Ricciardo zopakoval nejlepší čas z prvního tréninku
Velká cena Maďarska - 2. trénink.
Dopolední úspěch nebyl náhodný. Také ve druhém tréninku byl ze všech nejrychlejší Ricciardo z týmu Red Bull, zatímco mercedesy byly překvapivě nevýrazné. Hamilton skončil až na pátém místě. Více vzruchu přinesly dvě havárie Wehrleina a Palmera. Oba naštěstí od svých aut odešli po svých.
Ve druhém tréninku všichni jezdci doufali, že trať nebude tak kluzká jako dopoledne. Nad Hungaroringem vládlo poměrně příznivé počasí – vzduch 26 °C a trať 33 °C. Předem byl z boje vyřazen Magnussen, který v prvním tréninku v 9. zatáčce rozbil auto o bariéru. Mechanici se snažili jeho haas zprovoznit a jezdec čekal připravený v pohotovostní poloze. Na trať kupodivu vyjel jako první Räikkönen a zanedlouho ho následoval i Vettel. Tým Ferrari se evidentně snažil udělat vše pro dokonalé vyladění vozů.
Do druhé poloviny sezony vstoupil ve velmi dobré kondici tým Red Bull. Po vítězství Ricciarda v prvním tréninku se dál přetahoval s mercedesy o nejlepší časy. Ty zatím byly o něco pomalejší než dopoledne, protože většina jezdců kroužila na měkké směsi pneumatik místo superměkké. Po první půlhodině byli jezdci seřazeni v pořadí Hamilton 1:18,779 min., Ricciardo +0,226, Verstappen +0,604, Bottas +0,767, Vettel +0,919, Räikkönen +1,259, Alonso +1,714, Sainz +1,821, Kvjat +1,963, Vandoorne +1,998. Palmer a Magnussen dosud nevyjeli. Palmer, Ericsson a Wehrlein tak divoce skákali na obrubnících, až měli strach o stav podlahy svých vozů.
Na druhé místo se posunul Räikkönen a vzápětí do čela Vettel. Bylo to jasné znamení, že špička přezula na superměkkou směs. Brzy však přišly první problémy: Räikkönenova pohonná jednotka ztratila výkon a Fin odstavil své ferrari v únikové zóně. Po chvíli se však rozjel a dorazil až ke svým mechanikům. Massa ve smyku opustil trať a na špičku stále ztrácel přes dvě sekundy.
Po 40 minutách Ricciardo jako první překonal nejlepší dopolední čas a stanovil nový: 1:18,455 min. Proti týmovému kolegovi Verstappenovi byl v tu chvíli o vteřinu rychlejší. O deset minut později novému šéfovi týmu Sauber Vasseurovi neudělal radost Wehrlein, který dal v 11. zatáčce velkou ránu do bariéry. Ze zdemolovaného vozu sice vystoupil sám bez cizí pomoci, ale musel být pořádně otřesený. Okamžitě se objevily červené praporky a trénink byl zastavený. Byla to už třetí velká havárie prvního dne maďarského víkendu. Auta stála, čas běžel a pořadí se proto neměnilo: Ricciardo 1:18,455, Vettel +0,183, Bottas +0,201, Räikkönen +0,300, Hamilton +0,324, Verstappen +0,496, Hülkenberg +1,259, Alonso +1,360, Sainz +1,379, Vandoorne +1,454.
Když se znovu rozsvítila zelená světla, zbývala necelá půlhodina a provoz na trati zhoustl. Mírný optimismus mohl zavládnout u McLarenu, protože se oba jezdci neustále pohybovali v první desítce. Kromě vozů silné trojky byl rychlejší jen Hülkenberg v renaultu. Alonso na něj ztrácel jen desetinu vteřiny. Massa potřetí vyjel z tratě, ale mnohem hůř dopadl Palmer. Pravým bokem narazil v cílové zatáčce do bariéry a udělal týmu další velkou škodu. Nad okruhem znovu – během dvou tréninků už počtvrté – zavlála červená a auta se schovala do boxů. Do konce tréninku zbývalo 18 minut. Po šesti minutách se jezdci vrátili na trať k posledním pokusům. A to včetně Magnussena, který se konečně vydal k souboji s časem.
p.
|
Jezdec
|
Tým
|
Čas
|
Kol
|
Odstup
|
1.
|
D.Ricciardo | Red Bull |
1:18.455
|
32
|
|
2.
|
S.Vettel | Ferrari |
1:18.638
|
28
|
+ 0.183
|
3.
|
V.Bottas | Mercedes |
1:18.656
|
33
|
+ 0.201
|
4.
|
K.Räikkönen | Ferrari |
1:18.755
|
28
|
+ 0.300
|
5.
|
L.Hamilton | Mercedes |
1:18.779
|
31
|
+ 0.324
|
6.
|
M.Verstappen | Red Bull |
1:18.951
|
25
|
+ 0.496
|
7.
|
N.Hülkenberg | Renault |
1:19.714
|
33
|
+ 1.259
|
8.
|
F.Alonso | McLaren |
1:19.815
|
31
|
+ 1.360
|
9.
|
C.Sainz | Torro Roso |
1:19.834
|
35
|
+ 1.379
|
10.
|
S.Vandoorne | McLaren |
1:19.909
|
18
|
+ 1.454
|
11.
|
E.Ocon | Force India |
1:20.126
|
34
|
+ 1.671
|
12.
|
S.Pérez | Force India |
1:20.266
|
33
|
+ 1.811
|
13.
|
D.Kvjat | Torro Roso |
1:20.577
|
37
|
+ 2.122
|
14.
|
L.Stroll | Williams |
1:20.791
|
31
|
+ 2.336
|
15.
|
F.Massa | Williams |
1:20.869
|
22
|
+ 2.414
|
16.
|
J.Palmer | Renault |
1:21.175
|
12
|
+ 2.720
|
17.
|
K.Magnussen | Haas |
1:21.345
|
11
|
+ 2.890
|
18.
|
R.Grosjean | Haas |
1:21.504
|
25
|
+ 3.049
|
19.
|
M.Ericsson | Sauber |
1:21.559
|
31
|
+ 3.104
|
20.
|
P.Wehrlein | Sauber |
1:21.722
|
16
|
+ 3.267
|