Sauber nechce být jako Haas
Má vlastní skvělou továrnu, nebude závislý na Ferrari.
V táboře Ferrari a jeho zákazníků/partnerů se rodí zajímavá situace. Motory z Maranella budou příští rok používat dva týmy, Haas a Sauber, a ani jeden z nich nebude řadovým zákazníkem. Ale zároveň ani jeden z nich se nehrne do pozice B-týmu. Americký Haas má s Ferrari technologické partnerství a kromě pohonné jednotky od něj nakupuje tak velkou část vozu, jakou mu umožňují pravidla F1, podle nichž by každý vůz měl být originálem. Se zbytkem mu Ferrari pomáhá v aerodynamickém tunelu i v dalších testovacích zařízeních špičkové továrny v Maranellu. Podnikatel Gene Haas ale chce mít skutečně vlastní tým, ne školu pro budoucí hvězdy Ferrari. A švýcarský Sauber vedený novým šéfem Frédéricem Vasseurem je na tom opačně. S radostí uvítá mladé talenty Ferrari, ale chce zůstat týmem schopným vyrobit vlastní vůz.
"Nesrovnávám nás s Haasem," říká Vasseur. "Oni mají vlastní typ spolupráce s Ferrari a my máme svůj. Nechci nás srovnávat a ani mluvit o tom, co dělá Haas. To není moje věc. Místo toho připravujeme projekt vlastní spolupráce s Ferrari. Základem je dohoda o motoru a převodovce a může být rozšířena o další oblasti, jenže přenést věci fungující v jednom voze do jiného opravdu není jednoduché.
Já si myslím, že pro nás bude nejlepším kompromisem mít podporu Ferrari, jenže na druhé straně máme velmi dobrou továrnu, což Haas říct nemůže. Náš aerodynamický tunel je jeden z nejlepších a měli bychom využívat vlastní nástroje. Časem najdeme nejlepší kompromis pro spolupráci při zachování vlastního vývoje. Nechci z nás udělat B-tým ani zákaznický tým."
Včera jsme se dozvěděli, že junior Ferrari Charles Leclerc se ve voze Sauber zúčastní pátečních tréninků v Malajsii, USA, Mexiku i v Brazílii a jistě je vážným kandidátem na místo závodního jezdce.
"Nesrovnávám nás s Haasem," říká Vasseur. "Oni mají vlastní typ spolupráce s Ferrari a my máme svůj. Nechci nás srovnávat a ani mluvit o tom, co dělá Haas. To není moje věc. Místo toho připravujeme projekt vlastní spolupráce s Ferrari. Základem je dohoda o motoru a převodovce a může být rozšířena o další oblasti, jenže přenést věci fungující v jednom voze do jiného opravdu není jednoduché.
Já si myslím, že pro nás bude nejlepším kompromisem mít podporu Ferrari, jenže na druhé straně máme velmi dobrou továrnu, což Haas říct nemůže. Náš aerodynamický tunel je jeden z nejlepších a měli bychom využívat vlastní nástroje. Časem najdeme nejlepší kompromis pro spolupráci při zachování vlastního vývoje. Nechci z nás udělat B-tým ani zákaznický tým."
Včera jsme se dozvěděli, že junior Ferrari Charles Leclerc se ve voze Sauber zúčastní pátečních tréninků v Malajsii, USA, Mexiku i v Brazílii a jistě je vážným kandidátem na místo závodního jezdce.