Sauber: Dohoda s Hondou není krokem zpět
Boullier prozradil, že Honda byla pod tlakem FIA.
Jsou pohonné jednotky Hondy to, co teď Sauber potřebuje? Roky si užíval výhody spolehlivých a poměrně výkonných motorů Ferrari, letos je handicapovaný menším výkonem, protože používá loňské motory Ferrari. Ty jsou ale alespoň spolehlivé. Honda momentálně nemá výkonnou ani spolehlivou pohonnou jednotku. Monisha Kaltenbornová je, z nějakého důvodu, přesvědčena, že Honda své problémy rychle vyřeší.
"Vidíte pouze momentální stav," řekl šéfka týmu redaktorovi Motorsportu. "Nikdo neví, co přinese budoucnost. Jsme si naprosto jisti, že Honda svůj motor zlepší a vyřeší své problémy. Nepochybujeme o tom. V roce 2014 jsme byli v podobné situaci. Mezi motory byly velké rozdíly, ale to nebyl důvod zpochybňovat práci nebo kritizovat Ferrari , protože jsme věděli, že udělá vše, co je v jeho silách. A měli jsme pravdu. Nikdo neví, co bude za šest měsíců, ale jsme přesvědčeni, že ze všech našich možností, nás tato posílí nejvíce a nejlépe zapadá do našich plánů."
Závodní ředitel McLarenu mezitím prozradil, co se dělo v zákulisí. Z týmu odešel Ron Dennis, který trval na tom, že Honda by měla veškeré své úsilí soustředit jenom na McLaren. Zároveň přetrvával tlak ze strany FIA, která od výrobců motorů chce, aby byli připraveni dodávat nezávislým týmům.
"Je to naše společné rozhodnutí," řekl Éric Boullier. "A udělali jsme, co jsme museli. Ron měl velmi pevný a jasný postoj, nechtěl připustit nic, co by mohlo odvádět pozornost. Ale Honda, FIA a FOM se dohodly, že Honda otevře dveře i dalším týmům, když nastane správný čas. Ale dostali jsme ujištění, které jsme potřebovali, tak proč ne? Pro Sauber to bude dobré, protože bude dostávat tovární motory, jako například Red Bull od Renaultu."
"Vidíte pouze momentální stav," řekl šéfka týmu redaktorovi Motorsportu. "Nikdo neví, co přinese budoucnost. Jsme si naprosto jisti, že Honda svůj motor zlepší a vyřeší své problémy. Nepochybujeme o tom. V roce 2014 jsme byli v podobné situaci. Mezi motory byly velké rozdíly, ale to nebyl důvod zpochybňovat práci nebo kritizovat Ferrari , protože jsme věděli, že udělá vše, co je v jeho silách. A měli jsme pravdu. Nikdo neví, co bude za šest měsíců, ale jsme přesvědčeni, že ze všech našich možností, nás tato posílí nejvíce a nejlépe zapadá do našich plánů."
Závodní ředitel McLarenu mezitím prozradil, co se dělo v zákulisí. Z týmu odešel Ron Dennis, který trval na tom, že Honda by měla veškeré své úsilí soustředit jenom na McLaren. Zároveň přetrvával tlak ze strany FIA, která od výrobců motorů chce, aby byli připraveni dodávat nezávislým týmům.
"Je to naše společné rozhodnutí," řekl Éric Boullier. "A udělali jsme, co jsme museli. Ron měl velmi pevný a jasný postoj, nechtěl připustit nic, co by mohlo odvádět pozornost. Ale Honda, FIA a FOM se dohodly, že Honda otevře dveře i dalším týmům, když nastane správný čas. Ale dostali jsme ujištění, které jsme potřebovali, tak proč ne? Pro Sauber to bude dobré, protože bude dostávat tovární motory, jako například Red Bull od Renaultu."