Horner: Formule 1 by měla být opakem Formule E
Jedna formule s elektřinou, druhá s motory V12?
Alejandro Agag, zakladatel a šéf Formule E, se před necelým rokem vyjádřil, že Formule 1 může v budoucnu být jako koňské dostihy. Lidé sice na koních nejezdí do práce, ale na jejich závod se rádi podívají. Přirozeně předpokládá, že budoucnost patří formulím poháněným elektřinou. A Christian Horner prozradil, že by byl z takového rozdělení pozic nadšený. Nemá prý žádný smysl dělat ústupky automobilkám, ty budou chtít uspět v FE, proto se F1 může klidně vrátit k obyčejným a přitom brutálním dvanáctiválcům.
"Moc doufám, že formule 1 nepůjde cestou špatného kompromisu," řekl šéf týmu Red Bull v rozhovoru pro Auto Motor und Sport. "Nikomu by neprospěl. Automobilky beztak řeknou sbohem a půjdou do Formule E. Ta je nyní jejich hřištěm pro technologie budoucnosti. Formule 1 je na křižovatce. Od roku 2021 budeme mít nové motory, které s námi pak zůstanou dalších osm až deset let.
Formule 1 by proto měla být opakem Formule E. Čisté závodění, člověk a stroj, soutěž nejlepších jezdců světa se spalovacími motory. Já osobně bych se velmi rád vrátil k vysokootáčkovým atmosférickým motorům V10 nebo dokonce V12. Doufám, že pravidla od roku 2021 posunou do popředí jezdce. Tým by měl mít na výsledky vliv, ale ne tak velký jako dnes. Ale hlavní je, aby to nebylo mistrovství světa motorů.
Velké automobilky už jdou do FE. Porsche, Mercedes, Renault, Audi, Jaguar... Už je jich více, než kdy měla F1. A náklady na FE jsou v současnosti pouze na úrovni 5 % nákladů na závodění v F1. Dovedu si představit budoucnost, v níž mamutí výrobci automobilů půjdou do FE a tvůrci sportovních automobilů budou moci dovádět v F1. Mluvím o značkách jako Ferrari, Aston Martin nebo Lamborghini. Ony by měly být v F1.
Noví majitelé chtějí zvýšit hodnotu týmů prostřednictvím zlepšení produktu. Ekonomicky momentálně F1 nemá smysl pro nikoho, proto je potřeba změnit (obchodní) model. Lidem z Liberty jsem řekl, že skvělá show potřebuje závodění kolo na kolo, aby se z jezdců stávali hrdinové. Ross Brawn vidí tento konflikt. Snad bude mít kuráž udělat správnou věc."
"Moc doufám, že formule 1 nepůjde cestou špatného kompromisu," řekl šéf týmu Red Bull v rozhovoru pro Auto Motor und Sport. "Nikomu by neprospěl. Automobilky beztak řeknou sbohem a půjdou do Formule E. Ta je nyní jejich hřištěm pro technologie budoucnosti. Formule 1 je na křižovatce. Od roku 2021 budeme mít nové motory, které s námi pak zůstanou dalších osm až deset let.
Formule 1 by proto měla být opakem Formule E. Čisté závodění, člověk a stroj, soutěž nejlepších jezdců světa se spalovacími motory. Já osobně bych se velmi rád vrátil k vysokootáčkovým atmosférickým motorům V10 nebo dokonce V12. Doufám, že pravidla od roku 2021 posunou do popředí jezdce. Tým by měl mít na výsledky vliv, ale ne tak velký jako dnes. Ale hlavní je, aby to nebylo mistrovství světa motorů.
Velké automobilky už jdou do FE. Porsche, Mercedes, Renault, Audi, Jaguar... Už je jich více, než kdy měla F1. A náklady na FE jsou v současnosti pouze na úrovni 5 % nákladů na závodění v F1. Dovedu si představit budoucnost, v níž mamutí výrobci automobilů půjdou do FE a tvůrci sportovních automobilů budou moci dovádět v F1. Mluvím o značkách jako Ferrari, Aston Martin nebo Lamborghini. Ony by měly být v F1.
Noví majitelé chtějí zvýšit hodnotu týmů prostřednictvím zlepšení produktu. Ekonomicky momentálně F1 nemá smysl pro nikoho, proto je potřeba změnit (obchodní) model. Lidem z Liberty jsem řekl, že skvělá show potřebuje závodění kolo na kolo, aby se z jezdců stávali hrdinové. Ross Brawn vidí tento konflikt. Snad bude mít kuráž udělat správnou věc."