Ploutve, T-křídla a Halo dostaly červenou
A po červené bude následovat pevný restart.
Olej není palivo
V zimě jsme se dozvěděli, že Red Bull a Renault podezřívají Mercedes, že v kvalifikacích dominuje i díky spalování oleje. Používat olej jako palivo do motoru možná není efektivní, ale díky obcházení pravidla o maximálním průtoku paliva může rozhodnout o vítězi kvalifikace. Charlie Whiting se ještě před sezónou vyjádřil, že používání oleje jako paliva je proti pravidlům. Šéf Mercedesu tvrdil, že jeho tým olej nespaluje a Red Bull honí duchy. Komise F1 ale pro jistotu pravidla sezóny 2018 obohatí o nové příkazy, zákazy a omezení, které FIA umožní jednoduše kontrolovat spotřebu oleje, který by se už neměl dostávat do systému sání vzduchu. Tým je limitován na jednu specifikaci oleje na jednu velkou cenu. Pokud by tedy chtěl například Petronas vyrábět olej, který by nebyl až tak dobrým olejem, ale docela dobrým palivem, co by se v kvalifikaci mohlo hodit, tak od příští sezóny nemůže.
Konec ploutví a T-křídel na dohled
Strategická skupina a Komise F1 se shodli v názoru, že ploutve a T-křídla jsou nevzhledným produktem díry v pravidlech sezóny 2017. V pravidlech sezóny 2018 bude díra ucpaná, určitý prostor před zadním křídlem musí zůstat prázdný.
Co červená vlajka, to další start
Restartování závodu pomocí bezpečnostního vozu bývá napínavou částí závodu, ale pořadí na předních pozicích změní pouze zřídka. Pevné restarty, které budou nyní následovat po každé červené vlajce, by měly být mnohem dramatičtější. Dobrý důvod, proč po přerušení závodu nepřepnout na jiný program?
Jednoduché rozpoznávání jezdců
Závod F1 mohou sledovat i lidé, kteří ani neznají jména všech jezdců všech týmů, natož aby rozeznali týmové kolegy pouze podle přilby nebo žlutého zbarvení vrcholu jednoho ze dvou stejných vozů. Mnohé týmy přitom nemají rády startovní čísla a na svých vozech jim obětují minimum prostoru. Už od VC Španělska by se to mělo změnit a každý vůz by měl být jasně označen číslem a jménem jeho jezdce. Pravidla se v tomto případě nemění, FIA pouze oznámila, že se budou přísněji dodržovat již existující.
Halo bylo testováno ve špičkových laboratořích nejlepšími experty i na vozech F1 všemi šampiony, co nic nezměnilo na faktu, že je ošklivé. Už to vypadalo na staré známé "fanoušci si časem zvyknou", ale nakonec to zřejmě bude jinak. Všechny poznatky o Halo budou hozeny do koše a začne se testovat Shield. "Štít" by měl být z průhledného materiálu (tzv plexiskla), jako Aeroscreen loni testovaný Red Bullem. Na rozdíl od něj ale bude začínat blíže k nosu vozu, bude úzký a bude končit před jezdcem, který tedy zůstane dobře viditelný alespoň zboku. FIA by chtěla začít Shield testovat co nejdříve, aby se mohl začít používat již příští rok.
Strategická skupina F1 se také dohodla, že každý ze čtyř týmů, které v ní nemají vlastního zástupce s hlasovacím právem, může na setkání poslat alespoň pozorovatele. Její rozhodnutí by díky tomu měla být transparentnější. Včerejší setkání Strategické skupiny bylo první, ve kterém šesti hlasy majitelů komerčních práv disponoval Chase Carey, nový generální ředitel F1.