Gene Haas varuje před socialistickým systémem
Nejlepší musí dostat nejvíce.
Gene Haas je snad jediným majitelem malého týmu F1, který si nemyslí, že by měl dostávat více peněz na úkor velkých hráčů. Svůj názor zopakoval i v Monaku, kde nové vedení série varoval před socialistickým přístupem. "Chápu, že noví majitelé chtějí dělat to, co obvykle dělají, tedy zvyšovat příjmy a snižovat náklady. To chtějí a jejich plány jsou vzrušující, jenže F1 je tak trochu jako korunovační klenot. Možná by na to měli jít pozvolna a ono se to spraví.
Jsme tu noví, takže z příjmů F1 nedostáváme nic a cokoliv dostaneme, budeme si toho velmi vážit. Jenže při změnách v rozdělování peněz by měli být mimořádně opatrní. Na špici jsou i týmy, které zde závodí již padesát let a získaly právo dělat si určité nároky. Neříkám, že týmy na dně žebříčku si nezaslouží víc, jenom tvrdím, že týmy na jeho vrcholu si zaslouží víc. Nemůžete to jen tak měnit. Vítězové závodů by měli být odměněni, nemůžeme zavést socialistický typ struktury."
Haas také prozradil, že nejen v F1 mají týmy problém sehnat velkého sponzora, který by chtěl vůz na několik sezon obléct do svých barev nebo dostat své jméno do jména týmu. "Majitelé týmů jsou obyčejně na konci finančního toku a potýkají se s problémy. Sledovanost jde dolů, sponzoři dávají méně. V NASCAR je to mimořádně náročné, pro některé týmy začíná být velmi obtížné přilákat velkého sponzora. Někdo s 25 miliony dolarů je už obrovský sponzor. Dnes už takoví prakticky nejsou. Většina sponzorů, alespoň pokud vím, zůstává v rozmezí 5 až 10 milionů a tým musí mít na voze několik sponzorů pro různé závody. Musíme se tomu přizpůsobovat, ale zároveň je zde zájem médií, takže není snadné říci, jak by se měly dělit peníze. Ale týmy naneštěstí beztak nemají páky, jak něco změnit, jelikož ony tuto sérii nevlastní."
Jsme tu noví, takže z příjmů F1 nedostáváme nic a cokoliv dostaneme, budeme si toho velmi vážit. Jenže při změnách v rozdělování peněz by měli být mimořádně opatrní. Na špici jsou i týmy, které zde závodí již padesát let a získaly právo dělat si určité nároky. Neříkám, že týmy na dně žebříčku si nezaslouží víc, jenom tvrdím, že týmy na jeho vrcholu si zaslouží víc. Nemůžete to jen tak měnit. Vítězové závodů by měli být odměněni, nemůžeme zavést socialistický typ struktury."
Haas také prozradil, že nejen v F1 mají týmy problém sehnat velkého sponzora, který by chtěl vůz na několik sezon obléct do svých barev nebo dostat své jméno do jména týmu. "Majitelé týmů jsou obyčejně na konci finančního toku a potýkají se s problémy. Sledovanost jde dolů, sponzoři dávají méně. V NASCAR je to mimořádně náročné, pro některé týmy začíná být velmi obtížné přilákat velkého sponzora. Někdo s 25 miliony dolarů je už obrovský sponzor. Dnes už takoví prakticky nejsou. Většina sponzorů, alespoň pokud vím, zůstává v rozmezí 5 až 10 milionů a tým musí mít na voze několik sponzorů pro různé závody. Musíme se tomu přizpůsobovat, ale zároveň je zde zájem médií, takže není snadné říci, jak by se měly dělit peníze. Ale týmy naneštěstí beztak nemají páky, jak něco změnit, jelikož ony tuto sérii nevlastní."