Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Di Resta podruhé otcem a překvapivým vítězem

Di Resta podruhé otcem a překvapivým vítězem

Hungaroring – 1. závod (Aktualizováno)

Paul di Resta zažívá svůj pohádkový týden – podruhé se stal otcem a díky strategii a za přispění štěstěny je z něj také překvapivý vítěz prvního závodu na Hungaroringu. Spolu s Timem Glockem a Brunem Spenglerem vsadil skotský jezdec na brzkou zastávku v boxech a v závěru se všichni tři zkušení borci radovovali na stupních vítězů.

Před startem závodu přitom málokdo pochyboval o vítězství Audi. Tým Rosberg opanoval první řadu a oba jeho jezdci bojovali v prvních dvou zatáčkách o vedení. Útočící Jamie Green se však ocitl v nevýhodné pozici a nejenže nepředjel Reného Rasta, ale dostal se před něj i původně třetí Mattias Ekström.

Podobný bratrovražedný souboj probíhal i u BMW, sice o méně prestižní umístění, ovšem s větším dopadem na následný průběh závodu. Ve druhé zatáčce Maxim Martin kolidoval s Tomem Blomqvistem – pro oba to byl začátek jejich konce a viníka se komisaři rozhodli hledat až po závodu.

Augusto Farfus byl na páté pozici jediný, komu se podařilo po startu proniknout do vedoucí kolony vozů Audi. Více Ingolstadští nehodlali soupeřům povolit a proto se Di Resta s Glockem rozhodli přezout již v šestém kole (Spengler byl u mechaniků ještě před nimi).

O dvě kola později se z jejich strategie, jež by mohla přinést bodovaná umístění, stala strategie, která by mohla přinést vítězství. Martin zůstal s poškozeným vozem stát ve třetí zatáčce (dle šéfa BMW Jense Marquardta z důvodu zablokovaných brzd) a na trať musel safety car. Spengler navíc před uzavřením boxové uličky zamířil k mechanikům podruhé, aby se vybavil ještě čerstvějším obutím!

Jedenácté kolo závodu přineslo druhý letošní restart v Indy stylu, jenž byl disciplinovanější než ten premiérový v Hockenheimu. Tedy pouze na cílové rovince. Ekströmovi pomohl dostat se do čela, Loicu Duvalovi však připravil horkou chvilku.

Francouzský nováček nedobrzdil do druhé zatáčky a rozjel řetězovou reakci, po které skončili Farfus, Müller a Auer mimo dráhu. Také na prošetření tohoto incidentu si komisaři vyhradili čas až na sobotní podvečer.

S blížícím se poločasem závodu začali do boxů zajíždět také jezdci s více konzervativní strategií a v momentě, kdy měla vedoucí skupinka povinnou zastávku za sebou, se v čele objevila trojice Di Resta, Glock a Spengler.

Jezdci Audi, kteří dominovali kvalifikaci a úvodu, byli tou dobou až na pozicích pět až osm. Znovu se však letos přihlásil o slovo Mike Rockenfeller, který se vydal stíhat vedoucí trio. Nejprve si poradil s kolegou Ekströmem a následně neúprosně ukrajoval z Di Restova náskoku, který se každým kolem zmenšoval o více než jednu sekundu.

Dvě kola před koncem už měl jezdec týmu Phoenix na dostřel třetího Spenglera. Kanaďan se však nehodlal svého místa na stupních vítězů vzdát a napínavý (ovšem férový) souboj rozhodl ve svůj prospěch.

 

Aktualizováno

Duval byl za způsobení kolize po restartu potrestán přičtením 30 sekund k výslednému závodnímu času. Green byl po protestu Mercedesu dodatečně diskvalifikován (více zde).

 

Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):

p. Jezdec Značka – Tým Čas/Odstup Kol
1. Paul di RESTA Mercedes – HWA  57:52.984  34
2. Timo GLOCK BMW – RMR  +1.393  34
3. Bruno SPENGLER BMW – RBM  +4.598  34
4. Mike ROCKENFELLER Audi - Phoenix  +4.948  34
5. Mattias EKSTRÖM Audi - Abt  +8.937  34
6. René RAST Audi - Rosberg  +9.561  34
7. Gary PAFFETT Mercedes – HWA  +31.014  34
8. Marco WITTMANN BMW - RMG  +31.577  34
9. Edoardo MORTARA Mercedes – HWA  +32.651  34
10. Nico MÜLLER Audi - Abt  +33.106  34
11. Augusto FARFUS BMW – RMG  +35.742  34
12. Lucas AUER Mercedes – HWA  +36.780  34
13. Maro ENGEL Mercedes – HWA  +37.760  34
14. Loïc Duval Audi - Phoenix  +2:06.802  34
15. Tom BLOMQVIST BMW – RMR  +9 kol
 25
- Robert WICKENS Mercedes – HWA    12
- Maxime MARTIN BMW - RBM    7
DQ Jamie GREEN Audi - Rosberg  +10.781  34