Auer vyhrává "nejtěžší závod v životě"
Hockenheimring – 1. závod
První závod letošního ročníku DTM se stal kořistí mladého Lukase Auera, který se v novém formátu dokázal prosadit mezi veterány šampionátu, druhým Timem Glockem a třetím Mikem Rockenfellerem.
Ačkoliv tomu před startem závodu moho nenasvědčovalo, byly na stupních vítězů nakonec zastoupeny všechny tři zúčastněné automobilky. Po kvalifikaci se zdálo, že úvod sezony bude suverénním představením Mercedesu, Glock se však odmítl spokojit s rolí statisty ve stuttgartském defilé.
Hned po startu si jezdec BMW našel cestu před Edoarda Mortaru a krátce na to si vzal do hledáčku druhého Garyho Paffetta. Útok ve vlásence napodruhé vyšel a oba pokořené mercedesy se začaly v zrcátcích Glockovy žluté bestie, jak svůj vůz s oblibou nazývá, zmenšovat.
Pak ale začal úřadovat faktor nových měkkých pneumatik a německý jezdec začal platit daň za vysoké tempo z úvodu závodu (mechanikům si stěžoval na nerovnoměrné opotřebení zadních kol, které vedlo k velkým vibracím). Po sedmi odjetých kolech už měl Paffetta opět plná zrcátka a musel se zarputile bránit.
Nakonec to byl Angličan, kdo v tomto duelu tahal za kratší konec. V 9. kole šel do příliš velkého rizika, před Mercedes arénou probrzdil a nejenže nezískal Glockovo druhé místo, sám to svoje třetí ztratil ve prospěch Mortary.
Tou dobou vedoucí Auer, jenž si po startu z pole position ohlídal vedení a rychle se soupeřům odpoutal, sám začínal pociťovat tíhu mírně přepáleného začátku. Oba muži na prvních dvou pozicích však své problémy v první půli závodu ustáli a v osmnáctém kole zamířili pro nové pneumatiky.
Pár set metrů po návratu na dráhu je rozdělil Rockenfeller, jenž obutí měnil už o devět kol dříve. Audi se během kvalifikace nepodařilo přivést pneumatiky na optimální teplotu a šampion roku 2013 vyrážel do závodu až ze šestnácté pozice. Odvážná strategie jej však katapultovala na přední příčky a jeho úkolem bylo se tam udržet.
Glock ale chtěl své druhé místo zpět a ve 24. kole se mu to s pomocí DRS také podařilo. Jeho apetit dále narostl, když viděl, jak se vedoucí Auer na opotřebených gumách znovu začíná se svým vozem trápit.
Ve 32. kole přišel útok na první místo, pilot růžového mercedesu se však dokázal ubránit. A jelikož podobný scénář měly i další Glockovy snahy ukrást Rakušanovi jeho druhé vítězství v DTM, pořadí na čele se již nezměnilo.
Souboj o prvenství zaměstnal oba aktéry natolik, že nechybělo mnoho a mohl do něj ještě promluvit i třetí Rockenfeller. A nechybělo o moc více a mohl se přidat také Mattias Ekström.
Švédský univerzál startoval z poslední řady a aplikoval opačnou taktiku jako kolega Rockenfeller. K mechanikům zamířil až ve 26. kole a dal vzpomenout na své loňské kousky, kdy jej tato strategie několikrát vynesla z chvostu pole až vysoko mezi bodované pozice. Tentokrát skončil pátý, ovšem s těmi nejrychlejšími na dostřel.
Auer označil dnešní triumf, který jej spolu s body z kvalifikace ihned poslal do čela průběžného pořadí, za nejtěžší závod svého života.
Úvodní sezony měl tentokrát o poznání klidnější průběh, než na jaké jsme byli zvyklí z předchozích ročníků. Jezdci se dopustili pouze několika excesů.
Nejvýrazněji se v tomto ohledu do povědomí závodu zapsali Robert Wickens a Jamie Green, kteří ve třetím resp. čtvrtém kole nedobrzdili včas své vozy a torpédovali soupeře před sebou. V první případě byl ve vlásence poškozeným Tom Blomqvist, ve druhém Maro Engel před Mercedes arénou. Oba viníci byli potrestáni průjezdem boxy.
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka – Tým | Čas/Odstup | Kol |
1. | Lucas AUER | Mercedes – HWA | 57:23.598 | 36 |
2. | Timo GLOCK | BMW – RMR | + 1.942 | 36 |
3. | Mike ROCKENFELLER | Audi - Phoenix | + 3.351 | 36 |
4. | Edoardo MORTARA | Mercedes – HWA | + 3.984 | 36 |
5. | Mattias EKSTRÖM | Audi - Abt | + 4.275 | 36 |
6. | René RAST | Audi - Rosberg | + 5.855 | 36 |
7. | Gary PAFFETT | Mercedes – HWA | + 6.956 | 36 |
8. | Paul di RESTA | Mercedes – HWA | + 13.648 | 36 |
9. | Nico MÜLLER | Audi - Abt | + 17.510 | 36 |
10. | Marco WITTMANN | BMW - RMG | + 19.190 | 36 |
11. | Maxime MARTIN | BMW - RBM | + 20.800 | 36 |
12. | Bruno SPENGLER | BMW – RBM | + 21.504 | 36 |
13. | Augusto FARFUS | BMW – RMG | + 25.351 | 36 |
14. | Loïc Duval | Audi - Phoenix | + 34.343 | 36 |
15. | Robert WICKENS | Mercedes – HWA | + 43.948 | 36 |
16. | Tom BLOMQVIST | BMW – RMR | + 44.956 | 36 |
17. | Maro ENGEL | Mercedes – HWA | + 51.525 | 36 |
18. | Jamie GREEN | Audi - Rosberg | + 1:02.944 | 36 |