Dvojici Marciello/Meadows dnes pršelo štěstí
Napínavý závěr závodu BSC na Hungaroringu
Na Hungaroringu se uskutečnil další závod ze sprintového seriálu v rámci Blancpain GT Series.
První řada na roštu patřila znovu vozům s trojcípou hvězdou. Vedle nejrychlejšího Marciella (č. 88, Akka ASP) startoval Stolz (SC č. 6, Black Falcon), za nimi byli Bortolotti (č. 63, Grasser, Lamborghini) a Van Dam (PAM č. 39, Kessel Racing, Ferrari). Kvůli nevolnosti se závodu nezúčastnil včera osmý Habul (č. 751 – s Vautierem, Sun Energy, Mercedes-AMG).
Na deštěm skrápěnou dráhu pustilo vedení závodu jezdce na úvodní tři kola pouze v doprovodu bezpečnostního vozidla. Díky větším rozestupům proběhl start bez větších obtíží navzdory hradbě vodní tříště, obklopující účastníky v hloubi pole.
První trojice se odpoutala od zbytku pole, který tvrdě dotíral na Van Dama. Nizozemský pilot se postupně propadal až na 14. místo. O zábavu se postarali především jezdci sedlající vozy audi. Ve strhujícím souboji se utkali piloti, kteří spolu vybojovali titul v GT3 v roce 2009 a v BEC v roce 2012. Haase (č. 25, Sainteloc) se posunul na čtvrtou příčku před Miese (č. 1, Belgian Audi Club) až v osmém kole v nájezdu do šikany.
Další souboj měli v době probíhajících zastávek na svědomí Van der Linde (č. 66, Attempto) a Frijns (č. 17, Belgian Audi Club). Jihoafričan již byl na šesté pozici, ale Nizozemec jej v poslední zatáčce vytlačil mimo dráhu. Po zásahu komisařů musel Frijns uhájenou příčku přenechat Van der Lindemu.
Přestože dráha rychle osychala, během zastávek byly obouvány opět pneumatiky pro jízdu na mokrém povrchu. Nepříjemné chyby se dopustili u týmu Grasser při odbavování Engelhartova (č. 63) lamborghini. Došlo ke sražení mechanika v důsledku pozdního opuštění pracovní části boxové uličky. Následný trest, oznámený krátce před zdoláním druhého Haupta (č. 6, Black Falcon, Mercedes-AMG), znamenal pokles Engelharta na deváté místo.
Závěr závodu zdramatizovala neutralizace po kontaktním souboji Bhirombhakdiho (PAM č. 39, Kessel, Ferrari) se Stievenartem (PAM č. 26, Sainteloc, Audi), po níž thajský pilot skončil v kačírku. Vedoucí Meadows (č. 88, Akka ASP, Mercedes-AMG) přišel o sedmnáct vteřin náskoku, na restart osm minut před koncem však doplatili jiní piloti. Třetí Haupt (SC č. 6, Black Falcon, Mercedes-AMG) nedokázal odolávat tlaku zkušenějších soupeřů a rychle se propadal pořadím dolů.
V souboji se znovu ocitla dvojice audi, tentokráte obsazená druhým Riberasem (č. 1, Belgian Audi Club) a Gachetem (č. 25, Sainteloc). Pilot francouzské stáje zdolal španělského soupeře po širším výjezdu v páté zatáčce. Riberas navíc podlehl v samotném závěru Schothorstovi (č. 66, Attempto, Audi), který se protáhl okolo Španěla vnějškem poslední zatáčky.
Dnešním triumfem vyrovnala dvojice Meadows/Marciello před závěrečným podnikem krátkých závodů BGTS bodové konto s posádkou Mies/Riberas. V hodnocení celého seriálu BGTS Marciello navýšil náskok o osm bodů před Miesem a Riberasem.
Výsledky závodu po ujetí 28 kol
p. | kat. | posádka | tým | vůz | čas/ztráta |
---|---|---|---|---|---|
1.
|
M.Meadows/R.Marciello | AKKA-ASP Team |
Mercedes-AMG
|
1:01:53.964
|
|
2.
|
S.Gachet/C.Haase | Sainteloc Racing |
Audi
|
+ 1.139
|
|
3.
|
S.Schothorst/K.Van der Linde | Attempto Racing |
Audi
|
+ 2.544
|
|
4.
|
A.Riberas/C.Mies | Belgian Audi Club |
Audi
|
+ 2.829
|
|
5.
|
L.Hezemans/F.Perera | Grasser Racing |
Lamborghini
|
+ 5.716
|
|
6.
|
C.Engelhart/M.Bortolotti | Grasser Racing |
Lamborghini
|
+ 6.453
|
|
7.
|
W.Stevens/D.Vanthoor | Belgian Audi Club |
Audi
|
+ 6.658
|
|
8.
|
N.Jamin/D.Bulatov | AKKA-ASP Team |
Mercedes-AMG
|
+ 8.584
|
|
9.
|
N.Bastian/J.Manchester | AKKA-ASP Team |
Mercedes-AMG
|
+ 12.578
|
|
10.
|
A.de Leener/R.Feller | Belgian Audi Club |
Audi
|
+ 15.067
|
|
11.
|
E.P.Companc/A.Caldarelli | Grasser Racing |
Lamborghini
|
+ 16.071
|
|
12.
|
L.Stolz/H.Haupt | Black Falcon |
Mercedes-AMG
|
+ 17.287
|
|
13.
|
C.Klien/A.Costa | Emil Frey Racing |
Lexus
|
+ 18.554
|
|
14.
|
N.Siedler/M.Palttala | Emil Frey Racing |
Lexus
|
+ 20.214
|
|
15.
|
A.Watson/L.Moraes | 3Y Technology |
BMW
|
+ 20.469
|
|
16.
|
S.Leonard/R.Frijns | Belgian Audi Club |
Audi
|
+ 33.538*
|
|
17.
|
P.Schothorst/P.Kaffer | Attempto Racing |
Audi
|
+ 42.609
|
|
18.
|
V.Atojev/A.Kornějev | SMP Racing |
Mercedes-AMG
|
+ 54.982
|
|
19.
|
N.Stievenart/M.Winkelhock | Sainteloc Racing |
Audi
|
+ 1:46.047
|
|
20.
|
J.Malchárek/C.Malchárek | Audi Slovakia |
Audi
|
- 1 kolo
|
|
21.
|
P.Bhirombhakdi/C.Van Dam | TP12 Kessel Racing |
Ferrari
|
- 2 kola
|
* čas po přičtení půlminutového trestu za způsobení kolize
Závěrečný podnik se uskuteční již za dva týdny na německém Nürburgringu.
Další informace o šampionátu
Odkazy na články s doplňujícími údaji o Blancpain Sprint Cupu i seriálu BGTS jsou v níže uvedené tabulce. V části s kalendářem krátkých závodů budou doplňovány odkazy na články s popisy uskutečněných závodů.
obsah článku | odkaz |
---|---|
Historie a držitelé titulů Blancpain Sprint a FIA GT Series | Zde |
Historie a držitelé titulů Blancpain GT Series | Zde |
Pořadatelská organizace SRO (vydáno v 2015) | Zde |
Oslavy 25 let aktivit Stéphane Ratela (2017) | Zde |
Pravidla a přehled změn | Zde |
Startovní listina - Zolder | Zde |
Přehled týmů a vozidel a jejich rozdělení do tříd | Zde |
06.04. – 08.04. Zolder | 1. závod 2. závod |
05.05. – 06.05. Brands Hatch | 1. závod 2. závod |
22.06. – 24.06. Misano | 1. závod 2. závod |
31.08. – 02.09. Hungaroring | 1. závod |
14.09. – 16.09. Nürburgring | |
Konečné výsledky | září 2018 |