Auer i letos v Lužici září, Green diskvalifikován
Lausitzring – kvalifikace na 1. závod (Aktualizováno)
Lucas Auer navázal na úvodní pole position z Hockenheimu a i během druhého závodního víkendu DTM si vybojoval nejlepší startovní pozici pro sobotní závod. Na Lausitzringu přitom dominoval už před rokem a získal zde své první vítězství v německém mistrovství.
Vedle Auera se do první řady postaví jeho kolega z Mercedesu Robert Wickens. Maxime Martin zařídil BMW třetí místo na roštu a nejrychlejším mužem Audi byl znovu nováček René Rast.
Šampionát si i na okruhu v Lužici drží dál svoji vyrovnanost - všechny automobilky mají zastoupení v prvních dvou řadách a celé jezdecké pole se vešlo do jedné sekundy.
Aktualizováno
Jamie Green přišel o svoji dvanáctou startovní pozici, jelikož během kvalifikace použil špatné pneumatiky. Mechanici jej omylem vybavili obutím, které předtím sundali z vozu kolegy Rasta, a Angličan byl za toto pochybení týmu dodatečně diskvalifikován.
p. | Jezdec | Značka – Tým | Čas | Odstup |
1. | Lucas AUER | Mercedes – HWA | 1:16.193 | |
2. | Robert WICKENS | Mercedes – HWA | 1:16.298 | +0.105 |
3. | Maxime MARTIN | BMW - RBM | 1:16.404 | +0.211 |
4. | René RAST | Audi - Rosberg | 1:16.420 | +0.227 |
5. | Timo GLOCK | BMW – RMR | 1:16.424 | +0.231 |
6. | Tom BLOMQVIST | BMW – RMR | 1:16.473 | +0.280 |
7. | Nico MÜLLER | Audi - Abt | 1:16.484 | +0.291 |
8. | Mike ROCKENFELLER | Audi - Phoenix | 1:16.506 | +0.313 |
9. | Gary PAFFETT | Mercedes – HWA | 1:16.510 | +0.317 |
10. | Edoardo MORTARA | Mercedes – HWA | 1:16.542 | +0.349 |
11. | Marco WITTMANN | BMW - RMG | 1:16.551 | +0.358 |
12. | Mattias EKSTRÖM | Audi - Abt | 1:16.751 | +0.558 |
13. | Maro ENGEL | Mercedes – HWA | 1:16.775 | +0.582 |
14. | Augusto FARFUS | BMW – RMG | 1:16.804 | +0.611 |
15. | Loïc Duval | Audi - Phoenix | 1:16.981 | +0.788 |
16. | Paul di RESTA | Mercedes – HWA | 1:17.020 | +0.827 |
17. | Bruno SPENGLER | BMW – RBM | 1:17.097 | +0.904 |
- | Jamie GREEN | Audi - Rosberg | 1:16.560 | +0.367 |
Audi a BMW mohou po kvalifikaci ze svých vozů vyložit 5 kg, Mercedes musel stejnou hodnotu závaží přídat a v závodě bude o 15 kg resp. 10 kg težší než konkurence.