Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pohonná jednotka Hondy je velmi blízko Renaultu

Pohonná jednotka Hondy je velmi blízko Renaultu

Ještě nikdy nebyla tak konkurenceschopná

Honda měla od návratu do F1 v roce 2015 problém dobíhat konkurenci. První sezona byla katastrofální, ve druhé bylo vidět zlepšení, ale na začátku roku 2017 opět došlo ke zhoršení konkurenceschopnosti i spolehlivosti. Nyní, když se s ní rozešel McLaren, tvrdí, že se dokázala přiblížit pohonné jednotce od Renaultu, tedy aktuálně nejslabšímu z konkurentů.

"Naši pohonnou jednotku od začátku sezony zlepšujeme po stránce výkonu i spolehlivosti," řekl Jusuke Hasegawa Motorsportu. "Myslím, že od chvíle, kdy jsme nasadili verzi 3.5, jsme velmi blízko Renaultu. Nemůžeme říci, že jsme lepší než oni, ale je důležité, že se podařilo zlepšit spolehlivost."

Honda prý ještě nikdy nebyla Renaultu, který do hybridní éry také nevykročil pravou nohou, blíže než právě teď.

"Ano, jsem o tom přesvědčen. Nejsme dostatečně blízko, ale rozdíl je velmi malý ve srovnání s prvním i minulým rokem."

Současný koncept Hondy je více podobný konkurenci a snad poprvé se stane, že Honda přes zimu nepřistoupí k razantním změnám.

"O správnosti současného konceptu nepochybujeme. Vybrali jsme velmi podobný koncept jako Renault, Ferrari a Mercedes. Není žádný důvod, proč bychom nemohli dosáhnout stejnou úroveň."

Příští rok ale čeká Hondu velká výzva. Spolehlivost se sice v průběhu roku rapidně zlepšila, ale Fernando Alonso přesto používá již desátou pohonnou jednotku a to sezona ještě zdaleka neskončila. Přitom příští rok klesne povolený počet pohonných jednotek ze čtyř na tři a z některých komponent budou povoleny pouze dva kusy. Důvodem omezování je sice snižování nákladů, ale pouze jedna věc je jistá. Levné to nebude.

"Je to velká výzva. Pro Hondu i některé jiné výrobce bude obtížné udržet se na třech motorech. Omezení na tři motory náklady nesníží, týmy budou chtít co nejlepší výsledky při použití pouze tří motorů a nás to (vývoj) bude stát více peněz. Pokud chce FIA ​​snížit rozpočty, tak třemi motory dosáhne přesného opaku.