Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Dvojici Marciello/Meadows dnes pršelo štěstí

Dvojici Marciello/Meadows dnes pršelo štěstí

Napínavý závěr závodu BSC na Hungaroringu

Na Hungaroringu se uskutečnil další závod ze sprintového seriálu v rámci Blancpain GT Series.

První řada na roštu patřila znovu vozům s trojcípou hvězdou. Vedle nejrychlejšího Marciella (č. 88, Akka ASP) startoval Stolz (SC č. 6, Black Falcon), za nimi byli Bortolotti (č. 63, Grasser, Lamborghini) a Van Dam (PAM č. 39, Kessel Racing, Ferrari). Kvůli nevolnosti se závodu nezúčastnil včera osmý Habul (č. 751 – s Vautierem, Sun Energy, Mercedes-AMG).

Na deštěm skrápěnou dráhu pustilo vedení závodu jezdce na úvodní tři kola pouze v doprovodu bezpečnostního vozidla. Díky větším rozestupům proběhl start bez větších obtíží navzdory hradbě vodní tříště, obklopující účastníky v hloubi pole.

První trojice se odpoutala od zbytku pole, který tvrdě dotíral na Van Dama. Nizozemský pilot se postupně propadal až na 14. místo. O zábavu se postarali především jezdci sedlající vozy audi. Ve strhujícím souboji se utkali piloti, kteří spolu vybojovali titul v GT3 v roce 2009 a v BEC v roce 2012. Haase (č. 25, Sainteloc) se posunul na čtvrtou příčku před Miese (č. 1, Belgian Audi Club) až v osmém kole v nájezdu do šikany.

Další souboj měli v době probíhajících zastávek na svědomí Van der Linde (č. 66, Attempto) a Frijns (č. 17, Belgian Audi Club). Jihoafričan již byl na šesté pozici, ale Nizozemec jej v poslední zatáčce vytlačil mimo dráhu. Po zásahu komisařů musel Frijns uhájenou příčku přenechat Van der Lindemu.

Přestože dráha rychle osychala, během zastávek byly obouvány opět pneumatiky pro jízdu na mokrém povrchu. Nepříjemné chyby se dopustili u týmu Grasser při odbavování Engelhartova (č. 63) lamborghini. Došlo ke sražení mechanika v důsledku pozdního opuštění pracovní části boxové uličky. Následný trest, oznámený krátce před zdoláním druhého Haupta (č. 6, Black Falcon, Mercedes-AMG), znamenal pokles Engelharta na deváté místo.

Závěr závodu zdramatizovala neutralizace po kontaktním souboji Bhirombhakdiho (PAM č. 39, Kessel, Ferrari) se Stievenartem (PAM č. 26, Sainteloc, Audi), po níž thajský pilot skončil v kačírku. Vedoucí Meadows (č. 88, Akka ASP, Mercedes-AMG) přišel o sedmnáct vteřin náskoku, na restart osm minut před koncem však doplatili jiní piloti. Třetí Haupt (SC č. 6, Black Falcon, Mercedes-AMG) nedokázal odolávat tlaku zkušenějších soupeřů a rychle se propadal pořadím dolů.

V souboji se znovu ocitla dvojice audi, tentokráte obsazená druhým Riberasem (č. 1, Belgian Audi Club) a Gachetem (č. 25, Sainteloc). Pilot francouzské stáje zdolal španělského soupeře po širším výjezdu v páté zatáčce. Riberas navíc podlehl v samotném závěru Schothorstovi (č. 66, Attempto, Audi), který se protáhl okolo Španěla vnějškem poslední zatáčky.

Dnešním triumfem vyrovnala dvojice Meadows/Marciello před závěrečným podnikem krátkých závodů BGTS bodové konto s posádkou Mies/Riberas. V hodnocení celého seriálu BGTS Marciello navýšil náskok o osm bodů před Miesem a Riberasem.

Výsledky závodu po ujetí 28 kol

p. kat. posádka tým vůz čas/ztráta
1.
M.Meadows/R.Marciello AKKA-ASP Team
Mercedes-AMG
1:01:53.964
2.
S.Gachet/C.Haase Sainteloc Racing
Audi
+ 1.139
3.
S.Schothorst/K.Van der Linde Attempto Racing
Audi
+ 2.544
4.
A.Riberas/C.Mies Belgian Audi Club
Audi
+ 2.829
5.
L.Hezemans/F.Perera Grasser Racing
Lamborghini
+ 5.716
6.
C.Engelhart/M.Bortolotti Grasser Racing
Lamborghini
+ 6.453
7.
W.Stevens/D.Vanthoor Belgian Audi Club
Audi
+ 6.658
8.
N.Jamin/D.Bulatov AKKA-ASP Team
Mercedes-AMG
+ 8.584
9.
N.Bastian/J.Manchester AKKA-ASP Team
Mercedes-AMG
+ 12.578
10.
A.de Leener/R.Feller Belgian Audi Club
Audi
+ 15.067
11.
E.P.Companc/A.Caldarelli Grasser Racing
Lamborghini
+ 16.071
12.
L.Stolz/H.Haupt Black Falcon
Mercedes-AMG
+ 17.287
13.
C.Klien/A.Costa Emil Frey Racing
Lexus
+ 18.554
14.
N.Siedler/M.Palttala Emil Frey Racing
Lexus
+ 20.214
15.
A.Watson/L.Moraes 3Y Technology
BMW
+ 20.469
16.
S.Leonard/R.Frijns Belgian Audi Club
Audi
+ 33.538*
17.
P.Schothorst/P.Kaffer Attempto Racing
Audi
+ 42.609
18.
V.Atojev/A.Kornějev SMP Racing
Mercedes-AMG
+ 54.982
19.
N.Stievenart/M.Winkelhock Sainteloc Racing
Audi
+ 1:46.047
20.
J.Malchárek/C.Malchárek Audi Slovakia
Audi
- 1 kolo
21.
P.Bhirombhakdi/C.Van Dam TP12 Kessel Racing
Ferrari
- 2 kola
 

* čas po přičtení půlminutového trestu za způsobení kolize

Závěrečný podnik se uskuteční již za dva týdny na německém Nürburgringu.

Další informace o šampionátu

Odkazy na články s doplňujícími údaji o Blancpain Sprint Cupu i seriálu BGTS jsou v níže uvedené tabulce. V části s kalendářem krátkých závodů budou doplňovány odkazy na články s popisy uskutečněných závodů.

obsah článku odkaz
Historie a držitelé titulů Blancpain Sprint a FIA GT Series Zde
Historie a držitelé titulů Blancpain GT Series Zde
Pořadatelská organizace SRO (vydáno v 2015) Zde
Oslavy 25 let aktivit Stéphane Ratela (2017) Zde
Pravidla a přehled změn Zde
Startovní listina - Zolder Zde
Přehled týmů a vozidel a jejich rozdělení do tříd Zde
06.04. – 08.04. Zolder 1. závod 2. závod
05.05. – 06.05. Brands Hatch 1. závod 2. závod
22.06. – 24.06. Misano 1. závod 2. závod
31.08. – 02.09. Hungaroring 1. závod
14.09. – 16.09. Nürburgring  
Konečné výsledky září 2018