Tvrdé pneumatiky vyškrtnuty z VC Velké Británie
Jezdci o ně nemají zájem.
Jak včera potvrdila tabulka ukazující, jaké pneumatiky si jezdci vybrali pro Velkou cenu Monaka, Pirelli vyrobilo příliš tvrdé pneumatiky. Všichni jezdci si objednali velkou většinu pneumatik z ultra-měkké směsi a s výjimkou Jensona Buttona nikdo nechce více než jednu povinnou sadu z nejtvrdší nabízené směsi. Když se ohlédneme zpět, ve Velké ceně Španělska jsme vůbec neviděli tvrdé pneumatiky a také středně-tvrdé si většina jezdců brala pouze z povinnosti. Nejen média, ale i závodní manažer Pirelli si od jezdců vyslechl, že tvrdé pneumatiky jsou jim letos úplně nanic.
Pirelli bylo dotlačeno k reakci a tvrdou směs, označovanou oranžovou barvou, stáhlo z Velké ceny Velké Británie. Jezdcům posílá novou nabídku se středně-tvrdými, měkkými a super-měkkými pneumatikami, aby do týdne poslali objednávku na 10 sad z těchto směsí. Okruh Silverstone byl kromě Barcelony jediným evropským okruhem, kde byla šance využít tvrdé pneumatiky. Ještě by se mohly dostat do Malajsie a Japonska, ale...
"Tvrdé pneumatiky plánujeme použít v Suzuce," řekl Mario Isola. "V Japonsku se pojede v druhé polovině sezóny, takže musíme čekat. Dalším zvažovaným okruhem byl Sepang, ale loni jsme zjistili, že jeho nový povrch je hladší."
Pirelli při vývoji pneumatik neodhadlo rychlost a především sílu aerodynamického přítlaku nových vozů F1. Na pneumatiky působí menší přetížení, jsou méně namáhané, proto i měkčí směsi vydrží dlouhé jízdy a o tvrdší směsi s menší mechanickou přilnavostí není zájem. Pirelli čeká, zda aerodynamici špičkových týmů během léta najdou způsoby, jak zvýšit přítlak. Pokud ano, tak v rychlých zatáčkách okruhu Suzuka by jejich jezdci mohli potřebovat tvrdé pneumatiky. V opačném případě je znova uvidíme až příští rok.Y
Pirelli bylo dotlačeno k reakci a tvrdou směs, označovanou oranžovou barvou, stáhlo z Velké ceny Velké Británie. Jezdcům posílá novou nabídku se středně-tvrdými, měkkými a super-měkkými pneumatikami, aby do týdne poslali objednávku na 10 sad z těchto směsí. Okruh Silverstone byl kromě Barcelony jediným evropským okruhem, kde byla šance využít tvrdé pneumatiky. Ještě by se mohly dostat do Malajsie a Japonska, ale...
"Tvrdé pneumatiky plánujeme použít v Suzuce," řekl Mario Isola. "V Japonsku se pojede v druhé polovině sezóny, takže musíme čekat. Dalším zvažovaným okruhem byl Sepang, ale loni jsme zjistili, že jeho nový povrch je hladší."
Pirelli při vývoji pneumatik neodhadlo rychlost a především sílu aerodynamického přítlaku nových vozů F1. Na pneumatiky působí menší přetížení, jsou méně namáhané, proto i měkčí směsi vydrží dlouhé jízdy a o tvrdší směsi s menší mechanickou přilnavostí není zájem. Pirelli čeká, zda aerodynamici špičkových týmů během léta najdou způsoby, jak zvýšit přítlak. Pokud ano, tak v rychlých zatáčkách okruhu Suzuka by jejich jezdci mohli potřebovat tvrdé pneumatiky. V opačném případě je znova uvidíme až příští rok.Y