Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Ázerbájdžánu

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Ázerbájdžánu

Okruh z pohledu pneumatik, směsi a mnoha dalšího.


Okruh v Baku je posledním přidaným podnikem do seriálu Formule 1. Jela se zde zatím jen jedna velká cena, a to v loňském roce. Týmy tedy mají o tomto městském okruhu nejméně informací. Navíc se změnily předpisy a vlastnosti pneumatik. Pro nejdelší a nejrychlejší městský okruh v sezoně jsou nominovány směsi pneumatiky P Zero: střední, měkká a superměkká. Tedy stejná kombinace, kterou jsme viděli při Velké ceně Bahrajnu (a také v loňském roce v Baku).

Tři nominované směsi:

Superměkká směs (červená)
Měkká směs (žlutá)
Střední (bílá)

Okruh z pohledu pneumatik:

S 6,003 km (a 2,2 km dlouhou rovinkou) a 20 zatáčkami je Baku po Spa druhým nejdelším okruhem sezony.
Baku je známé jako „větrné město“, prudký vítr ztěžuje nastavení vozu.
V ulicích starého města jsou velmi úzké úseky a monoposty jsou letos o 20 cm širší.
Očekáváme maximální rychlosti na rovince přes 360 km/h, v roce 2016 to bylo 378 km/h.
Část okruhu má nový asfalt, týmy si vyzkoušejí přilnavost ve volném tréninku. Strategie jedné zastávky byla v loňském roce vítěznou a mělo by tomu být tak i letos.

Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
Po Monaku a Montrealu je Baku třetím nepříliš využívaným místem s nízkou přilnavostí, ale má velmi odlišný charakter. Okruh je mnohem rychlejší, pneumatikami proudí více energie a teploty trati mohou být velmi vysoké, stejně jako v loňském roce. Z těchto důvodů jsme zvolili pneumatiky ze středu spektra, které dobře fungovaly i v roce 2016. Možná bylo tehdy překvapením, že oproti předpokladům nedošlo k vyjetí safety caru, který je ale třeba vzít v úvahu při volbě závodní strategie. Vzhledem ke kombinaci pomalých zatáček a dlouhých rovinek je docela těžké hledat správné nastavení vozu, zejména pokud jde o přítlak”.

Co je nové?

Městský okruh v Baku se oproti úvodnímu závodu v loňském roce příliš nezměnil. Předělány byly jen bezpečnostní bariéry v pěti nebo šesti zatáčkách, zejména v zatáčce 15.

Jestliže Lewis Hamilton dosáhne v Baku na pole position, zlomí rekord Ayrtona Senny (65 pole position) a bude ještě letos na dosah historickému rekordu Michaela Schumachera (68 pole position).

Je velmi pravděpodobné, že rekord kola padne. Aktuální nejrychlejší kolo je 1:42,758 v kvalifikaci a 1:46,485 v závodě.

Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Baku:
22 psi (přední) a 21 psi (zadní)

Limit odklonu kol:


-3.50° (přední) a -2.00° (zadní)

Přehled nominovaných směsí:

  P Zero Purple P Zero Red P Zero Yellow P Zero White P Zero Orange
Austrálie Ultraměkká Superměkká Měkká    
Čína   Superměkká Měkká Střední  
Bahrajn   Superměkká Měkká Střední  
Rusko Ultraměkká Superměkká Měkká    
Španělsko     Měkká Střední Tvrdá
Monako Ultraměkká Superměkká Měkká    
Kanada Ultraměkká Superměkká Měkká    
Ázerbájdžán   Superměkká Měkká Střední  
Rakousko Ultraměkká Superměkká Měkká    
Velká Británie   Superměkká Měkká Střední  
Maďarsko   Superměkká Měkká Střední  
Belgie          
Itálie          
Singapur Ultraměkká Superměkká Měkká    
Malajsie   Superměkká Měkká Střední