V chaotickém závodě i přes penalizaci triumfoval Green
Hockenheimring – 2. závod
Po kolizi a následném trestu dokončil Jamie Green včerejší závod jako zoufale poslední. Ani dnes si Angličan ve službách Audi nepočínal zcela v souladu s pravidly a byl znovu penalizován, i přesto se mu podařilo triumfovat v náročném závodě, na jehož konci byly na stupních vítězů zastoupeny opět všecny tři automobilky.
Počasí se v neděli na Hockenheimringu postaralo o dodatečné napětí a zatímco kvalifikace se jela na usychající trati, v závodě se podmínky na dráze měnily v opačném sledu. I start za sucha však nachytal například René Rasta, jenž velmi rychle přišel o své druhé místo.
Obětí Rastových problémů se stal i Edoardo Mortara, jenž zůstal za nováčkem DTM zaseknutý a v následném chaosu první a druhé zatáčky klesl až na dvanáctou pozici. Robert Wickens, Nico Müller a Loïc Duval se snažili všichni tři vejít do těsné první zatáčky a ačkoliv ta nabízí poměrně velkorysé únikové zóny, tentokrát to bylo málo a nevyhnutelná kolize znamenala konec pro Kanaďana i Francouze a první letošní výjezd safety caru.
Ke slovu dále přišla letošní novinka – restart závodu v zámořském stylu, kdy se jezdci musí seskupit do dvojřadu. Ten se stal osudným Greenovi, jenž se před vedoucího Tima Glocka vysunul ještě před zhasnutím červených světel. Za manévr byl potrestán pětisekundovou penalizací při zastávce v boxech.
Restart řádně zamíchal pořadím. Glock se propadl až na čtvrté místo, když se před něj kromě Greena protáhli ještě Lucas Auer a Bruno Spengler. Následně ve druhé zatáčce skončila neděle pro Rasta a Maxima Martina po jejich vzájemné kolizi.
Ekström i Mortara se tlačili úspěšně vpřed a postupně si poradili se Spenglerem i Glockem. Poté, co si poradil i s Ekströmem, ale Mortara v 16. kole chyboval, když se v první zatáčce dostal až příliš daleko na vnější obrubník a skončil v hodinách. Všechen jeho dosavadní progres tak byl ztracen a nový muž Mercedesu se propadl až na osmou příčku.
Tou dobou už dráha polykala první kapky deště a pro většinu jezdců vyvstala otázka, na jaké pneumatiky přezout před blížícími se plánovanými zastávkami v boxech. V půli závodu propuklo naplno přezouvání, o pár momentů později i déšť. Někteří nezvolili správně a museli se za pár kol vrátit pro obutí do mokra. Například Glock takto přišel o možnost znovu bojovat o stupně vítězů a propadl se až za bodovanou desítku.
Green oddaloval přezutí, jak jen mohl, a po absolvování penalizace se rovnou vyzbrojil pneumatikami do deště. Výsledkem bylo, že jeho vedení zůstalo neohroženo. Správná strategie pomohla také Garymu Paffettovi, jenž si našel přes Wittmanna cestu až na druhou pozici a začal stahovat Greenův čtrnáctisekundový náskok.
Stejně jako ve včerejším závodě však čas hrál pro vedoucího muže a čtrnácté Greenovo vítězství v DTM už Paffett zvrátit nestihl. V cíli činil rozdíl mezi oběma Angličany necelých pět sekund.
Lucas Auer se vlastní chybou připravil o druhé místo, přesto však odjíždí z Hockenheimu nadmíru spokojen – jako vedoucí muž průběžného pořadí se čtrnáctibodovým náskokem na Greena s Paffettem.
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka – Tým | Čas/Odstup | Kol |
1. | Jamie GREEN | Audi - Rosberg | 56:53.264 | 32 |
2. | Gary PAFFETT | Mercedes – HWA | + 4.936 | 32 |
3. | Marco WITTMANN | BMW - RMG | + 8.191 | 32 |
4. | Lucas AUER | Mercedes – HWA | + 16.985 | 32 |
5. | Nico MÜLLER | Audi - Abt | + 26.959 | 32 |
6. | Paul di RESTA | Mercedes – HWA | + 27.426 | 32 |
7. | Mike ROCKENFELLER | Audi - Phoenix | + 31.315 | 32 |
8. | Timo GLOCK | BMW – RMR | + 1:06.250 | 32 |
9. | Bruno SPENGLER | BMW – RBM | + 1:08.538 | 32 |
10. | Maro ENGEL | Mercedes – HWA | + 1:12.117 | 32 |
11. | Mattias EKSTRÖM | Audi - Abt | + 1:12.944 | 32 |
12. | Tom BLOMQVIST | BMW – RMR | + 1:48.234 | 32 |
13. | Edoardo MORTARA | Mercedes – HWA | + 1 kolo | 31 |
- | Augusto FARFUS | BMW – RMG | 12 | |
- | Loïc Duval | Audi - Phoenix | 7 | |
- | René RAST | Audi - Rosberg | 4 | |
- | Maxime MARTIN | BMW - RBM | 3 | |
- | Robert WICKENS | Mercedes – HWA | 0 |