Pirelli by nevadil návrat války pneumatikářů
Příští rok mohou začít přípravy.
Pirelli letos přestalo vyrábět rychle degradující pneumatiky podporující show a jezdcům dává lepší obutí, méně náchylné k přehřívání, se kterým se nemusejí bát jet naplno. Změna přístupu k závodění a pneumatikám otevírá dveře pro návrat dalších dodavatelů, což v éře úmyslně horších pneumatik, se kterými museli jezdci více bojovat, nebylo možné. Pirelli by prý nebylo proti.
"Jezdíme v každém koutě světa, sami i proti konkurenci," upozornil Tronchetti Provera, předseda společnosti Pirelli. "Máme rádi soupeření. Když máme soupeře, vyhráváme. Nebojíme se příchodu konkurenta, ať by to už byl kdokoli."
Při hledání mistra světa F1, který svůj titul získal na pneumatikách Pirelli proti jezdcům používajícím výrobky jiného dodavatele, se musíme vrátit až k Juanu Manuelu Fangiovi a do roku 1957, kdy někteří jeho konkurenti používali gumy od společností Dunlop, Avon a Englebert. V současnosti prý ale o návrat války pneumatikářů nemají zájem týmy. "Za poslední roky, přinejmenším měsíce, jsem neslyšel, že by někdo chtěl změnu."
Pokud by měla přijít, tak po vypršení současného kontraktu, tedy po roce 2019. Pokud by mělo být zrušeno monopolní postavení Pirelli, nejspíš bychom se to dozvěděli už příští rok. "Neočekávám žádné problémy. Jsme odhodláni zůstat, protože F1 nadále vidíme jako sérii nejatraktivnějších závodů na světě a Pirelli je celosvětově největším dodavatelem pro motorsport."
"Jezdíme v každém koutě světa, sami i proti konkurenci," upozornil Tronchetti Provera, předseda společnosti Pirelli. "Máme rádi soupeření. Když máme soupeře, vyhráváme. Nebojíme se příchodu konkurenta, ať by to už byl kdokoli."
Při hledání mistra světa F1, který svůj titul získal na pneumatikách Pirelli proti jezdcům používajícím výrobky jiného dodavatele, se musíme vrátit až k Juanu Manuelu Fangiovi a do roku 1957, kdy někteří jeho konkurenti používali gumy od společností Dunlop, Avon a Englebert. V současnosti prý ale o návrat války pneumatikářů nemají zájem týmy. "Za poslední roky, přinejmenším měsíce, jsem neslyšel, že by někdo chtěl změnu."
Pokud by měla přijít, tak po vypršení současného kontraktu, tedy po roce 2019. Pokud by mělo být zrušeno monopolní postavení Pirelli, nejspíš bychom se to dozvěděli už příští rok. "Neočekávám žádné problémy. Jsme odhodláni zůstat, protože F1 nadále vidíme jako sérii nejatraktivnějších závodů na světě a Pirelli je celosvětově největším dodavatelem pro motorsport."