Lauda: Halo ukončí snahu o získání nových fanoušků
Mercedes a Red Bull kritizují rozhodnutí Jeana Todta.
Jean Todt ve středu obešel Strategickou skupinu i Komisi F1 a protlačil Halo rovnou na stůl Světové rady motorsportu, protože jde o otázku bezpečnosti. Jednostranné rozhodnutí okamžitě zkritizoval Niki Lauda, který jako závodník v 70. letech lobboval za zvýšení bezpečnosti, ale nevzhledná konstrukce kolem hlavy jezdce je asi daleko za hranicí toho, o co kdysi bojoval.
"Testovali jsme Halo, Aeroscreen Red Bullu a Shield jako možnosti ochrany kokpitu, ale ani jeden z nich neobstál na sto procent," cituje Laudu, nevýkonného ředitele týmu Mercedes, Auto Motor und Sport. "V takové situaci musíte udělat správné rozhodnutí a Halo jím není. Vynaložili jsme mnoho úsilí, abychom postavili rychlejší vozy a pokusili se získat tomuto sportu nové fanoušky. Jenže tato přehnaná reakce všechno zničila.
Halo ničí DNA vozu F1. FIA už udělala vůz F1 tak bezpečným, jak to jen jde. Z velké části je eliminováno i nebezpečí letícího odtrženého kola, protože ta jsou nyní dobře připevněna (několika kevlarovými lanky). Riziko hrozící jezdcům je již na minimu. Nepochybně existuje lepší řešení než Halo, jinak by se přece netestovala tři různá řešení. Dal bych šanci podobné věci, kdyby nezničila vzhled vozu. Jednoduše by se začala používat od roku 2019, nic složitého. Jaký máme důvod jít do něčeho, čeho budeme později litovat?"
Ve stejném duchu se vyjádřil i Helmut Marko z Red Bullu, další bývalý závodník. Připomeňme, že jeho kariéra skončila poté, co hledím jeho přilby prolétl kamínek z před ním jedoucího vozu a oslepil ho na levé oko.
"Tohle rozhodnutí nezapadá do DNA F1," citují Marka noviny Bild. "Technicky to ani není domyšleno. Co když bude třeba zachraňovat zraněného jezdce, nebo co když bude vůz v plamenech? Ani nevíme, zda vůz s Halo nebude nebezpečnější než bez něj."
Toto Wolff byl o něco diplomatičtější.
"Vůči Halo jsem skeptický, ale dokážu pochopit, že Jean Todt takto rozhodl kvůli bezpečnosti," řekl šéf týmu Mercedes, jenž jako první přišel s návrhem konstrukce podobné dnešnímu Halo.
"Testovali jsme Halo, Aeroscreen Red Bullu a Shield jako možnosti ochrany kokpitu, ale ani jeden z nich neobstál na sto procent," cituje Laudu, nevýkonného ředitele týmu Mercedes, Auto Motor und Sport. "V takové situaci musíte udělat správné rozhodnutí a Halo jím není. Vynaložili jsme mnoho úsilí, abychom postavili rychlejší vozy a pokusili se získat tomuto sportu nové fanoušky. Jenže tato přehnaná reakce všechno zničila.
Halo ničí DNA vozu F1. FIA už udělala vůz F1 tak bezpečným, jak to jen jde. Z velké části je eliminováno i nebezpečí letícího odtrženého kola, protože ta jsou nyní dobře připevněna (několika kevlarovými lanky). Riziko hrozící jezdcům je již na minimu. Nepochybně existuje lepší řešení než Halo, jinak by se přece netestovala tři různá řešení. Dal bych šanci podobné věci, kdyby nezničila vzhled vozu. Jednoduše by se začala používat od roku 2019, nic složitého. Jaký máme důvod jít do něčeho, čeho budeme později litovat?"
Ve stejném duchu se vyjádřil i Helmut Marko z Red Bullu, další bývalý závodník. Připomeňme, že jeho kariéra skončila poté, co hledím jeho přilby prolétl kamínek z před ním jedoucího vozu a oslepil ho na levé oko.
"Tohle rozhodnutí nezapadá do DNA F1," citují Marka noviny Bild. "Technicky to ani není domyšleno. Co když bude třeba zachraňovat zraněného jezdce, nebo co když bude vůz v plamenech? Ani nevíme, zda vůz s Halo nebude nebezpečnější než bez něj."
Toto Wolff byl o něco diplomatičtější.
"Vůči Halo jsem skeptický, ale dokážu pochopit, že Jean Todt takto rozhodl kvůli bezpečnosti," řekl šéf týmu Mercedes, jenž jako první přišel s návrhem konstrukce podobné dnešnímu Halo.