Vítězství pro Fukuzumiho a Lorandiho, titul pro Russela
GP3 v Jerezu
Kvalifikaci v Jerezu opět ovládli piloti stáje ART. Pole position si stejně jako na Monze vybojoval Nirei Fukuzumi před Aitkenem a Russellem, který měl šanci, že se už v Jerezu stane šampionem.
1. závod
Fukuzumi bezchybně odstartoval a ujal se vedení. Russell zdolal Aitkena a zařadil se na druhé místo. Na čtvrtém místě jezdil Daniel Tucktum, pátý Hubert.Ten později pilota stáje Dams dokázal předjet, a týmu ART tak opět patřila první čtyři místa.Jelikož se v Jerezu dá jen velmi obtížně předjíždět, zbytek závodu proběhl v poněkud nudném duchu.
K větší akci došlo až v posledním kole v boji o osmé místo a tedy nedělní pole position. Devátý Alesi zaútočil na Lorandiho. Mezi oběma piloty došlo dokonce k několika strkanicím, až Alesi Lorandiho předjel, odsunul ho na deváté místo a připravil ho o nedělní pole position. Komisaři se však na celou akci znovu podívali, sledali Alesiho počínání jako nedovolené a Lorandimu osmou pozici vrátili.
Závod vyhrál Nirei Fuzukumi, u něhož se jednalo teprve o druhý úspěch v sezoně, poprvé zvítězil v Barceloně. Na stupních vítězů ho doplnili týmoví kolegové Russell a Aitken.
Lorandi, i přesto že mu komisaři vrátili nedělní pole position, příliš nadšený nebyl: „Jsem šťastný kvůli tomu, že budeme startovat z pole position, ale se závodem spokojen nejsem. Obecně nejsem s dneškem moc spokojený, proto je dobré, že zítra máme šanci se startem z pole position. Pokusíme se vyhrát, ale na to nejdříve musíme být dost dobří a rychlí.“
Zisk pole position v Jerezu přitom vypadá velmi nadějně, jelikož se na této trati dá jen velmi obtížně předjíždět. Toho si byl vědom i Lorandi, přesto nedostatečná rychlost jeho vozu pro něj byla dost velkou překážkou: „Ano, určitě pomůže že se na této trati obtížně předjíždní, ale musíte být rychlí. Předjíždění je tu sice náročné, ale pokud nemáte dostatečnou rychlost, předjet vás mohou, zejména v DRS zóně. Takže, pokud chcete vyhrát, musíte být rychlí.“ Jeho plán zněl tedy jasně: „Musíme dobře odstartovat, pokusit se udržet vedení a potom jezdit tak rychle, jak jen budeme schopni, a snažit se zvyšovat náskok, to je plán. Uvidíme, jestli toho dosáhneme.“
A tak se také stalo...
Jezdec | Tým | Čas/Odstup | |
1.
|
N.Fukuzumi | ART | 35:57,969 |
2.
|
G.Russell | ART | +1,559 |
3.
|
J.Aitken | ART | +3,128 |
4.
|
D.Ticktum | Dams | +5,459 |
5.
|
A.Hubert | ART | +8,146 |
6.
|
N.Kari | Arden | +10,299 |
7.
|
D.Boccolacci | Trident | +12,514 |
8.
|
A.Lorandi | Jenzer | +19,393 |
9.
|
G.Alesi | Trident | +18,055 |
10.
|
J.Falchero | Campos | +19,984 |
11.
|
S.Schothorst | Arden | +21,574 |
12.
|
R.Tveter | Trident | +21,869 |
13.
|
T.Calderonová | Dams | +22,371 |
14.
|
L.Pulcini | Arden | +23,131 |
15.
|
J.M.Correa | Jenzer | +23,710 |
16.
|
B.Baptista | Dams | +30,610 |
17.
|
A.Maini | Jenzer | +31,203 |
18.
|
M.Siebert | Campos | +1:09,306 |
19.
|
R.Hyman | Campos | +1:20,941 |
20.
|
K.Joerg | Trident | - 1 kolo |
2.závod
V neděli t Alessio Lorandi poprvé ve své kariéře startoval z pole position. Druhé místo na startu připadlo jeho věčnému rivalovi, ale zároveň i kamarádovi Dorianu Boccoladcimu, ze třetího stání začínal Niko Kari.
Po zhasnutí červených světel si Lorandi své soupeře dokázal pohlídat a udržel si vedení. Nic se nezměnilo ani na pozicích za ním. Lorandi si pomalu začal budovat náskok.
Ale kromě vítězství se vedl boj i o titul. Russell startoval za Aitkenem. Ale dokázal ho překonat, a protože potom Aitkena předjel i Fukuzumi, stačilo Russellovi získat ještě jeden bod navíc a mohl slavit titul již v Jerezu. To představovalo získat nejrychlejší kolo, popřípadě aby Aitkena předjel i dotírající Alesi. Ač se Aitken snažil sebevíc, uzmout nejrychlejší kolo pro sebe nedokázal.
Ve 13. kole byl Ticktum moc horlivý v souboji s Karim a Hubertem o třetí pozici. Vyjel z trati a zůstal uvězněn ve štěrku. To znamenalo, že se pořadí za ním posunulo a změnilo se i bodové hodnocení. Russellovi teď už body na titul stačily.
Navíc na trať kvuli nehodě vyjel safety car, poslední věc, která mohla ohrozit Lorandiho v jeho cestě za vítězstvím. Po restartu, kdy do konce závodu zbývalo jedno kolo, však už k žádným změnám v pořadí nedošlo. Russell mohl slavit titul šampiona.
Lorandi pak po zisku svého prvního vítězství zářil štěstím: „Jsem velmi šťastný. Myslím, že jsme po včerejšku odvedli dobrou práci. V sobotu jsme se velmi trápili s pneumatikami, dnes jsme to ovšem dokázali napravit a jsem velmi šťastný. Potřebovali jsme toto vítězství, čekali jsme na něj dlouhou dobu a odvedli jsme dobrou práci. Jsem šťastný kvůli týmu i kvůli sobě.“
Takže auto už nebylo pomalé jako v sobotu? „Včera jsme se trápili, neřekl jsem, že auto bylo pomalé. Myslím, že jsme měli malý defekt na levé přední pneumatice, takže to bylo náročné ustát. Dnes jsme udělali všechno správně, změnili jsme nastavení, měli jsme lepší pneumatiky a auto bylo dobré, v závěru jsme byli schopni jet velmi rychle.“
Alessio vyhrál stylem start – cíl. Jak byl pro něho závod vlastně těžký? „Bylo to lehčí než včera, protože auto bylo o mnoho rychlejší , jak už jsem řekl. Ale zároveň to nebylo jednoduché, protože Dorian Boccolacci byl rovnou za mnou, a už z motokár vím, že je velmi agresivní a zároveň velmi dobrý závodník, takže jsem potřeboval dobrý start a udržet si vedení, což se mi podařilo. Jsem opravdu šťastný"
Jezdec | Tým | Čas/Odstup | |
1.
|
A.Lorandi | Jenzer | 28:05,939 |
2.
|
D.Boccolacci | Trident | + 0,743 |
3.
|
A.Hubert | ART | +1,696 |
4.
|
G.Russell | ART | +2,722 |
5.
|
N.Fukuzumi | ART | +3,065 |
6.
|
J.Aitken | ART | +3,065 |
7.
|
G.Alesi | Trident | +4,077 |
8.
|
T.Calderonová | Dams | +4,376 |
9.
|
J.Falchero | Campos | +5,198 |
10.
|
S.Schothorst | Arden | +5,563 |
11.
|
L.Pulcini | Arden | +5,948 |
12.
|
A.Maini | Jenzer | +6,576 |
13.
|
B.Baptista | Dams | +6,960 |
14.
|
R.Tveter | Trident | +7,229 |
15.
|
R.Hyman | Campos | +7,723 |
16.
|
J.M.Correa | Jenzer | +8,096 |
17.
|
M.Siebert | Campos | +8,637 |
18.
|
K.Joerg | Trident | +8,746 |
19.
|
N.Kari | Arden | +11,510 |
20.
|
D.Ticktum | Dams | nedokončil |