Pirelli se připravuje na Velkou cenu Ázerbájdžánu
Okruh z pohledu pneumatik, směsi a mnoha dalšího.
Okruh v Baku je posledním přidaným podnikem do seriálu Formule 1. Jela se zde zatím jen jedna velká cena, a to v loňském roce. Týmy tedy mají o tomto městském okruhu nejméně informací. Navíc se změnily předpisy a vlastnosti pneumatik. Pro nejdelší a nejrychlejší městský okruh v sezoně jsou nominovány směsi pneumatiky P Zero: střední, měkká a superměkká. Tedy stejná kombinace, kterou jsme viděli při Velké ceně Bahrajnu (a také v loňském roce v Baku).
Tři nominované směsi:
Superměkká směs (červená)
Měkká směs (žlutá)
Střední (bílá)
Okruh z pohledu pneumatik:
S 6,003 km (a 2,2 km dlouhou rovinkou) a 20 zatáčkami je Baku po Spa druhým nejdelším okruhem sezony.
Baku je známé jako „větrné město“, prudký vítr ztěžuje nastavení vozu.
V ulicích starého města jsou velmi úzké úseky a monoposty jsou letos o 20 cm širší.
Očekáváme maximální rychlosti na rovince přes 360 km/h, v roce 2016 to bylo 378 km/h.
Část okruhu má nový asfalt, týmy si vyzkoušejí přilnavost ve volném tréninku. Strategie jedné zastávky byla v loňském roce vítěznou a mělo by tomu být tak i letos.
Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“Po Monaku a Montrealu je Baku třetím nepříliš využívaným místem s nízkou přilnavostí, ale má velmi odlišný charakter. Okruh je mnohem rychlejší, pneumatikami proudí více energie a teploty trati mohou být velmi vysoké, stejně jako v loňském roce. Z těchto důvodů jsme zvolili pneumatiky ze středu spektra, které dobře fungovaly i v roce 2016. Možná bylo tehdy překvapením, že oproti předpokladům nedošlo k vyjetí safety caru, který je ale třeba vzít v úvahu při volbě závodní strategie. Vzhledem ke kombinaci pomalých zatáček a dlouhých rovinek je docela těžké hledat správné nastavení vozu, zejména pokud jde o přítlak”.
Co je nové?
Městský okruh v Baku se oproti úvodnímu závodu v loňském roce příliš nezměnil. Předělány byly jen bezpečnostní bariéry v pěti nebo šesti zatáčkách, zejména v zatáčce 15.
Jestliže Lewis Hamilton dosáhne v Baku na pole position, zlomí rekord Ayrtona Senny (65 pole position) a bude ještě letos na dosah historickému rekordu Michaela Schumachera (68 pole position).
Je velmi pravděpodobné, že rekord kola padne. Aktuální nejrychlejší kolo je 1:42,758 v kvalifikaci a 1:46,485 v závodě.
Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Baku:
22 psi (přední) a 21 psi (zadní)
Limit odklonu kol:
-3.50° (přední) a -2.00° (zadní)
Přehled nominovaných směsí:
P Zero Purple | P Zero Red | P Zero Yellow | P Zero White | P Zero Orange | |
Austrálie | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
Čína | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Bahrajn | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Rusko | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
Španělsko | Měkká | Střední | Tvrdá | ||
Monako | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
Kanada | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
Ázerbájdžán | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Rakousko | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
Velká Británie | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Maďarsko | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Belgie | |||||
Itálie | |||||
Singapur | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
Malajsie | Superměkká | Měkká | Střední |