Honda nadále hledá zákazníka
McLaren není proti.
Katastrofální vstup do sezóny 2017 nic nezměnil na té části plánu Hondy, který je věnován výběru prvního zákazníka. Tým McLaren má pozici partnera, dostává technickou a finanční podporu jako tovární tým a za pohonné jednotky neplatí. Zákazník by měl být ochoten za motory platit a Honda by získala další zdroj dat. Pokud by se ovšem našel tým, který by tyto motory chtěl, když volné kapacity mají Mercedes (po zkrachovalém Manoru) i Ferrari (jelikož Toro Rosso opět přešlo k Renaultu a Sauber používá rok staré motory). McLaren není proti a dokonce je ochoten pomoci, pokud to bude v jeho silách.
"Myslím, že ne," odpověděl Éric Boullier na otázku, zda něco stojí v cestě získání prvního zákazníka. "Rádi pomůžeme s hledáním zákazníka. Letos by to Honda ještě nezvládla a ani jedna ze zúčastněných stran by z toho neměla užitek, ale teď to už neplatí."
Nadále platí, že přijetí zákazníka bude mít své nevýhody, ale výhody by mohly pomoci vývojovému oddělení Hondy.
"Je lepší mít více týmů, rozhodně chcete více než jeden, ale není to zadarmo. Má to svou cenu, například bude třeba část zdrojů odklonit na výrobu většího množství motorů. Ale cokoliv se stane, jsme partneři. Dříve nebo později přibude druhý tým a podle mě bychom měli být nápomocní, ale zároveň se ujistit, že to neuškodí našemu partnerství s Hondou."
Poslední slova mohou naznačovat, že McLaren se nechce o Hondu dělit s jiným velkým týmem. O tomto se ví už déle a projevilo se to na konci sezóny 2015, kdy se o možnost získat motory Honda zajímal Red Bull.
"Myslím, že ne," odpověděl Éric Boullier na otázku, zda něco stojí v cestě získání prvního zákazníka. "Rádi pomůžeme s hledáním zákazníka. Letos by to Honda ještě nezvládla a ani jedna ze zúčastněných stran by z toho neměla užitek, ale teď to už neplatí."
Nadále platí, že přijetí zákazníka bude mít své nevýhody, ale výhody by mohly pomoci vývojovému oddělení Hondy.
"Je lepší mít více týmů, rozhodně chcete více než jeden, ale není to zadarmo. Má to svou cenu, například bude třeba část zdrojů odklonit na výrobu většího množství motorů. Ale cokoliv se stane, jsme partneři. Dříve nebo později přibude druhý tým a podle mě bychom měli být nápomocní, ale zároveň se ujistit, že to neuškodí našemu partnerství s Hondou."
Poslední slova mohou naznačovat, že McLaren se nechce o Hondu dělit s jiným velkým týmem. O tomto se ví už déle a projevilo se to na konci sezóny 2015, kdy se o možnost získat motory Honda zajímal Red Bull.