Martinovu cestu za vítězstvím přerušila těžká havárie
Norisring – 2. závod.
Zatímco sobotní norimberský závod zůstal poněkud za očekáváním, dnes série DTM předvedla na Norisringu všechny kousky ze svého arzenálu. Z večerní bitvy kořeněné nespočetnými souboji a přerušené těžkou havárií nakonec vyšel vítězně Maxime Martin.
Belgičan ve službách BMW vystupňoval své letošní úspěchy (v Maďarsku byl v neděli třetí, včera druhý) a pomohl svému chlebodárci zakončit perfektní víkend. Na zdejší triumf čekala mnichovská automobilka 25 let a nyní si z Franků odváží obě pole position i obě vítězství.
Start přitom spustil oslavy spíše ve Stuttgartu. Držitel pole position Tom Blomqvist totiž zaváhal a do čela vystřelil Robert Wickens, následován Brunem Spenglerem a Lucasem Auerem.
Městský Norisring neklade takové nároky na pneumatiky jako permanentní závodní tratě a proto vsadila většina jezdců na strategii vycházející z brzké zastávky v boxech. Její extrémní aplikaci předvedl Auer, který k mechanikům zamířil ještě před dokončením prvního okruhu a jak se ukázalo později, vsadil na správnou kartu.
Jenže ve čtyřiadvacátém kole v sobě zůstali po kolizi v první zatáčce nešťastně zaklesnuti Wickens s Rastem a výjezd safety caru smazal náskoky, na kterých jezdci pracovali po první třetinu závodu.
Následný restart nezastihl vedoucího Loica Duvala, který jako jediný do té doby nepřezul, v nejlepší formě a přes nováčka letošní sezony se během jednoho kola přehnalo hned osm konkurentů. Spengler jako jediný neprošel bez kontaktu a poškozená pneumatika znamenala konec jeho snu o druhém víkendovém úspěchu.
V 33. kole a po souboji o devátou pozici pak přišla situace, jež byla dokladem bezpečnosti současné generace vozů DTM. Jamie Green se dostal do lehkého kontaktu s Garym Paffetem, když oba přejížděli přes nerovnost v nájezdu do brzdné zóny první zatáčky.
Lehký dotyk stačil k tomu, aby Paffettův stroj vyvedl z rovnováhy a další vzájemný kontakt už poslal neovladatelný mercedes v plné rychlosti do přilehlých svodidel. Rozbitý vůz doklouzal ve stále relativně vysoké rychlosti podél hrazení až do vlásenky, kde trefil projíždějící audi nic netušícího Mikea Rockenfellera. Zásah přišel přímo do dveří na jezdcově straně.
Závod byl přerušen a oba aktéři havárie, viditelně otřeseni, byli převezeni na vyšetření do nedaleké nemocnice. Rockenfeller si ze střetu odnesl frakturu jedné z nártních kostí levé nohy, Paffett pouze pohmožděná žebra a klíční kost.
Půl hodiny se čekalo na opravu poškozených svodidel a poté se karbonové speciály znovu rozburácely. Po restartu se Auer s Martinem přetahovali o vedení, nakonec to však byl Belgičan, kdo se dokázal udržet v čele.
Auer přitom v závěru musel bojovat se svým vozem, čehož chtěl využít třetí Marco Wittmann. Nepodařilo se mu to však a poslední pozici na stupních vítězů mu navíc ukradl Mattias Ekström.
Úřadující šampion se ale nehodlal na domácí trati smířit s bramborovou pozicí a v poslední zatáčce posledního kola na švédského veterána zaútočil. Ekströma po kontaktu odklidil z ideální linie a rázem se otevřela cesta k pódiu i pro do té doby pátého Edoarda Mortaru.
Všichni tři na následné rovince sprintovali k cílové čáře a závěrečný fotofiniš připsal třetí místo překvapenému Mortarovi. Wittmann, jenž celou reakci spustil, skončil až pátý a od komisařů byl za své počínání varován. Jelikož se jedná o letos už třetí, bude na startu dalšího závodu posunut o pět míst dozadu.
Martin si z Norimberku odváží 46 bodů, což jej posunulo na průběžnou třetí příčku v šampionátu. Devět bodů jej dělí od druhého Auera, před kterým má vedoucí Ekström dvoubodový náskok.
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka – Tým | Čas/Odstup | Kol |
1. | Maxime MARTIN | BMW - RBM | 1:29:22.150 | 66 |
2. | Lucas AUER | Mercedes – HWA | +2.903 | 66 |
3. | Edoardo MORTARA | Mercedes – HWA | +4.460 | 66 |
4. | Mattias EKSTRÖM | Audi - Abt | +4.462 | 66 |
5. | Marco WITTMANN | BMW - RMG | +4.487 | 66 |
6. | Paul di RESTA | Mercedes – HWA | +5.708 | 66 |
7. | Augusto FARFUS | BMW – RMG | +11.613 | 66 |
8. | Jamie GREEN | Audi - Rosberg | +12.064 | 66 |
9. | Tom BLOMQVIST | BMW – RMR | +12.694 | 66 |
10. | Timo GLOCK | BMW – RMR | +13.347 | 66 |
11. | Robert WICKENS | Mercedes – HWA | +15.163 | 66 |
12. | Bruno SPENGLER | BMW – RBM | +15.360 | 66 |
13. | Nico MÜLLER | Audi - Abt | +17.560 | 66 |
14. | Maro ENGEL | Mercedes – HWA | +23.377 | 66 |
15. | Loïc DUVAL | Audi - Phoenix | -1 kolo |
65 |
- | René RAST | Audi - Rosberg | 33 | |
- | Mike ROCKENFELLER | Audi - Phoenix | 32 | |
- | Gary PAFFETT | Mercedes – HWA | 32 |