Engel překvapeným vítězem nervydrásající bitvy
Moscow Raceway – 2. závod. (Aktualizováno)
Srdečné pozdravy z Ruska bude dnes posílat domů Maro Engel. Dlouholetý jezdec Mercedesu, jenž sérii DTM opustil v roce 2011, aby se do ní letos zase vrátil, dosáhl vytouženého premiérového vítězství v německém šampionátu.
Moscow Raceway namíchala v neděli koktejl plný nekompromisních soubojů a napětí až do posledních sekund. Okruh zatím nemá smlouvu na příští rok a pokud měl toto být poslední závod DTM na ruské půdě, povedla se derniéra na jedničku.
Na Engelovo vítězství by si před závodem vsadil málokdo. Z první řady startovali rutinéři Bruno Spengler a Mattias Ekström, kteří se během prvního tuctu kol prostřídali ve vedení. Do výsledků však opět promluvily rozdílné strategie i štěstěna v podobě safety caru.
Ten stejně jako v Maďarsku přivolal Maxime Martin. Belgický jezdec musel v tlačenici první zatáčky volit úhybný manévr, při kterém se mu ucpal jeden z chladících otvorů. Po necelých pěti kolech přehřáté brzdy jeho bmw vypověděly službu a Martinova cesta ruským venkovem skončila v bariéře sedmé zatáčky.
Z výjezdu safety caru znovu profitovali ti, kteří již byli u svých mechaniků, a po restartu se rozjely dva závody. V tom prvním se skupinka v čele snažila vybudovat co největší náskok před zastávkou v boxech a v tom druhém číhali na svoji příležitost Wittmann, Engel a Blomqvist, kteří přezuli již po prvním kole.
Klíčový manévr bitvy č. 2 přišel ve 23. kole, kdy Engel úspěšně zaútočil na Wittmanna a zařadil se za vedoucího Nika Müllera. Švýcar se stále trápil na původních pneumatikách a postupně se za ním tvořil vláček, kterého využili aktéři závodu č.1.
Ekström si poradil se Spenglerem a poté, co jej mechanici vybavili novým obutím, spěchal směr stupně vítězů. Ve 33. kole, kdy Müller konečně zamířil do boxů a vedení připadlo Engelovi, už dvojnásobný mistr ze Švédska útočil na svůj německý protějšek. Dvakrát se Wittmann Ekströmovi ubránil, napotřetí již podlehl a odevzdal druhou pozici.
Vzájemný souboj však oba multišampiony zdržel natolik, že Engel mohl na špici krátce poodjet a v momentě, kdy se Ekström dle očekávání objevil za jeho zadním křídlem, zavlál již šachovnicový praporek. Překvapený Engel vůbec netušil, že už je závod u konce, a Ekström si přál, aby ještě nebyl.
Dobojováno bylo po 36 okruzích kořeněných četnými ataky, mezi nimiž vynikaly trojboj Rasta, Auera a Farfuse ze 17. kola nebo Greenův pokus předjet hned dva vozy v kole předposledním.
Dodatečně potrestán byl Gary Paffett. Za kolizi s Loicem Duvalem mu bylo přičteno 30 sekund k dosaženému času, čímž se propadl z jedenácté na šestnáctou pozici.
Tím však nedělní tresty neskončily. Blomqvist dostal pokutu 1000 eur, jelikož při opuštění vozu nenasadil zpět volant. Paul di Resta byl vyřazen z klasifikace, neboť se nedostavil k vážení, a Mike Rockenfeller ztratil body za sedmé místo, protože v závodě použil DRS vícekrát, než dovolují pravidla. K výslednému času mu bylo přičtěno pět sekund.
DTM si po cestě z Ruska dopřeje čtyřtýdenní pauzu, během které bude z nejvyšší příčky průběžného pořadí shlížet na soupeře Mattias Ekström. Před druhým Rastem má náskok jednoho bodu, třetí Auer ztrácí už bodů šestnáct.
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka – Tým | Čas/Odstup | Kol |
1. | Maro ENGEL | Mercedes – HWA | 56:41.087 | 36 |
2. | Mattias EKSTRÖM | Audi - Abt | +0.376 | 36 |
3. | Bruno SPENGLER | BMW – RBM | +3.981 | 36 |
4. | René RAST | Audi - Rosberg | +4.702 | 36 |
5. | Jamie GREEN | Audi - Rosberg | +5.410 | 36 |
6. | Marco WITTMANN | BMW - RMG | +7.192 | 36 |
7. | Tom BLOMQVIST | BMW – RMR | +8.391 | 36 |
8. | Lucas AUER | Mercedes – HWA | +8.564 | 36 |
9. | Robert WICKENS | Mercedes – HWA | +8.982 | 36 |
10. | Edoardo MORTARA | Mercedes – HWA | +9.942 | 36 |
11. | Augusto FARFUS | BMW – RMG | +10.919 | 36 |
12. | Mike ROCKENFELLER | Audi - Phoenix | +12.416 | 36 |
13. | Timo GLOCK | BMW – RMR | +12.505 | 36 |
14. | Loïc DUVAL | Audi - Phoenix | +19.913 | 36 |
15. | Nico MÜLLER | Audi - Abt | +37.728 | 36 |
16. | Gary PAFFETT | Mercedes – HWA | +39.267 | 36 |
- | Maxime MARTIN | BMW - RBM | 4 | |
- | Paul di RESTA | Mercedes – HWA | 0 |