Elektrická formule je zatím ztrátovým podnikem
Prodělává na ní i Liberty Media.
Formule E se těší značné oblibě mezi výrobci automobilů, stoupá o ní divácký zájem, média jí věnují stále větší pozornost. Všechno to má ale drobný háček – seriál je těžce v minusu.
Jak odhalil britský deník Telegraph, prodělek jen za rok 2016 dosáhl částky 29,8 milionu liber (asi 33,76 milionu eur). Tato suma jde k tíži promotérské společnosti Formula E Operations, jejímž čtvrtinovým vlastníkem je majitel F1 Liberty Media.
Slabou útěchou může být, že ztráta se alespoň zmenšuje. Před třemi lety se totiž vyšplhala na téměř 56 milionů eur. Dohromady za celou dobu šampionátu činí dluh horentních 102,54 milionu eur.
Prozatím projekt drží nad vodou úvěry od spřízněného hongkongského Formula E Holdings a víra v lepší zítřky. Tu podporuje fakt, že příjmy rostou podstatně rychleji než výdaje.