Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Boullier žádá o pomoc pro Hondu

Boullier žádá o pomoc pro Hondu

Japonský výrobce motorů středem pozornosti.

Dnes se setkala Strategická skupina F1 a ne jen kvůli tomu se objevilo několik zpráv souvisejících s Hondou, momentální situací týmu McLaren a možnými úpravami motorových pravidel.

Zástupci pěti velkých týmů (Mercedes, Red Bull, Ferrari, McLaren, Williams) a týmu Force India (loni nejlepší z ostatních týmů), Mezinárodní automobilové federace a majitelů komerčních práv údajně diskutují také o otázce, zda a jakým způsobem pomoci trápící se Hondě.

Možnost takové pomoci existuje díky loňské dohodě mezi týmy a výrobci pohonných jednotek, ke které se dospělo po stížnostech Red Bullu na výkon motorů Renault. Prezident FIA a další očekávali, že rozdíly v současné generaci hybridních motorů se budou postupně zmenšovat a ještě před rokem 2020 budou všechny přibližně stejně dobré, jako tomu bylo na konci životního cyklu motorů V8. Podepsalo se, že pokud po třech závodech sezóny 2017 bude některý z výrobců způsobovat vozům svých týmů ztrátu více než 0.3 sekundy v simulaci kola na okruhu Barcelona-Catalunya, tak FIA požádá Strategickou skupinu o zajištění nápravy (prostřednictvím pravidel nebo vzájemné dohody týmů a výrobců).

Asi nikdo nepochybuje, že na účet Hondy jde více než 0.3 sekundy z toho, co letos ztrácí McLaren na týmy Ferrari a Mercedes. Éric Boullier ještě před setkáním potvrdil, že bude své soupeře žádat o pomoc. Samozřejmě, v zájmu sportu a lepší show pro diváky.

"Otevřeme tohle téma," potvrdil závodní ředitel McLarenu. "Nejsem si jist, zda ostatní budou chtít, aby tým jako náš dostal výkonnější pohonnou jednotku, ale pro F1 by to bylo férovější a měla by vyrovnanější týmy. Neříkám, že je třeba někomu pomáhat natolik, aby předčil nejlepší pohonnou jednotku, ale všichni by měli hrát na hřišti o velikosti 0.3s. Bylo by to spravedlivější a dobré pro F1. Také by to zvýšilo zájem dalších výrobců automobilů a motorů o F1 a fanoušci by viděli těsnější závody. Pomohlo by to na všech frontách, ale tohle je velmi soutěživý svět a vím, že mnozí nebudou chtít, aby se tento problém vyřešil."

Ve stejnou dobu se množí spekulace o transferu hybridních technologií od Mercedesu k Hondě. Podle nejmenovaných zdrojů by měly proudit přes, fanouškům F1 dobře známou, společnost Ilmor, která by v roli konzultanta přemostila dvě automobilky a takto Hondě pomohla vypořádat se s největšími problémy v hybridní oblasti. Jusuke Hasegawa, výkonný šéfinženýr Hondy, zprávy nechtěl komentovat.

Strategická skupina F1 by měla rozhodnout o zrušení plánu na omezení každého jezdce na tři pohonné jednotky (PJ) na sezónu. Počet PJ má v roce 2018 klesnout ze čtyř na tři kvůli snižování nákladů. Přizpůsobit PJ požadavku na ještě delší výdrž by si ale vyžádalo nákladný vývoj a všem automobilkám by vyhovovalo zůstat u čtyř PJ na sezónu. Zlevnění dodávky pohonných jednotek nezávislým týmům o 5 milionů eur na sezónu se to ale nijak nedotkne. Tak budou spokojeny malé týmy i automobilky a nejvíce zřejmě Honda. Ta potvrdila, že v Rusku dá jezdcům McLarenu upravené, prý spolehlivější MGU-H. Pro Alonsa to bude třetí, pro Vandoorna již čtvrté MGU-H ve čtvrtém závodě sezóny, páté a každé další bude znamenat penalizaci a pravděpodobně start z chvostu pole.

Web Motorsport tvrdí, že příští rok budou vývojovému oddělení Hondy pravděpodobně pomáhat data Sauberu. Švýcarský tým je údajně velmi blízko k podpisu kontraktu s japonskou automobilkou. Výrobci musí FIA nejpozději 6. května informovat o svých smlouvách s týmy, aby se vědělo, zda některému týmu náhodou nehrozí, že příští rok zůstane bez pohonných jednotek.