na špatně vyvážený vůz. Na první rychlá kola se čekalo téměř 10 minut. Jejich autory byli jezdci Force India, záhy překonání Sainzem. Sergio Pérez a Esteban Ocon ale jeli na měkkých (žlutých) a Sainz na červených pneumatikách.
Čtvrtý jezdec, Lance Stroll, přidal své měřené kolo až když z hodiny uplynulo více než 20 minut. Pro nastavení vozů byl opravdu klíčový druhý trénink a inženýři nebudou věřit datům nasbíraným na trati, která je vyhřátá na 37°C. Večer její teplota klesne a spolu s ní se změní i vlastnosti pneumatik a vozů.
V polovině tréninku dominovalo tabulce nejrychlejších časů Toro Rosso. Sainze překonal jeho týmový kolega Daniil Kvjat. Až uplynutí první půlhodiny bylo pro Mercedes signálem, že je načase poslat na trať alespoň jeden vůz. Bottas ale své kolo pokazil v poslední zatáčce a na vrchol tabulky se místo něj dostal Felipe Massa.
Grosjean si stěžoval: "Strašná přetáčivost. Nevím, co se to děje!" Svá slova o pár minut později podložil havárií ve čtvrté zatáčce. Předek jeho vozu zůstal na trati a maršálové pro jistotu vytáhli červené vlajky. Francouz vystoupil z vozu, ale pak se do něj vrátil, nastartoval a vrátil se s ním k mechanikům Haasu. Ve výjezdové zóně zůstaly pouze zbytky jeho předního křídla. Náraz nebyl moc silný a zelené vlajky zavlály 19 minut před koncem tréninku.
Na první příčku se mezitím dostal Verstappen, který si ještě před Grosjeanovou havárií stěžoval na přehřívání pneumatik. Posledními jezdci bez jediného měřeného kola byli Vettel, Hamilton, Räikkönen a Ricciardo. Vettel svůj první pokus na nových červených pneumatikách pokazil chybou v sedmé zatáčce. Kamera si pak vybrala jeho týmového kolegu, který si s přehledem přivlastnil první místo. Bottas ho ve svém druhém pokusu překonal o 31 tisícin sekundy. Rychlým kolem se opět blýskl Hülkenberg, zařadil se na průběžnou třetí příčku.
Třetí místo ale za chvíli patřilo Räikkönenovi, Hamilton se zařadil až na deváté a Ricciardo se vrátil do garáže bez měřeného kola. V samém závěru tréninku bylo na trati konečně rušno. První místo přešlo do rukou Maxe Verstappena, Hamilton někde ztratil desetinu sekundy. Zpět na trati byl také Grosjean, ale opět si stěžoval, tentokrát na akutní nedostatek výkonu. Měřené kolo nakonec absolvoval i Ricciardo, ale zařadil se až na sedmé místo, mezi Massu a Hülkenberga. V první desítce zůstali oba jezdci Toro Rosso.
V posledním tréninku byl nečekaně nejrychlejší jezdec Red Bullu, Max Verstappen. Jezdci Mercedesu a Ferrari obsadili druhou až pátou příčku. Všechny časy byly dosaženy na červených pneumatikách.
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
1 | Verstappen | Red Bull | 1:32.194 | 8 | |
2 | Hamilton | Mercedes | 1:32.304 | 0.110 | 10 |
3 | Vettel | Ferrari | 1:32.750 | 0.556 | 10 |
4 | Bottas | Mercedes | 1:32.754 | 0.560 | 13 |
5 | Raikkonen | Ferrari | 1:32.785 | 0.591 | 9 |
6 | Massa | Williams | 1:32.801 | 0.607 | 12 |
7 | Ricciardo | Red Bull | 1:32.809 | 0.615 | 8 |
8 | Hulkenberg | Renault | 1:32.933 | 0.739 | 9 |
9 | Sainz | Toro Rosso | 1:33.604 | 1.410 | 18 |
10 | Kvjat | Toro Rosso | 1:33.744 | 1.550 | 11 |
11 | Perez | Force India | 1:33.916 | 1.722 | 14 |
12 | Alonso | McLaren | 1:33.922 | 1.728 | 10 |
13 | Wehrlein | Sauber | 1:33.947 | 1.753 | 15 |
14 | Stroll | Williams | 1:33.965 | 1.771 | 15 |
15 | Vandoorne | McLaren | 1:34.027 | 1.833 | 15 |
16 | Ocon | Force India | 1:34.064 | 1.870 | 17 |
17 | Magnussen | Haas | 1:34.198 | 2.004 | 13 |
18 | Grosjean | Haas | 1:34.205 | 2.011 | 14 |
19 | Ericsson | Sauber | 1:34.268 | 2.074 | 15 |
20 | Palmer | Renault | 1:34.417 | 2.223 | 11 |