Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Auer vyhrává "nejtěžší závod v životě"

Auer vyhrává "nejtěžší závod v životě"

Hockenheimring – 1. závod

První závod letošního ročníku DTM se stal kořistí mladého Lukase Auera, který se v novém formátu dokázal prosadit mezi veterány šampionátu, druhým Timem Glockem a třetím Mikem Rockenfellerem.

Ačkoliv tomu před startem závodu moho nenasvědčovalo, byly na stupních vítězů nakonec  zastoupeny všechny tři zúčastněné automobilky. Po kvalifikaci se zdálo, že úvod sezony bude suverénním představením Mercedesu, Glock se však odmítl spokojit s rolí statisty ve stuttgartském defilé.

Hned po startu si jezdec BMW našel cestu před Edoarda Mortaru a krátce na to si vzal do hledáčku druhého Garyho Paffetta. Útok ve vlásence napodruhé vyšel a oba pokořené mercedesy se začaly v zrcátcích Glockovy žluté bestie, jak svůj vůz s oblibou nazývá, zmenšovat.

Pak ale začal úřadovat faktor nových měkkých pneumatik a německý jezdec začal platit daň za vysoké tempo z úvodu závodu (mechanikům si stěžoval na nerovnoměrné opotřebení zadních kol, které vedlo k velkým vibracím). Po sedmi odjetých kolech už měl Paffetta opět plná zrcátka a musel se zarputile bránit.

Nakonec to byl Angličan, kdo v tomto duelu tahal za kratší konec. V 9. kole šel do příliš velkého rizika, před Mercedes arénou probrzdil a nejenže nezískal Glockovo druhé místo, sám to svoje třetí ztratil ve prospěch Mortary.

Tou dobou vedoucí Auer, jenž si po startu z pole position ohlídal vedení a rychle se soupeřům odpoutal, sám začínal pociťovat tíhu mírně přepáleného začátku. Oba muži na prvních dvou pozicích však své problémy v první půli závodu ustáli a v osmnáctém kole zamířili pro nové pneumatiky.

Pár set metrů po návratu na dráhu je rozdělil Rockenfeller, jenž obutí měnil už o devět kol dříve. Audi se během kvalifikace nepodařilo přivést pneumatiky na optimální teplotu a šampion roku 2013 vyrážel do závodu až ze šestnácté pozice. Odvážná strategie jej však katapultovala na přední příčky a jeho úkolem bylo se tam udržet.

Glock ale chtěl své druhé místo zpět a ve 24. kole se mu to s pomocí DRS také podařilo. Jeho apetit dále narostl, když viděl, jak se vedoucí Auer na opotřebených gumách znovu začíná se svým vozem trápit.

Ve 32. kole přišel útok na první místo, pilot růžového mercedesu se však dokázal ubránit. A jelikož podobný scénář měly i další Glockovy snahy ukrást Rakušanovi jeho druhé vítězství v DTM, pořadí na čele se již nezměnilo.

Souboj o prvenství zaměstnal oba aktéry natolik, že nechybělo mnoho a mohl do něj ještě promluvit i třetí Rockenfeller. A nechybělo o moc více a mohl se přidat také Mattias Ekström.

Švédský univerzál startoval z poslední řady a aplikoval opačnou taktiku jako kolega Rockenfeller. K mechanikům zamířil až ve 26. kole a dal vzpomenout na své loňské kousky, kdy jej tato strategie několikrát vynesla z chvostu pole až vysoko mezi bodované pozice. Tentokrát skončil pátý, ovšem s těmi nejrychlejšími na dostřel.
Auer označil dnešní triumf, který jej spolu s body z kvalifikace ihned poslal do čela průběžného pořadí, za nejtěžší závod svého života. 

Úvodní sezony měl tentokrát o poznání klidnější průběh, než na jaké jsme byli zvyklí z předchozích ročníků. Jezdci se dopustili pouze několika excesů.

Nejvýrazněji se v tomto ohledu do povědomí závodu zapsali Robert Wickens a Jamie Green, kteří ve třetím resp. čtvrtém kole nedobrzdili včas své vozy a torpédovali soupeře před sebou. V první případě byl ve vlásence poškozeným Tom Blomqvist, ve druhém Maro Engel před Mercedes arénou. Oba viníci byli potrestáni průjezdem boxy.

 

Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo): 

p. Jezdec Značka – Tým Čas/Odstup Kol
1. Lucas AUER Mercedes – HWA  57:23.598  36
2. Timo GLOCK BMW – RMR + 1.942  36
3. Mike ROCKENFELLER Audi - Phoenix + 3.351  36
4. Edoardo MORTARA Mercedes – HWA + 3.984  36
5. Mattias EKSTRÖM Audi - Abt + 4.275  36
6. René RAST Audi - Rosberg + 5.855  36
7. Gary PAFFETT Mercedes – HWA + 6.956  36
8. Paul di RESTA Mercedes – HWA + 13.648  36
9. Nico MÜLLER Audi - Abt + 17.510  36
10. Marco WITTMANN BMW - RMG + 19.190  36
11. Maxime MARTIN BMW - RBM + 20.800  36
12. Bruno SPENGLER BMW – RBM + 21.504  36
13. Augusto FARFUS BMW – RMG + 25.351  36
14. Loïc Duval Audi - Phoenix + 34.343  36
15. Robert WICKENS Mercedes – HWA + 43.948  36
16. Tom BLOMQVIST BMW – RMR + 44.956  36
17. Maro ENGEL Mercedes – HWA + 51.525  36
18. Jamie GREEN Audi - Rosberg + 1:02.944  36