Correa: Myslím, že jsem na správné cestě
Rozhovor s nováčkem Jenzeru.
Ve Spa se stáji Jenzer podařilo konečně obsadit i třetí závodní sedačku. Jejich posilou se stal Juan Manuel Correa, působící v italské F4 v týmu Prema. Paradoxem je, že v italské F4 soutěží i Jenzer, takže v jedné sérii tvoří tým a v druhé jsou konkurenty… Nicméně Juan se už od svého debutu netají tím, že jeho hlavním letošním cílem je učit se a připravit se na příští sezonu. My jsme tohoto mladého Američana vyzpovídali během závodního víkendu na Monze.
Ve Spa jsi nastoupil do vozu GP3 bez jakéhokoliv testování. Bylo to pro tebe obtížné?
Ano, bylo to celkově náročné. Zejména když přicházím z formule 4, což je dva stupně pod GP3. Z auta se 165 koňskými silami do auta se 400 koňskými silami. Bylo tu mnoho věcí, na které jsem si musel zvyknout. Volný trénink nebyl špatný, zvykl jsem si na auto celkem rychle. Nejprve jsem musel udělat mnoho procedur a tak, ale na trati jsem si říkal, že to bylo vcelku dobré. Co se týče kvalifikace, tak se věci zkomplikovaly. Pokusil jsme se trochu víc pochopit pneumatiky do mokra, které jsou zjevně zcela odlišné od těch v F4. Celkově bych řekl, že to byla dobrá zkušenost, mnoho jsem se naučil a postupně se zlepšoval.
Jaký je největší rozdíl mezi vozidlem GP3 a vozem F4?
Viděl jsem tři hlavní rozdíly. Jedním je přítlak, druhým přilnavost –ta je v GP3 mnohem lepší - a třetí, to je jednoduše rychlost, v koňských silách jsou velké rozdíly. V GP3 je také důležitá práce s pneumatikami, v F4 nic takového neexistuje, můžete tlačit celou dobu.
Kromě GP3 pokračuješ i ve F4. Je problém střídat auta každý víkend?
Momentálně se snažím získat souhlas od ADAC, abych mohl odjet zbývající závody ve formuli 4, ale odpověď mi mají dát vlastně až dnes. Myslím, že pokud mi dovolí jezdit v obou sériích, nebude to velký problém, protože jsem už zvyklý na auto F4, takže nebude tak těžké jít zpět. Pokud mi nedovolí jezdit v F4, bude to škoda, protože tam chci dokončit šampionát. Myslím, že musím počkat a uvidíme.
Co očekáváš od své kariéry v GP3?
Teď to beru závod po závodě, nesoustředíme se na výsledky. Věci, na kterých nám teď záleží, se naučím, jak nejlépe jen budu moci, odjedu co nejvíce kilometrů, jelikož testování je velmi omezené, a budu se posunovat krok za krokem. Myslím, že momentálně jsem na správné cestě a jen to musím udržet.