Mercedes svůj tým neprodá
Naopak, vyjednává o dalším cyklu.
Eddie Jordan je nepochybně velký expert na F1, vždyť do ní přivedl vlastní tým, který byl po krátkou dobu třetím nejlepším, hned za nedostižným duem Ferrari / McLaren-Mercedes. V roli televizního komentátora a analytika je ale spíše odvážný než neomylný.
"Mercedes možná svůj tým po sezoně 2018 prodá," řekl Jordan. "Myslím si, že pokud bude o tituly a Poháry konstruktérů bojovat i v letech 2017 a 2018, tak představenstvo rozhodne o prodeji týmu a Mercedes zůstane pouze jako dodavatel motorů. Já bych to tak udělal. Mercedes už ukázal, že dokáže všechno vyhrát. Teď to už může být pouze horší, proto by bylo lepší ušetřit peníze a vrátit se k základům, tedy vyvíjet výkonné motory a poskytovat je (zákazníkům). V Monaku jsem mluvil s doktorem Zetschem (generálním ředitelem Daimleru, mateřské společnosti Mercedesu). Řekl jsem mu, že si tohle myslím a nezdálo se, že by se mnou nesouhlasil. Ale o detailech se mnou, samozřejmě, nemluvil."
Šéf týmu Mercedes Toto Wolff ale vyloučil odchod před vypršením dohody podepsané s Berniem Ecclestonem, tedy před rokem 2020. A prozradil, že v zákulisí se již jedná o smlouvě na další cyklus, tedy delší období, které by se od současného mohlo odlišovat způsobem rozdělování příjmů a například i typem používaných motorů.
"V Monaku bývá hodně večírků a někdo to tam s tím oslavováním asi trochu přehnal," řekl Wolff o Jordanovi. "Zpráva nemá žádný reálný základ a není ničím, jen škodlivou spekulací jedné osoby. Mercedes je k účasti v F1 smluvně zavázán do konce roku 2020 a momentálně probíhají diskuse s novými majiteli šampionátu o dalším cyklu."
"Mercedes možná svůj tým po sezoně 2018 prodá," řekl Jordan. "Myslím si, že pokud bude o tituly a Poháry konstruktérů bojovat i v letech 2017 a 2018, tak představenstvo rozhodne o prodeji týmu a Mercedes zůstane pouze jako dodavatel motorů. Já bych to tak udělal. Mercedes už ukázal, že dokáže všechno vyhrát. Teď to už může být pouze horší, proto by bylo lepší ušetřit peníze a vrátit se k základům, tedy vyvíjet výkonné motory a poskytovat je (zákazníkům). V Monaku jsem mluvil s doktorem Zetschem (generálním ředitelem Daimleru, mateřské společnosti Mercedesu). Řekl jsem mu, že si tohle myslím a nezdálo se, že by se mnou nesouhlasil. Ale o detailech se mnou, samozřejmě, nemluvil."
Šéf týmu Mercedes Toto Wolff ale vyloučil odchod před vypršením dohody podepsané s Berniem Ecclestonem, tedy před rokem 2020. A prozradil, že v zákulisí se již jedná o smlouvě na další cyklus, tedy delší období, které by se od současného mohlo odlišovat způsobem rozdělování příjmů a například i typem používaných motorů.
"V Monaku bývá hodně večírků a někdo to tam s tím oslavováním asi trochu přehnal," řekl Wolff o Jordanovi. "Zpráva nemá žádný reálný základ a není ničím, jen škodlivou spekulací jedné osoby. Mercedes je k účasti v F1 smluvně zavázán do konce roku 2020 a momentálně probíhají diskuse s novými majiteli šampionátu o dalším cyklu."